fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתרחצים לכלכו את חוף בצת ונקנסו

פקחי אגף ים וחופים של המשרד להגנת הסביבה פשטו בסוף השבוע האחרון על החוף וחילקו קנסות למתרחצים שלא אספו אחריהם את הפסולת בחוף בצת. מבצע האכיפה מתבצע בשיתוף פקחים סמויים וצפוי להימשך לאורך רצועת החוף במהלך הקיץ
חוף בצת (צילום: גידי ברסלר)
חוף בצת (צילום: גידי ברסלר)
חוף בצת (צילום: גידי ברסלר)
חוף בצת (צילום: גידי ברסלר)

המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם משטרת ישראל ומג"ב, פועל בחודש האחרון לאורך חופי ישראל נגד שוהים בחוף המשאירים אחריהם לכלוך. בחוף בצת  ניתנו בסוף השבוע האחרון שלושה קנסות על השלכת פסולת בסכום של עד 750 שקלים, כל אחד.

פקחי המשרד להגנת הסביבה חיכו ליד כלי רכבם של מתרחצים אשר עזבו את החוף מבלי לנקות את האשפה שהותירו אחריהם, קנסו אותם ודרשו מהם לאסוף את האשפה שהשאירו. במבצע זה השתתפו גם "פקחים סמויים", אשר שהו על החוף בלבוש אזרחי ודיווחו על מלכלכים.

מבצע אכיפה זה מתרחש זה כחודש בחופי הארץ במסגרת תוכנית "חוף נקי", הפועלת מזה שמונה שנים ומטרתה לשמור על חופי הארץ הבלתי מוכרזים והפתוחים, נקיים. בכדי להגשים מטרה זו פועלת התכנית בארבעה מישורים מרכזיים: ניקוי על ידי הרשויות, חינוך, פרסום והסברה וכן אכיפה והסברה בחופי הים.

הפסולת שמצטברת בחופים ובקו המגע עם הים יוצרת מפגע אסתטי, סביבתי, ובריאותי וגורמת נזק רב לאדם ולמערכת האקולוגית בסביבת החוף הייחודית. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול למען שמירה על סביבה נקייה ולא יהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו לשם השגת מטרה זו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות