fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בראודה: מחאת הסגל המינהלי עולה מדרגה

ועד עובדי הסגל המינהלי במכללה האקדמית בראודה הפגין בשנית והפעם, ביום הפתוח מול מאות מבקרים. הצטרפו אליהם חברי אגודת הסטודנטים. מחאתם מופנית נגד מנכ"ל המכללה
ועד העובדים יחד עם עוד עינב בן יהודה, איגוד מקצועי בהסתדרות
מחאת הסגל המינהלי צילום ועד הסגל

ביום שישי האחרון בשעה 09.30 בבוקר, שעה שהתקיים במכללה האקדמית להנדסה בראודה יום הפתוח לרישום סטודנטים חדשים, הפגינו כלל עובדי הסגל המינהלי בהפגנת מחאה נוספת, עקב הסכסוך המתמשך מול ההנהלה ובעניין המיזוג עם אוניברסיטת חיפה. הפעם הצטרפו למחאה חברי אגודת הסטודנטים שמחו גם הם נגד הנהלת המוסד.

יו"ר ההסתדרות במרחב, יואב קליין: "כמו שאמרתי בעבר, המאבק יימשך עד שנגיע לתוצאות הטובות לעובדים. אנחנו מוחים כנגד צעדים חד צדדיים בהם נוקטת ההנהלה ללא היוועצות וללא שיתוף הוועד וכן, שינוי נהלים, נוהגים ומנהגים באופן חד צדדי".

כזכור, ביום רביעי שעבר התקיימה ההפגנה הראשונה בעיתוי בו הגיעו חברי הוועד המנהל לקמפוס, לישיבת עבודה מכרעת בנושא המיזוג בין המכללה לאוניברסיטת חיפה. עוד קודם לכן נשלח מכתב לחברי הוועד המנהל בו מפורטות טענותיהם והסבר על הכרזת סכסוך העבודה.

ביום שישי האחרון ובהמשך למאבק, נציגות העובדים הודיעה כי הצעדים יוחרפו, "עד להסדרה מלאה של זכויות העובדים והכרה של ההנהלה בנציגות העובדים כצד לכל הפעולות שנעשות במכללה עד היום שלא בשיתוף פעולה עם העובדים".

חברי הוועד מסרו: "חשוב להדגיש ולמען הסר כל ספק כי אין כל טענה לעניין תדמית ואיכות המכללה, נהפוך הוא מדובר במכללה איכותית ותכניה ברמה גבוהה. הבעיה הקשה של המכללה היא ניהולה הכושל, בייחוד של מנכ"ל המכללה שיש באופן ניהולו פגיעה ממשית ומוחשית בזכויות העובדים וזה משליך גם על הסטודנטים".

מהמכללה האקדמית בראודה נמסר: "חברי אגודת הסטודנטים הצטרפו להפגנת המחאה של עובדי הסגל המנהלי, אשר אורגנה בעידוד ההסתדרות ובמטרה לחבל ביום הפתוח. סמוך לאחר תחילת ההפגנה נדברו אנשי האגודה עם המנכ"ל, אשר קיבל בהבנה ובהכלה את השתתפותם במחאה, וחדלו מלהשתמש ברמקולים ולהכפיש את המכללה. עיקר הטענות מתמקדות בבעיות שעניינן לימודי פיזיקה והקושי של הסטודנטים להתמודד עם הדרישות האקדמיות הגבוהות. המכללה משתדלת לספק לסטודנטים תמיכה נוספת לשיעורי התרגול, אך אינה מתפשרת על רמת הלימודים הגבוהה. זו הסיבה שבוגרינו מבוקשים בתעשייה ומסוגלים להתמודד עם אתגרים שהתעשייה המתקדמת מציבה.

נציגות העובדים החליטה לחבל בכל מה שעלול להזיק למכללה – גם בטווח הארוך ואולם רק מיעוט קטן מעובדי מנהל השתתף בו. למרות המחאה, היום הפתוח רשם הצלחה גבוהה, בזכות המוכנות והנכונות של עובדי היום הפתוח, המחויבים לעבודתם, שלא הסכימו להרוס במו ידיהם את מה שהתאמצו להקים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות