fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שטוב לנינט

בבניית תמהיל התקשורת השיווקית צריך לשלב בין כל הפעולות שיעזרו לך לתקשר עם שוק המטרה בדרך המתאימה ביותר
חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)
לפרגן ולפנק. חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)

 

מאת: חגית יצחק

המונח "תקשורת שיווקית" נולד בעולם ההייטק ואומץ על ידי שוק השיווק והפרסום. תקשורת שיווקית, שמכונה גם מרקום (MarCom – Marketing Communication), היא מכלול הפעולות ואמצעי התקשורת בהם תוכל להשתמש על מנת להעביר מסרים, בכל מצב שבו אתה מעוניין למכור דבר מה, מוצר, שירות או כל דבר אחר.

בבניית תמהיל התקשורת השיווקית צריך לשלב בין כל הפעולות שיעזרו לך לתקשר עם שוק המטרה בדרך המתאימה ביותר. התמהיל מורכב מחמש דרכים עיקריות (כשכל אחת מהן היא עולם שלם בפני עצמו): פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור, מכירה אישית ושיווק ישיר. אתה הוא זה שבוחר את הפעילות השיווקית שמתאימה לבית העסק שלך.

חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)
חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)

תקשורת שיווקית משמשת את כולנו בחיי היום יום, גם אם איננו מודעים לכך: מועמד לעבודה "מוכר" עצמו בראיון העבודה, פוליטיקאי "מוכר את דעותיו" לקהל מצביעים פוטנציאלי, או זבן בחנות בגדים מוכר את סחורתו ללקוחותיו הפוטנציאליים. היום, כל חברה ועסק שמכבדים את עצמם, מתייחסים לתקשורת השיווקית כחלק מתוכנית השיווק הכללית. בבניית מסלול התקשורת השיווקית עבור העסק שלך אתה צריך להגדיר לעצמך את המדיניות שלך בהתאם למטרות העסק, הסביבה העסקית, התרבות, השפה והמוצרים המוצעים. לאחר מכן, ובהתאם למדיניות, תבחר את אמצעי השיווק הנכונים ביותר, שיעבירו את המסר בצורה היעילה ביותר. למשל, למטרה של חיזוק התדמית בשוק תשתמש בפרסום, קידום מכירות ויחסי ציבור, בעוד למטרת קידום מכירה של שירות או מוצר, תשתמש בדרכים של דיוור ישיר ופרסום ממוקד. לבסוף, והחשוב מכולם, עליך לבדוק את אפקטיביות האמצעים שבחרת על ידי מדידות כמותיות מדויקות.

בבניית מערך התקשורת השיווקית עליך לזכור שהתקשורת השיווקית נועדה ליצור עניין או מודעות למוצר שלך (בדיוק כמו שסיפור נינט היכה גלים בפלאפון), שאתה צריך לבדל את המוצר שלך מהמתחרים, ושזאת הדרך שלך, בעצם, להכניס את המוצר לתודעה המחשבתית של הלקוח הפוטנציאלי שלך.

© הכותבת היא מייסדת ובעלים של חברת match point, חברה לתקשורת שיווקית יעוץ וליווי עסקים

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות