fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החוק להטבות מס עבר היום בכנסת בקריאה ראשונה – 88 תומכים 0 מתנגדים

עוד רגע משמח: החוק להטבת המס בעכו עבר היום בכנסת בקריאה ראשונה ברוב מדהים של 88 תומכים (ארבעה הצביעו ידנית) מול 0 מתנגדים.
בזמן ההצבעה | כנסת ישראל
בזמן ההצבעה | כנסת ישראל

בימים של פילוג, בחרו כל סיעות הבית להתאחד סביב הצעת החוק של חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד) למען העיר עכו והצביעו פה אחד, 88 תומכים ו-0 מתנגדים, לתיקון אפליית המס של עכו.

החוק אשר אושר, קובע הוראת שעה למשך שנתיים וחצי עם אופציה להארכה בשנתיים וחצי נוספות, ולפיה, הטבת המס של עכו תעלה בשיעור של 5%, ותושביה יקבלו זיכוי לתקרת הכנסה של 72,000 שקלים חדשים נוספים.

הצעת החוק מגיעה לאחר שבשנת 2018 עבר בכנסת חוק לתיקון מפת הטבות המס, שיצר פער בהטבת המס בין עכו לנהריה. בעוד שהטבת המס בנהריה עלתה בשיעור של 2%, במסגרת היותה יישוב צפוני, עכו הרחוקה ממנה 6 ק״מ בלבד, נותרה מחוץ להטבה. עקב כך, כ-3,600 תושבים עזבו את העיר לטובת נהריה, בהם תושבים עם הכנסה כלכלית גבוהה מהממוצע במשק, שתרמו להתפתחותה הכלכלית והחברתית של העיר.

 

תוצאה סופית | כנסת ישראל
תוצאה סופית | כנסת ישראל

 

חה״כ מיכל שיר: ״מתחילת מושב הכנסת הנוכחי הבטחתי שאפעל למען תיקון העוול שנעשה לעכו, שרוקן אותה מתושבים יהודים ולקח אותה 30 שנה אחורה. זוהי סגירת מעגל עם ההבטחה שנתן ראש הממשלה בנימין נתניהו לבוחרים ערב בחירות 2019, לתקן את החקיקה הפוגענית שגרמה נזק כלכלי וחברתי לעכו. אין ספק שהחקיקה תמנף את העיר קדימה ותתרום לפריחתה. אני מודה לכל סיעות הבית שתמכו בחוק במפגן אחדות חסר תקדים למען הצדק, ולראש העיר עכו שמעון לנקרי. אמשיך לפעול למען תושבי הפריפריה ולשפר את חייהם מבחינה כלכלית וחברתית״.

 

חברת הכנסת מיכל שיר | צילום: אלעד גוטמן
חברת הכנסת מיכל שיר | צילום: אלעד גוטמן

ראש העיר שמעון לנקרי: "אני מודה לכל חברי הכנסת שתיקנו את העוול. תודה מיוחדת לח״כ מיכל שיר שהובילה את החוק, לראש הממשלה שתמך, לח״כ גדעון סער, לשר דודי אמסלם, לח״כ מיקי זוהר, לח״כ עודד פורר, ליו״ר ועדת הכספים משה גפני, לשר האוצר ישראל כץ ולשר המשפטים אבי ניסנקורן ולכל חברי הכנסת והשרים שתמכו וקידמו את החוק ולכל תושבי העיר עכו על הסבלנות. יש לפנינו עוד 2 קריאות ואני מאחל ומתפלל שיעברו במהרה ובהצלחה. נפעל בכל הכוח לקידום ולהשלמת מלאכת החקיקה בהקדם האפשרי!״

 

שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות