fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ההורים נקראו להיפרד מבנם"

תביעה שעניינה רשלנות רפואית הוגשה נגד המרכז הרפואי לגליל על ידי תושב האזור שמערכות גופו קרסו וכתוצאה מכך סובל מנזק מוחי וקשיים קוגנטיביים שנגרמו, לטענתו, מטיפול לקוי
המרכז הרפואי לגליל (צילום רוני אלברט)
המרכז הרפואי לגליל (צילום רוני אלברט)

תביעה שעניינה רשלנות רפואית הוגשה נגד המרכז הרפואי לגליל על ידי תושב האזור שמערכות גופו קרסו וכתוצאה מכך סובל מנזק מוחי וקשיים קוגנטיביים שנגרמו, לטענתו, מטיפול לקוי

צעיר כבן 20, תושב אחד הקיבוצים בגליל המערבי הגיש לאחרונה תביעה בגין רשלנות רפואית נגד המרכז הרפואי לגליל בנהריה.

על פי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי עו"ד לידור אורן פוגל מקרית מוצקין, הגיע התובע למרכז הרפואי באפריל 2016 כשהוא סובל מכאבים עזים באזור בית החזה, הוא עבר סדרת בדיקות מהן עלה כי הוא סובל מדלקת בקרום הלב ובשריר הלב.

לנוכח ממצאי הבדיקות, נכתב בכתב התביעה, החליט הצוות הרפואי להעביר אותו למחלקה הקרדיולוגית, מבלי שרופא ילדים יבדוק אותו כפי שנדרש בחוק.

במהלך הלילה הידרדר מצבו של התובע, הוא החל להקיא ואיבד את הכרתו, אך למרות זאת לא חובר לעירוי נוזלים: "הורי התובע פנו שוב ושוב לרופא מתמחה אשר היה התורן באותו הלילה", נכתב בכתב התביעה, "בדרישה לדעת מדוע מצבו של בנם הולך ומחמיר. במענה לדרישה זו טען המתמחה כי רק בבוקר עם הגעת הצוות הרפואי הבכיר יהיו תשובות. לאורך שעות הלילה בהן מצבו של התובע מידרדר עד כדי מצב של סכנת חיים ממשית, הצוות הרפואי הזוטר אשר טיפל בו שידר חוסר אונים מוחלט והיסטריה ולמרות זאת לא הוזעק רופא בכיר כונן ואין כל עדות בגיליון הרפואי כי בוצעה התייעצות טלפונית".

למחרת נבדק התובע על ידי קרדיולוג בכיר, לאחר מכן נקראו ההורים להיפרד מבנם, ההורים ההמומים דרשו להעביר את בנם למרכז הרפואי תל השומר, לשם הגיע התובע במצב של קריסת מערכות: "במהלך הטיפול בתובע", נכתב בכתב התביעה, "התברר כי במסגרת הטיפול ע"י הנתבע, ככל הנראה, נגרם לו חור בריאה ולמרות שבוצע צילום חזה, צוות הנתבע החמיץ ממצא זה, לא הוכנס צנתר ובכך ליבו של התובע אשר מלכתחילה היה חולה ספג פגיעה קשה נוספת אשר החמירה את התפקוד הלבבי הירוד ולהעדר הספקת חמצן למוח".

במהלך הימים שלאחר מכן הצליחו הרופאים ב"תל השומר" לייצב את מצבו של התובע ולאחר כשבוע הוא הועבר לשיקום, שם הוטב מצבו באופן הדרגתי, אלא שככל שחלפו הימים התברר כי הקשיים הקוגנטיבים מהם הוא סבל, כמו גם מצבו הנפשי – הלכו והחריפו והוא נזקק לתכנית טיפול מקיפה וכך כתב בחוות דעתו אחד המומחים שבדק את התובע: "ניתן לקבוע בוודאות שהנזקים הנוירולוגים והפסיכיאטרים מהם הוא סובל הם תוצאה של נזק מוחי שנגרם מחוסר הספקת חמצן ודם למוח לפרק זמן ממושך אשר כמוסבר, היה ניתן למניעה בגישה רפואית מתבקשת".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות