fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשות המסים חשפה עבירות מס במגרשי רכב בצפון

עבירות המס שנחשפו היו בהיקף של מאות אלפי שקלים. בעלי המגרשים זומנו למשרד מע"מ עכו להמשך ביקורת מעמיקה

לאחר שלושה חודשי הכנות, נכנסו אתמול (שלישי) צוותי ביקורת ממשרד מע"מ עכו בו זמנית ל-12 מגרשי רכב בגליל המערבי, שם מצאו ראיות להעלמת הכנסות ועבירות מס אחרות בסכומים המסתכמים במאות אלפי שקלים.

במבצע ביקורת שערכה אתמול רשות המסים במגרשי רכב למכירת רכבי יד שנייה במשולש היישובים ירכא, אבו סנאן וכפר יאסיף, נתגלו במרבית מגרשי הרכב עבירות וליקויים שונים בניהול ספרי החשבונות: עשרות כלי רכב שצולמו ותועדו במהלך איסוף המודיעין לקראת המבצע, לא הופיעו כלל בספרי הרכב או התיווך, דבר המצביע על חשד להעלמה של העסקה כולה. אחד מבעלי המגרשים שנתפס כשאינו מנהל ספרים כלל, טען כי אלו נגנבו וכשנשאל לגבי היעדר חשבוניות בעסק, לא היה לו הסבר מניח את הדעת.

היעדים למבצע נבחרו בדקדקנות לאחר עבודת איסוף מודיעין שנמשכה שלושה חודשים וכללה בין היתר מיפוי העסקים, תצפיות, צילום ותיעוד כלי הרכב במגרשים – בהם כלי רכב יקרים, איסוף מידע מכלי התקשורת השונים, ניתוח כלכלי ועוד. איסוף המידע העלה, כאמור, חשד לשיטות התחמקות מגוונות ומתוחכמות, ביניהן תשלום מע"מ רק על ההפרש שבין מחיר קניית הרכב לבין מחירו בעת המכירה.

מבקרי החשבונות ערכו חיפושים בעסקים שנבחרו מראש כיעד לביקורת על סמך המידע המודיעיני שנאסף, ותפסו חומר רלוונטי המעיד על היקף הפעילות הכלכלית. לאחר הבדיקות במגרשי הרכב הוזמנו הבעלים להמשך ביקורת אינטנסיבית במשרד מע"מ עכו.

מנהל משרד מע"מ עכו, צביקה רחמים שניהל את המבצע ציין, כי הוחלט למקד את הביקורות בענף הזוכה לאחרונה לפריחה, הן בשל החשד לאי סדרים והעלמת הכנסות, והן בשל העובדה שמדובר בענף עתיר מס עם פוטנציאל לעבירות מס. לדבריו, נוסף ל-12 המגרשים שנבדקו אתמול, עד סוף החודש ייבדקו עוד כ-10 עסקים בענף. עוד הוסיף רחמים כי עם סיום הביקורת האינטנסיבית בתיקים בהם נמצאו ליקויים יוצאו שומות ואם יהיה צורך אף יעבירו תיקים להמשך חקירה פלילית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות