fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר הזבל הגדול של מועצת משגב

מועצת משגב ביצעה סקר מכולות אשפה. התוצאות: 70 אחוזים מהאשפה שלנו לא נמצאת במקום הנכון. מתברר, כי בכל חודש טומנים באשפה מאות טונות של חומרים הניתנים מחזור
מודעות גבוהה לאיכות סביבה. מרכז מיחזור בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן)
מרכז מיחזור (צילום: עליזה רוזן)

בשבועות האחרונים ערכה המועצה האזורית משגב סקר מכולות אשפה, המעניק מבט רחב על הרגלי האשפה של התושבים. מה שהתברר הוא כי ניתן לצמצם את הפסולת להטמנה במשגב ב-70 אחוזים.

הסקר בוצע באמצעות חברת שחף ועובדי המועצה וכלל 16 יישובים, כאשר בכל יישוב נדגמו שתי מכולות, המכילות יחד כ-400 ק"ג. הממצאים הנוגעים לכל יישוב נשלחו לידיעת התושבים והמזכירות.

הנתונים, שהוצלבו עם נתוני האיסוף של חומרי הגלם המופרדים, משקפים את המגמות הבאות: בנושא הפרדת החומר האורגני (שאריות המזון): למרות שיש כיום אמצעי להפרדת החומר האורגני ליד כמעט כל בית במשגב, החומר האורגני היווה 29 אחוזים מתכולת המכולות שנדגמו. רק 30 אחוזים מתכולת המכולות היו מתאימים באמת להטמנה. 70 האחוזים הנותרים היו ראויים למיחזור.

השוואה בין אחוזי הפסולת הניתנת למחזור במכולות האשפה ביישובים שנבדקו

גם בסקר מדגמי שהמועצה ביצעה לפני כחצי שנה ביישוב כמון, נמצאו ממצאים דומים. מתוך מדגם זה ניתן להעריך שמתוך 5000 טון שמשגב שולחת להטמנה מדי שנה, ניתן למחזר 3500 טון.

אם כולם יפרידו כל מה שניתן למחזר, ניתן יהיה לחסוך בעלויות הישירות קרוב ל-2 מיליון שקלים, עם בונוס גדול של הפחתת זיהום, הפחתת גזי חממה וניצול מיטבי של חומרי גלם שגם להם יש ערך חשוב.

במועצה מסבירים: "כדאי ופשוט לכל משפחה לעקוב אחר כמות הפסולת להטמנה שהיא מייצרת. מכפילים את נפח המיכל בו מפונה האשפה מהבית בתדירות הפינוי ועוקבים אחרי הצמצום הניכר באשפה ככל שמקפידים למחזר. המספרים מרשימים מאוד".

ראש המועצה רון שני: "אני קורא לכולנו להעמיק את הפרדת הפסולת בבית, ולהשתמש באופן מיטבי במיכלי המיחזור ביישובים, ובעיקר בפח החום ובקומפוסטר לפסולת האורגנית, בכלובי הקרטון והפלסטיק, במיכלי הזכוכית, העיתונים והמתכת. אנו מתכננים לצאת במבצע עידוד ליישובים בהם כמות הפסולת המיועדת להטמנה תרד משמעותית על ידי העברת חלק מהחיסכון ליישובים".

מודעות גבוהה לאיכות סביבה. מרכז מיחזור בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן)
מודעות גבוהה לאיכות סביבה. מרכז מיחזור בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות