fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוכרים את פרופ' שאול שאשא

בני משפחתו של מי שהיה מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה במשך שני עשורים, הגיעו לביקור במקום והעניקו למנהל, פרופ' מסעד ברהום, מכתב מרגש. פרופ' ברהום: "פרופ' שאשא היה מנהיג אמיתי, איש חזון ופורץ דרך"
מנהל המרכז הרפואי לגליל פרופ' מסעד ברהום עם בני משפחת שאשא צילום: רוני אלברט

ד"ר דפנה שאשא, אלמנתו של פרופ' שאול שאשא, שהיה מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה במשך יותר משני עשורים והלך לאחרונה לעולמו, ביקרה במרכז הרפואי יחד עם ילדיה הדס, חיה, ענת ויואב.

פרופ' שאשא היה האיש שייסד את כנס נהריה על רפואה ושואה, המתקיים מדי שנה במרכז הרפואי, ועמד בראשו במשך כל השנים.

בני המשפחה נפגשו עם מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, והעניקו לו שיר ממוסגר שכתב פרופ' שאשא בשנת 1994 בו הילל את השירות הציבורי ועובדיו. כמו כן צירפה דפנה מכתב מרגש שכתבה לפרופ' ברהום, בו נכתב: "אני זוכרת את אותן השנים בהן ניהל שאול את בית החולים. כדרכו שיתף את כולנו בהרגשת המסירות שלו לתפקיד ולמוסד. אנו כולנו היינו גאים ב'בית החולים שלנו', וידענו שאת אותה תחושה של גאוות יחידה הצליח להנחיל לכל עובדי בית החולים".

בסיום מכתבה ציינה דפנה: "אני זוכרת כי תמיד קראת לו 'מורי ורבי' והוא החזיר 'ידידי המלומד'. אז ברוח זו, תודה רבה על המילים החמות ועל העזרה ממך, 'ידידנו המלומד'".

אגב, אחת מבנותיו של פרופ' שאשא, שנכחה אף היא בפגישה, היא ד"ר הדס שאשא-לבסקי, המועסקת כיום כמנהלת מחלקת נפרולוגית ילדים (דיאליזה) במרכז הרפואי.

פרופ' ברהום הודה לדפנה וילדיה על המתנה המקסימה והמכתב המרגש, ואמר כי פרופ' שאשא היווה עבורו מנטור וחבר אישי וקרוב, גם שנים לאחר פרישתו. "מותו מהווה אבדה גדולה", אמר פרופ' ברהום. "תמיד אראה בפרופ' שאשא מנהיג אמיתי, איש חזון ופורץ דרך, ששמר על השירות הציבורי מכל משמר. בזכותו הוקם בנהריה בית חולים התת-קרקעי הראשון בישראל. כשהוקם כתבו בעיתונים: 'שאשא משוגע', אבל החלטה זו הצילה חיי אדם במלחמת לבנון השנייה".

 

 כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות