fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמת דתות באמצע הרחוב

ביישוב הקטן שלומי סוערות הרוחות, וזה כולל מכות ובתלונות הדדיות במשטרה במרכז הסיפור עומדים כנסייה ישנה, נטושה ורעועה, נוצרים קתולים, נוצרים אורתודוקסים ותושבים מקומיים שמתנגדים לכל פעילות נוצרית ביישובם. השיא היה ביום ראשון השבוע כשבכנסייה התקיים טקס הטבלה לנצרות של ילד
הכנסייה היוונית האורתודוקסית בשלומי
הכנסייה היוונית האורתודוקסית בשלומי (צילום: רותם כבסה)

מחר בצפון-1

ערב חגיגות יום העצמאות ה~66 של מדינת ישראל, נקלע היישוב שלומי לאחרונה לסיטואציה ממש לא רגילה, המעסיקה תושבים רבים: הפעלתה מחדש של כנסיית אלבאסה הממוקמת בכניסה ליישוב. ביום ראשון השבוע אף התקיים בכנסייה טקס הטבלה דתי יווני-קתולי של ילד בן 4 מכפר יאסיף בהשתתפות עשרות מבני המשפחה. באותה העת, סערו הרוחות מחוץ לכנסייה. כנסיית אלבאסה נמצאת במתחם שבו יש כנסייה נוספת, חלקת קבר ומסגד. כנסיית אלבאסה כמו שאר אתרי הדת במקום, מיועדת לשימור. היא עומדת סגורה מאז שנת 1948 ומי שמבקשים את החזקה עליה היום הם עקורי הכפר אלבאסה.

בנובמבר האחרון קיבלה הפטריארכיה היוונית האורתודוכסית בירושלים טאבו על הכנסייה ממשרד המשפטים ומינהל מקרקעי ישראל, כשבנסח הטאבו מצוין כי מדובר באתר עתיקות. כחודש לאחר קבלת הטאבו, התקיימה בכנסייה מיסה של חג המולד. ביום ראשון שעבר התקיימה בה חתונה וביום ראשון האחרון – טקס הטבלה. מארגני ההטבלה, חברי עמותת אלבאסה, נוצרים יוונים-קתולים, הניחו מעין סולם עץ מאולתר שניתן יהיה לעלות באמצעותו לפתחי הכנסייה, הנמצאת במצב רעוע ומהווה סכנה של ממש. בטקס השתתפו גם נשים וילדים, לבושים במיטב בגדיהם. הם הביאו עימם דברי מתיקה ועוגות, הדליקו נרות והתפללו.

הכנסייה היוונית האורתודוקסית בשלומי
הכנסייה היוונית האורתודוקסית בשלומי (צילום: רותם כבסה)

תושבי שלומי, שהתגודדו מחוץ לכנסייה בעת טקס ההטבלה, הבהירו שהם מתנגדים נחרצות לכל פעילות נוצרית ביישובם. היו שם חברי סיעת ש"ס, רב חב"ד בשלומי הרב בני נחום וחבר המועצה מנו שלי שמעורב בנושא רבות. ההמולה הייתה רבה. מכוניות צפרו במטרה להפריע לקיום הטקס, ובסופו של דבר התפתחה קטטה. תושבת היישוב שברה את המצלמה של צלם, והוא לא נשאר חייב והיכה אותה. בעקבות התגרה החלו באי הכנסייה לקפל את חפציהם. הגידופים והקללות בחוץ נמשכו. נשמעו, מצד אחד, קריאות נוסח "תלכו מפה, חוצפנים, תעופו", "אתם רוצים בית כנסת בכפר שלכם?". ומצד שני – "בריונים, גזענים שנאת חינם, זן האדמה שלנו" ועוד. זה נגמר בהגשת תלונות הדדיות במשטרה של הצלם ושל תושבת שלומי. גם מועצת שלומי הגישה תלונה נגד מארגני האירוע.

הכתבה הורחבת תפורסם מחר בצפון -1

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות