fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרשויות המקומיות זועמות: "מה יישאר לתושבים?"

הקיצוץ הרוחבי שמציע משרד האוצר, בנוסף להעלאת המע"מ וגזירות נוספות, יכו מכה קשה את הרשויות המקומיות ויגרעו מתקציביהן למעלה מ-350 מיליון שקלים. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: " אסור להקריב את החברה הישראלית על מזבח שרירות הלב הפקידותית"
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הרשויות המקומיות מתנגדות נחרצות לכוונת האוצר לבצע קיצוץ רוחבי מיידי בתקציב הרשויות המקומיות ולהשית עליהן מסים נוספים, אשר ייאלצו בסופו של דבר להיגבות מן התושבים. במרכז השלטון המקומי מזכירים כי רוב התקציב של שנת 2012 כבר נוצל, וכי יתרת הכספים קשורים בהתחייבויות, כך שהקיצוץ הצפוי, אשר מחושב על פי תקציב השנה כולה ולא רק על פי התקציב הנותר, צפוי לפגוע קשות ביכולת הרשויות לתת שירותים שונים לתושביהן.

שלמה בוחבוט
"פחות חינוך, פחות רווחה, פחות בריאות". בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "עם כל הרצון להיות ערים לשינויים הכלכליים בעולם, אסור להקריב את החברה הישראלית על מזבח שרירות הלב הפקידותית. משמעות הקיצוץ היא שיתוק חלק נכבד מהשירות לציבור ומן הראוי שהציבור ידע זאת: פחות חינוך, פחות רווחה, פחות בריאות ופחות תשתיות. אנו נמצאים בשבר חברתי. זו לא העת למכת גרזן למעמד הביניים ולבטח לא לשכבות החלשות".

מלבד הקיצוץ הרוחבי של 5.5% בכל המשרדים, שמשמעותו התקציבית עדיין לא ידועה, העלאת המע"מ באחוז אחד משמעה העברה של כ-200 מיליון שקלים נוספים מן הרשויות המקומיות לקופת המדינה, אשר ייגרעו מתקציבים המובטחים לפעולות שונות של הרשויות בתחומי הבטחון, הרווחה, החינוך וכד'. הצעה נוספת שמשרד האוצר שם על השולחן היא החזרת מס מעסיקים בשיעור של 0.6% – ומאחר והרשויות המקומיות הן המעסיק הגדול ביותר במשק, מדובר בכ- 100 מיליון שקלים נוספים. על כל אלה נוסף קיצוץ צפוי של למעלה מ-120 מיליון שקלים ממענקי האיזון של הרשויות החלשות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות