fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחם האש חילץ כלב מבית בוער ונפגע בגבו

אלכס ברנשטיין (47), לוחם אש מזה 14 שנים, נפצע היום (חמישי) במהלך חילוץ כלב גדול מבית בוער ברחוב מורד הגיא בכרמיאל. "האזנתי לנביחות והיללות של הכלב, עקבתי אחר הקולות עד שהגעתי לחדר בו שהה". ברנשטיין אושפז בבית חולים זיו בצפת שהוא סובל מפגיעה בגבו
אלכס ברנשטיין
אלכס ברנשטיין (צילום דוברות בית החולים זיו)

לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובא היום (יום חמישי) אלכס ברנשטיין (47), לוחם אש מזה 14 שנים, שנפצע במהלך חילוץ כלב גדול מבית בוער ברחוב מורד הגיא בכרמיאל.

לוחמי האש הבחינו בלהבות שיוצאות מדירה בקומה השניה בבנין. הם פרצו את הפלדלת הנעולה וחדרו אל הדירה כשצוות אחד מאתר את המוקד ומכבה והצוות השני סורק את הדירה ומבצע פעולות ונטלציה לאחר זמן קצר אחד הלוחמים מבחין בכלב אמסטף ענק מפוחד מהנעשה סביבו בתוך העשן הכבד ומרים אותו על אף התנגדותו ולבסוף מחלץ אותו מהדירה הבוערת. הכבאי שחילץ את הכלב כשהוא סובל מגב תפוס כתוצאה מה"מאבק" עם הכלב הענק.

מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז הרפואי זיו, ד"ר עאמר חוסיין, הסביר  כי לוחם האש הגיע לחדר המיון עם כאבים עזים בגבו ועבר סדרת בדיקות וצילומים להערכת חומרת הפגיעה. "לוחם האש טופל בחדר המיון, קיבל זריקה נגד כאבים ויעבור סדרת צילומים בגבו. מדובר בבחור חזק ונראה, כי הפגיעה אינה חמורה, במידה ותוצאות הצילומים יהיו תקינות נעניק לו טיפול נגד כאב ונשחרר אותו לביתו" אומר ד"ר עאמר.

עוד מוסיף ד"ר עאמר, כי ההקרבה של לוחם האש ראויה לכל שבח "לוחמי האש מסכנים את חייהם על מנת להציל חיים של אחרים, לא רק בני אדם. הם עושים עבודה חשובה ומסוכנת ומקרה זה הוא דוגמא נפלאה לעבודתם המסורה בהצלת חיים" אומר ד"ר עאמר.

אלכס ברנשטיין
הכלב היה בפאניקה. לוחם האש אלכס ברנשטיין (צילום: דוברות בית החולים זיו)

לוחם האש ברנשטיין סיפר לצוות הרפואי במרכז הרפואי זיו, כי צוות הכבאים שהגיע למקום הבחין בלהבות גדולות הפורצות מחלונות הבית ועשן שחור וסמיך התמר מעל. צוותי הכיבוי פרצו את דלת הבית ובעוד צוות אחד החל מכבה את הלהבות, ניגש לוחם האש ברנשטיין לחפש את הכלב בבית בחדרים אפופי העשן.

"האזנתי לנביחות ויללות של כלב ועקבתי אחרי הקולות עד שהגעתי לחדר בו שהה הכלב. הבחנתי כי מדובר בכלב גדול שהיה בפאניקה, השתולל וילל. יש לי כלב בבית ואני יודע כיצד להתנהג עם כלבים, הרגעתי אותו, דיברתי אליו וליטפתי אותו ולאחר שנרגע מעט הרמתי אותו ופניתי לכיוון היציאה מהבית, אך זה לא היה פשוט, הכלב השתולל מאד כל מהלך החילוץ, עקב הלהבות, החום והעשן, אז נאלצתי לאחוז בו בחוזקה.

בשלב מסוים של החילוץ בעת התזוזות נפגעתי בגבי, ייתכן מאחד הקירות או מחפץ קשה שנהדפתי אליו בניסיון לחלץ את הכלב. לא הרגשתי כאב, עד לסיום החילוץ. בפתח הבית סייע לי לוחם אש נוסף בהרחקת הכלב מהאש, אל מחוץ לבית. מיד חשתי בכאב חזק בגבי" מספר ברנשטיין.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות