fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשורה על גלגלים

יונתן טוטי מכרמיאל ואורי דואק ממשגב הגו, יזמו, עיצבו וייצרו את האופנוע החשמלי הישראלי הראשון. אחרי ארבע שנים של פיתוח ואחרי איתור חלקים בנקודות שונות בגלובוס הם עמדו מול המוצר המוגמר, חזונם שהתממש, והתקשו להאמין. נסיעה טובה, המפתחות בפנים
אורי דואק ויוני טיטו
"בעיצוב האופנוע החשמלי הישראלי, הוחלט להשתמש בצורה מודולרית ייחודית ושונה משל קטנועים סטנדרטים" אורי דואק ויוני טיטו (צילום: פז בר)

בשורת הקלינטק, אופנוע חשמלי חדיש ומקורי, מתוצרת כחול-לבן, מגיעה אלינו מכרמיאל וממשגב. אורי דואק, 32, רווק, מהיישוב שכניה, שירת כמדריך קרב מגע ואימון גופני, ויונתן טוטי, מכרמיאל בן 36, נשוי פלוס שניים, בעל תואר ראשון מנהל עסקים, יוצא יחידה מיוחדת בחייל הים, הם יזמים ישראליים צעירים שעשו את זה: הגו, יזמו, עיצבו, ייצרו וכעת גם מוכרים כלי רכב ישראלי, תוצרת כחול-לבן, ידידותי לסביבה ועל טהרת הקלינטק. קבלו את האופנוע החשמלי הישראלי הראשון.

אורי דואק ויוני טיטו
"בעיצוב האופנוע החשמלי הישראלי, הוחלט להשתמש בצורה מודולרית ייחודית ושונה משל קטנועים סטנדרטים" אורי דואק ויוני טיטו (צילום: פז בר)

מסין לישראל

דואק, שסיים תואר ראשון במימון בבית הספר לעסקים Zigmund Weiss בפנסילבניה, ארה"ב, המשיך ללימודי כלכלה במכון ללימודים אירופיים בווינה. בשנת הלימודים האחרונה עבד במחלקת ההשקעות בבנק ההשקעות מדיצ'י, ומשם עבר לשנחאי לתקופה של כמעט שנה ועבד בבנק אוף צ'יינה. במקביל לעבודתו בבנק החל לעסוק בשתי יזמויות בתחום האנרגיה הירוקה עם צ'ימאנג צ'או, חבר סיני שהכיר באוניברסיטה. בשנים אלו החלה מהפכת האופנועים החשמליים בסין, כתחליף נוח ומשודרג לתחבורה דו גלגלית, והם נמכרו בסין במיליוני יחידות מידי שנה. המהפכה הזו הניעה את גלגלי החזון אצל הצמד למוצר ירוק ידידותי לסביבה: רכב דו גלגלי חשמלי שיהווה תחליף הולם וראוי לרכבים הדו גלגליים מבוססי הבנזין, לשוק האירופי.

הכתבה המלאה ביום שישי בצפון 1 כרמיאל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות