fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לימן: אשה הוכשה על ידי נחש צפע

חיריה רפאעי , בת 59 הובאה למרכז הרפואי לגליל המערבי לאחר שהוכשה בכף ידה על ידי נחש צפע במושב לימן.
נחש צפע בצנצנת
נחש צפע בצנצנת (צילום באדיבות המרכז הרפואי נהריה)

חיריה רפאעי , בת 59 הובאה למרכז הרפואי לגליל המערבי לאחר שהוכשה בכף ידה על ידי נחש צפע במושב לימן. האישה תושבת מג׳ד אל כרום הוכשה במהלך עבודתה. מטופלת בחדר הלם במצב קשה וקבלה אנטי סירום המסייע בייצוב מצבה.  הנחש נלכד,הועבר לקופסה והובא יחד עימה  לבית החולים.

רפאעי, עדיין מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ וסיפרה על המקרה: "הייתי בחממה של הבננות שם אני עובדת בערך חודש ימים. ניכשתי עשבים ופתאום הרגשתי כאב בכף היד וראיתי נחש. העפתי אותו ודרכתי עליו ועם הרגל. קראתי לעזרה וחברה שלי מצאה מישהו שלכד אותו בבקבוק מים. הרגשתי רעד בכל הגוף וטשטוש מוזר. הבנתי שזה נחש צפע ותוך כמה דקות כבר הגיע צוות רפואי. אמרו לי שהיה מזל שהגעתי מהר לבית החולים".

לדברי רפאעי אם לתשעה מהכפר מג'ד אל כרום הסמוך לכרמיאל, בעבר נתקלה בנחש בפתח ביתה ויחד עם בעלה הם תפסו אותו. מצבו השתפר בזכות הטיפול ולאחר שבתחילה הוגדר המצב קשה מאוד כעת הוא מוגד בינוני עד קשה והיא צפויה לשעות כיממה נוספת במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה.

ד"ר אריה איזנמן, אחראי מיון פנימי במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, התייחס לכללים בהם חשוב לנקוט מיד לאחר הכשת נחש: "ראשית יש להרגיע את הנפגע, משום שאי שקט גורם לזרימת דם מוגברת ולזירוז התפשטות הארס בגוף. יש לקבע את האזור המוכש ולקרר את המקום עם מים. אסור בשום פנים ואופן לנסות לשאוב את הארס מהגוף בכל דרך שהיא, או לנסות ולחתוך את אזור ההכשה. יש לתת לנפגע לשתות נוזלים כדי להימנע מהתייבשות, אך להימנע מאכילה. בכל מקרה יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לבית החולים הקרוב למקום האירוע".

נחש צפע בצנצנת
נחש הצפע שנלכד (צילום באדיבות המרכז הרפואי נהריה)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות