fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טעויות של מגייסים בעסקים קטנים ובינוניים

כיצד נמנעים מכשלים והופכים את תהליך גיוס העובדים למקצועי ומוצלח? הנה 6 טעויות נפוצות שפוגעות בתהליך
הילי כהן (צילום: נטלי ריער)
הילי כהן (צילום: נטלי ריער)

 

מאת: הילי כהן

מגייסים עובדים אך הם לא מאריכים ימים בעבודה? אתם לא לבד. בעסקים קטנים רבים מלאכת הגיוס מתבצעת על ידי עובדים קיימים, או המנהל עצמו. היות והמשימה מתבצעת כמטלה צדדית – לפעמים לא מתבצעים בה תהליכים חשובים וטעויות רבות נעשות. התוצאה: העובדים המגויסים אינם מתאימים, ובשל כך הם עוזבים (או מועזבים) לאחר זמן קצר יחסית.

כיצד מגייסים עובד שיאריך ימים? נמנעים מ-6 הטעויות הבאות:

1. גיוס מ"הבטן": הגדירו את דרישות הסף של התפקיד. למשל: מהן המשימות שיידרשו מהעובד? איך ייראה יום עבודה שלו? מול מי הוא יעבוד? איך הוא משתלב באופי של החברה? לאחר מכן ניתן להגדיר גם את התכונות שיעניקו למועמד יתרון (תכונות אופי, הכשרה נוספת וכו').

2. הטלת הגיוס על עובד לא מתאים: מנהלים רבים בוחרים להטיל את המשימה על המזכירה שאינה מכירה את התפקיד לעומק. עדיף להקצות לתהליך אדם מקצועי ואמין שמכיר היטב את התפקיד. חשוב לתת לאותו אדם זמן ומשאבים כדי לנהל את התהליך כראוי. אל תהססו לקבל עזרה מקצועית מבחוץ.

הילי כהן (צילום: נטלי ריער)
הילי כהן (צילום: נטלי ריער)

3. טיפול שגוי בקורות החיים: לא כדאי לאגור עשרות ומאות קבצי קורות חיים ולהתחיל להתייחס אליהם אחרי שבוע. יש לעבור על קורות חיים מדי יום – מועמד רלוונטי יכול להיחטף על ידי המתחרים. בכל בדיקה חשוב לסנן ולהישאר עם הפוטנציאליים לעבור לשלב הבא.

4. ויתור על ראיונות טלפוניים: כדאי לחסוך זמן ואי נעימות ולנהל שיחת טלפון מקדימה עם מועמדים פוטנציאליים, ובה לשאול שאלות חשובות (זמינות לעבודה, סוג משרה מבוקש מבחינת המועמד ועוד).

5. אי בדיקת ההמלצות: חשוב מאוד לוודא כי קיימים ממליצים (והמלצות) אמיתיים על המועמד. שווה גם לנהל עם הממליצים שיחה קצרה כדי לעמוד טיפה יותר לעומק על אופי המועמד – ואולי לשמוע עליו דברים שקורות החיים שלו לא מספרים.

6. הסתמכות על המלצות בלבד: האם המלצות חמות מספיקות? לא בטוח. בימינו ניתן לגלות המון דברים באינטרנט: היסטוריה תעסוקתית (לעיתים כולל המלצות), פעילויות, אינטראקציה עם אנשים ועוד. כדאי לערוך בדיקה קצרה על המועמד בפייסבוק, בלינקדאין וברשתות חברתיות נוספות.

 

© הכותבת היא מנהלת פתרונות גיוס ב-AllJobs

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות