fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חופי הרחצה בעכו: נקיים מאוד

חופי הרחצה בעכו ממשיכים להוביל בשמירה על איכות הסביבה: על פי מדד חוף נקי שפורסם אתמול החופים נמצאו בבדיקה נקיים מאוד.
חופי עכו | צילום: עיריית עכו
חופי עכו | צילום: עיריית עכו

הבדיקה האחרונה בחופים הלא מוכרזים בעכו נערכה ב-15 בספטמבר. מדובר ברצועת החוף הצפוני מחוף מזרע שבצפון ועד לחומות העיר העתיקה, ולחוף התמרים שבצד הדרומי.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: "אני שמח שלמרות מספר המבקרים הרבים שפקדו לאחרונה את החופים בעיר, עיריית עכו מצליחה באמצעות עובדיה המסורים לשמור על רמת ניקיון גבוהה במיוחד. אנו נמשיך לעשות הכל כדי שחופים אלה יישארו נקיים גם בהמשך".

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה הוא כלי המשמש להערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון חופי הארץ הלא מוכרזים, בים התיכון ובמפרץ אילת.
המדד מספק מידע שקוף ועדכני על מצב הניקיון בחופים אלו ומסייע לפעילות האכיפה של המשרד להגנת הסביבה, מול רשויות שלא מבצעות את חובתן בשמירה על ניקיון חופיהן.
מתוך סקרים שנערכו בשטח ועל סמך מידע מוקדם, עלה כי המרכיב העיקרי של פסולת בחוף הוא פלסטיק, המהווה לפחות 80% מסך כל הפסולת. לפיכך הוחלט כי הפלסטיק יכול לשמש כסמן טוב למידת הניקיון של החוף. בתהליך הדיגום נספרים כל פרטי הפלסטיק הפזורים ביחידת שטח חוף נתון, החל מגודל של פקק של בקבוק ומעלה. כיוון שהפסולת אינה מפוזרת בצורה אחידה לאורך החוף, נבחרות מספר נקודות דיגום אקראיות בכל חוף שנבדק.
מדד חוף נקי מתבצע אחת לשבועיים בכל חודשי השנה. בקיץ 2015 הוחלט להוסיף ולספור במסגרת המדד גם את בדלי הסיגריות, שנמצאו כפריט פסולת נפוץ ומזהם מאד בחופי הארץ

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות