fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם נראה נציגות צפונית בבחירות הארציות?

בנק השמות לפוליטיקה הארצית: מעכו: שמעון לנקרי; ממעלות: שלמה בוחבוט; מנהריה: קובי ויצמן וגם: האם ח"כ רינה פרנקל תהיה בעתיד ראש עיריית נהריה?
שמעון לנקרי מצביע
שמעון לנקרי מצביע בקלפי בגן ילדים בגבעת התמרים בעכו (צילום: אושרי כהן)

שמעון לנקרי

שמעון לנקרי מצביע
שמעון לנקרי (צילום: אושרי כהן)

בבחירות האחרונות לכנסת, היה ראש עיריית עכו שמעון לנקרי נאמן עד הרגע האחרון לח"כ שאול מופז ולמפלגת קדימה. לאחר הבחירות הודיע לנקרי כי הוא חוזר לשורות הליכוד. גם סניף הליכוד בעיר החזיר השנה את כבודו האבוד שלו לאחר בחירות רועשות.

מבחינת לנקרי הבחירות הגיעו מוקדם מהצפוי. גם אם הוא חושב על עתיד פוליטי ארצי, עדיין אין לו 16 חודשי ותק כדי להתמודד בפריימריז. לכן הוא תלוי בנתניהו שיאשר לו התמודדות בפריימריז בוועדה המוניציפאלית. גם האנשים שהתפקדו לליכוד אינם עדיין זכאים להצביע.
הסיכוי של לנקרי להיות ח"כ בקדנציה הבאה הוא קלוש. המשבצת של ח"כ מהצפון היא במקום ה-35, והליכוד לא יקבל כל כך הרבה מנדטים. מלנקרי לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.

שלמה בוחבוט
ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט כבר כיהן בעבר כח"כ מטעם מפלגת העבודה. כעת לא ידוע לאיזה כיוון פוליטי יפנה. שמו עולה כמי שטרם אמר את המילה האחרונה. בוחבוט מכהן כראש עיריית מעלות כמעט 40 שנה וקדנציה אחת כיהן כיו"ר מרכז השלטון המקומי. המערכת הפוליטית לא תופתע אם בוחבוט יתמודד בפריימריז, ככל הנראה במפלגת העבודה, או יקים סיעה עצמאית.

 שלמה בוחבוט (צילום: יח"צ)
שלמה בוחבוט (צילום: יח"צ)

בוחבוט בתגובה: "בחירות שלא במועדן זה תמיד דבר רע לישראל. העיריות בימים אלו גיבשו תוכניות עבודה מגובות תקציב, באופן שהלוואי והממשלה הייתה עובדת. אני בעד לעשות הכל כדי לאפשר יציבות שלטונית, אך אפקטיבית וכזו שעושה למען עם ישראל. הממשלה הזו הייתה משותקת ולא הביאה בשורה ממשית. ראש הממשלה לא הצליח לייצר מהלכים מחוללי שינוי משמעותיים עבור החברה בישראל ולא הצליח לנהל את ממשלתו, וכתוצאה מכך עם ישראל סובל ומגלה סימני ייאוש. מסיבת העיתונאים של נתניהו הייתה מופע מביש ומדאיג, הוא זרק אחריות על כל העולם חוץ מעל עצמו, בעוד שהוא עומד בראשות הממשלה הזו כשנתיים".

ח"כ רינה פרנקל
רינה פרנקל, חברת כנסת מיש עתיד, תושבת נהריה, פעלה רבות לקידום הפריפריה. את הבשורה על פיזור הכנסת היא קיבלה בבריסל, שם היא נמצאת במשך  כל השבוע במשלחת ייצוגית של הכנסת בפרלמנט האירופי. פרנקל הקימה שדולה למען העסקים יחד עם התאחדות התעשיינים ופעלה לקידום התעשייה ומשאבי הגז הטבעי לצפון. עתידה הפוליטי לוט בערפל. השבוע עלה שמה כמועמדת הטובה ביותר להתמודד בבחירות לראשות עיריית נהריה שיתקיימו בעוד ארבע שנים.

ח"כ רינה פרנקל
ח"כ רינה פרנקל (צילום: יש עתיד)

מלשכתה של ח"כ פרנקל נמסר בתגובה: "ח"כ רינה פרנקל חושבת שבחירות במצב הנוכחי הן מיותרת ושראש הממשלה נהג בפזיזות ובחוסר אחריות. כל הרפורמות והשינויים שיש עתיד יזמה ופעלה לקידומם נבלמו ונעצרו, וזאת בעקבות דיל שנרקם עם החרדים על הקדמת הבחירות. נתניהו הוכיח פעם נוספת כי טובת הציבור לא עומדת לנגד עיניו, אלא הישרדותו הפוליטית. ח"כ פרנקל יחד עם סיעתה עמלו בקדנציה הנוכחית לדאוג לאזרחי מדינת ישראל, לתקציב חברתי, לקידום תוכניות דיור ולדאגה לזוגות הצעירים כמו גם לניצולי השואה. חברת הכנסת תמשיך את פעילותה הפרלמנטרית, תוך קידום נושאים חברתיים וכלכליים, על מנת לעזור למעמד הביניים".

קובי ויצמן

העצמה למערכת החינוך. קובי ויצמן (צילום: יח"צ)
קובי ויצמן (צילום: יח"צ)

חבר מועצת העיר נהריה מהבית היהודי קובי ויצמן נחשב לקרוב מאוד לצלחת הפוליטית בשל תפקידו כראש מטה סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן. ויצמן אינו נמנה רשמית עם הקואליציה של סבג אך מצביע עימו כמעט בכל סעיף. ויצמן הוא יו"ר ועדת הביקורת בעירייה, אך בפוליטיקה המקומית נשמעות טענות על אופן תפקוד הוועדה. נודע, כי לויצמן הציעו להתמודד בפריימריז של הבית היהודי.

ויצמן בתגובה: "עדיין לא החלטתי. יש לי הצעות נוספות בתפקידים בכירים. בחשיבה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות