fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אביעד משה הורשע בניסיון רצח של שירה איסקוב והתעללות בבנם

כשנה אחרי שכמעט נרצחה בביתה במצפה רמון: ביהמ"ש הרשיע את אביעד משה בניסיון הרצח של איסקוב ובהתעללות בבנם שנאלץ לצפות במעשיו, כששירה נמצאת באולם, אמרה השופטת: "נתתי אמון מלא בעדות המתלוננת" והטיחה במשה שניסה בדבריו להשחיר את איסקוב בעדותו.
שירה איסקוב ואביעד משה | צילום: לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

שנה לאחר ניסיון הרצח: בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ד') את אביעד משה בניסיון רצח של אשתו לשעבר, שירה איסקוב, בביתם במצפה רמון בספטמבר שעבר, ובאופן תקדימי גם בהתעללות בקטין – בנם הפעוט שהיה עד לאירוע.

בזמן ההרשעה ישבה איסקוב באולם מוקפת בעורכי דינה. "אמירותיו של הנאשם כי לא רצה במותה הן לא יותר מאמירות בעלמא", קבעו השופטים. הדיון בטיעונים לעונש נקבע ל-26 באוקטובר.

את הכרעת הדין הקריאה ראשת ההרכב, השופטת יעל רז לוי, שאליה הצטרפו השופטים גילת שלו ואהרון משניות: "עדותו בפנינו עיקרה עסקה בהצגת המתלוננת באור שלילי ביותר. הוא צייר תמונה שלפיה האשם במתלוננת והמשיך עם אותם דפוסים שליליים. נותרנו לאחר עדותו עם חור שחור. הגם שאינו מתכחש למעשיו, הוא לא מוכן לענות על שאלות בנוגע אליהן. כחוט השני עולה שהוא מודה במעשים באופן טכני. הוא מסביר שהוא הקורבן ושירה האלימה.

"דבריו הותירו בנו רושם שלילי. גם בעדותו, כשביקשנו שיסביר, לא סיפק הסבר למעשיו. אמר 'איבדתי את זה. לא הייתי שם'. תשובות נטולות גוף מעשי. כל אלה מעוררים תהיות ומקשים לתת בו אמון. הוא העיד באופן מניפולטיבי וניכר שהדבר מתוך מחשבה כיצד יכול להציג דברים באופן שיטיב עמו ויציג אותו באופן חיובי.

"הוא לא הסתפק בעשרות רבות של חבטות במערוך עץ בפניה, שבירת שיניה וריצוץ גולגולתה, דקר אותה בפלג גופה העליון. כל אחד מאלה מעידים על כוונת קטילה. המתלוננת הייתה בסכנת חיים מיידית. הנאשם היכה את המתלוננת באופן שמלמד על כוונה אחת – לרצוח את המתלוננת. בנס ובסיוע השכנים ושירה עצמה שנלחמה על חייה האירוע הסתיים איך שהסתיים".

השופטים ציינו כי במהלך הדיונים הוצגו חילופי דברים בין בני הזוג לשעבר, שכללו אמירות לא פשוטות של איסקוב כלפי משה, אולם כתבו: "הנאשם אמר שיש במעשיה משום התגרות. גם ההגנה טענה בסיכומיה להתגרות אך לא פירטה איך זה משפיע. לבד מלטעון שההתגרות הביאה למעשה, לא הסביר הסנגור כיצד זה משתלב בדברים. אין לקשור בין התגרות לניסיון רצח. אין כל דרישה להוכחת היעדר התגרות.

"כדי להסיר אבן נגף זו ייאמר כי אף אם חילופי הדברים היו לא פשוטים, והמתלוננת הטיחה בו אמירות פוגעניות, אין בכך להוות התגרות. יתרה מכך, אין הצדקה בפגיעה בגוף האדם – יהיו הדברים קשים ככל שיהיו, וחלקם היו כשהמתלוננת ביקשה לצאת מהדירה ולנתק מגע והנאשם הוא שמנע ממנה. הוא יכול בכל עת לסיים את ההתגרות אם היה נותן לה לצאת מהבית ולא מונע ממנה לצאת מהבית שוב ושוב".

לגבי עבירת ההתעללות בקטין כתבה השופטת: "סברתי שלאחר סקירת הפסיקה, התעללות בקטין יכולה להתקיים ללא מגע פיזי, כשמדובר בהתעללות נפשית במעשה אחד שיכול לגרום נסק לקורבן. הטלת אימה על הקורבן, כשיש פער כוחות ויחסי תלות. הגדרת התעללות יכולה להיות דינמית. יש להגן על ילדים מפני פגיעה נפשית ופיזית. זירה שבה אב מבצע מעשים קשים כלפי אמו והיא מתחננת על חיה, ושב וחובט בה, מהווה מעשה התעללות נפשית לפי הפסיקה".

בדצמבר האחרון אושר בכנסת החוק לשלילת אפוטרופסות מהורה שהואשם באלימות או בעבירות מין כלפי בן משפחה. על פי החוק, הורה שהואשם ברצח או בניסיון רצח בן משפחה לא יוכל לשמש אפוטרופוס של ילדו באופן זמני. אם הורשע בביצוע העבירה, כפי שנקבע היום לגבי אביעד משה, תישלל ממנו האפוטרופסות לעד. החוק קובע זאת גם במקרה שההורה אנס או ביצע מעשה סדום באחד מילדיו.

אחרי הכרעת הדין אמרה איסקוב: "רעדתי כשהגעתי, יש הקלה ענקית. עדיין לא חזרתי לנשום. אני צריכה לעכל את זה. משמח שהצדק נעשה. נראה מה יהיה בגזר הדין, אני מצפה לעונש המקסימלי בכל העבירות. כיף שהכירו בזה שהילד לא נפגע פיזית אלא נפשית. רק אחרי 11 חודשים הוא חזר לדבר, הוא בעיכוב שפתי, אבל משמח שהכירו בזה. לשמחתי נשארתי בחיים. לנשים שמפחדות להתלונן אני אומרת תאזרו אומץ. זה מקום שלא קל להיות בו"

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות