fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נושמים לרווחה: הטבות המס לא יבוטלו

שר סילבן שלום התערב, שני מטענים נתפוצצו בהר דב וטיוטת חוק ההסדרים לקיצוץ בהטבות המס לא עלתה לדיון בממשלה
גבעת אורנים. באדיבות עיריית מעלות~תרשיחא
גבעת אורנים. באדיבות עיריית מעלות~תרשיחא

בישיבת הממשלה שהתקיימה הערב הודיע שר האוצר יאיר לפיד כי הטבות המס לפריפריה בצפון לא יבוטלו.  לפיד התכוון להביא לאישור הממשלה את טיוטת חוק ההסדרים לשנת 2015 בו נכתב כי הטבות המס יקוצצו החל משנת 2018.  השר לפיתוח הנגב והגליל תיווך בין משרד האוצר לראשי הרשויות והושגה פשרה שתעלה למדינה 130 מיליון שקלים, כך שהאוצר יגדיל את התקציב להטבות המס. ראש הממשלה בבנימין נתניהו התערב ואף לנוכח האירועים הבטחוניים שהתרחשו היום בהר דב תמך בביטול החוק והסביר כי צריך לשמור על רווחתם של התושבים.

כבוד המנטור. יחיאלי (צילום: המועצה האזורית כפר ורדים)
יחיאלי (צילום: המועצה האזורית כפר ורדים)

הבוקר (שלישי) פורום קו עימות בראשות ראש מועצת כפר ורדים סיון יחיאלי יצא במתקפה על משרד האוצר ופנה בדחיפות לנתניהו. מטיוטת חוק ההסדרים לשנת 2015, שפורסמה לפני מספר ימים, עולה, כי הגזירות צפויות להתרחש בעוד כשלוש שנים, ותושבי הגליל המערבי, שנהנו מהטבות מס, הולכים לספוג מכה קשה בכיס שתורגש מדי חודש. למשל: נהריה, מעלות והאזור היו סופגים תוספת של 1222 שקלים לנפש. קיבוץ יחיעם ועברון: 1474 שקלים לנפש, שלומי: 452 שקלים לנפש.

האוצר הרדים את הרשויות
בפברואר השנה פורסמה מפת הטבות המס החדשה. 230 יישובים חדשים הצטרפו למקבלי הטבות מס, כשניתנה העדפה ליישובים הקרובים גיאוגרפית בטווח של עד 2 ק"מ מגבולות עם מדינות, איתן אין הסכם שלום כמו לבנון וסוריה. 31 יישובים בגבול הצפון יקבלו תיעדוף בהטבות המס. הטבת המס שניתנה עד כה ביישובי הצפון נעה מהנחה של 12 אחוזים במס ההכנסה עד להכנסה שנתית של 157,680 שקלים. המשמעות של הגדלת היישובים בתוך מסגרת הטבות המס פירושה שההטבה תקטן ביישובים אחרים לפי קריטריונים של מדד חברתי, גודל האוכלוסייה, מצב סוציואקונומי ועוד.

במכתב ששיגר יחיאלי לראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מזהיר מפגיעה שנאמדת בהיקף של עשרות אלפי שקלי למשפחה בשנה: "האוצר הרדים את כל הרשויות נקט בצעד מקיוואליסטי, בתוכנית שלבים, בהפרד ומשול וזו הצעה הרת גורל ללא כל דיון ציבורי".

יחיאלי אמר הבוקר לעיתון צפון -1: "הטקטיקה הייתה להרדים את כולם. בעוד שלוש שנים הגזירות ייכנסו לתוקף, ואז אלוהים גדול. במציאות: תושבים בפריפריה ואני מדבר על עכו, נהריה, מעלות, כפר ורדים, על דובב ואביבים ומירון _ על כל הפריפריה הצפונית – כולם יחטפו מכה אנושה. זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שעובדים בשיטת המלקחיים נגד הפריפריה. פוגעים בהטבות מס, יחד עם חוק מע"מ אפס שנועדו לקנות דירה באזורי הביקוש שממש מיועדת להרוג את הפריפריה.

"חד משמעית, החורף הזה אזרחי הצפון יצטרכו לקחת חלק משמעותי במאבק, אם הם לא רוצים להיות מובלים כצאן לטבח. פורום קו עימות התעורר בזמן, ומתכוון לעצור את זה מול הממשלה ומול הכנסת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות