fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: העיריה לא התריעה על איסור רחצה בחופי העיר עקב זיהום צואתי

עיריית נהריה לא טיפלה בזיהום צואתי שנדגם בחופי הרחצה בעיר ובשפך הגעתון, בהתאם להנחיית משרד הבריאות ואף לא התריעה בפני התושבים על איסור כניסה לחופים
חוף סוקולוב (צילום: רותם כבסה)
חוף סוקולוב | צילום: רותם כבסה

בהמשך לכתבתנו ולהודעת משרד הבריאות מתאריך 30/11, על זיהום צואתי בחופי העיר ובשפך הגעתון, לא טרחה עיריית נהריה להתריע בפני תושבי העיר על איסור רחצה בחופי העיר, למרות הנחיה מפורשת של משרד הבריאות.

העיריה הונחתה לבצע דיגומים נוספים במי הים ובשפך הגעתון ולהעבירם מיידית לבדיקת משרד הבריאות.

מסתבר שגם הדיגומים שבוצעו אתמול ב-02/12 הצביעו על זיהום צואתי, מה עוד שחלק מהדיגומים שנדרשו ע"י משרד הבריאות כלל לא בוצעו.

משרד הבריאות גם דרש מהעיריה: "לבצע סקר שתפקידו בין היתר לבחון את הסיבות לקבלת התוצאות החריגות בחופי הרחצה הסקר יכלול פירוט מקורות המים הזורמים לחופים ממערכות הניקוז ובין היתר מתעלת הגעתון".

ממצאי הסקר יוגשו עוד היום ואם ימצאו חריגים, יטופלו במידי וידווחו למשרד.

מוסיף ודורש משרד הבריאות: "באחריותכם להודיע על אזהרה מפני כניסה לחופים עד לקבלת תוצאות תקינות וקבלת אישורנו, למיטב ידיעתנו לא ביצעתם כאמור למרות פנייתנו מה-30/11 ואנו רואים זאת בחומרה".

מומחים בנושא ששוחחנו עימם טוענים: "הזיהום המדובר קרוב לוודאי שאינו נובע ממי הגשמים שזרמו לים לפני כשבוע, אלא מגלישה של מי ביוב שמוזרמים לים".

המשיכו ואמרו: "המדובר בזיהום המסכן חיים לאוכלוסיה רגישה כמו קשישים רבים הרוחצים בחופי העיר ויכולה גם לגרום לתופעות של חום גבוה, שילשולים, הקאות ופריחה בעור".

כפי שמציין משרד הבריאות, עיריית נהריה לא התריעה במשך 4 ימים על איסור הרחצה בחופי העיר ורק היום(03/11) בשעה 11.45 פרסמה העיריה התרעה בנושא בדף הפייסבוק שלה וזאת לאחר שננזפה ע"י משרד הבריאות.

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות