fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך תשמרו על עמוד השדרה בעבודה?

רובנו עוסקים במקצועות הדורשים ישיבה ממושכת, לרוב מול מסכים מרצדים. התוצאה: תשומת הלב מופנית לעומס העבודה ולא לגוף, ועם הזמן הגב מתחיל "לקרוס לתוך עצמו" ואנו מתחילים להסתובב כפופים, שפופים ובעיקר עייפים
צילום" פוטוליה

 

מאת: ד"ר רפאל פרטר

כשקמים מהכיסא לאחר ישיבה ארוכה, לרוב מרגישים את אזור הגב התחתון, תפוס או כואב. ד"ר רפאל פרטר, כירופקרט מומחה, מפתח שיטת "חילוץ עצמות" והמנהל הקליני של "מרכז רפאל לרפואה משלימה", מציע שלושה טיפים קצרים – מה כדאי לעשות כדי לשמור על בריאות עמוד השדרה במהלך היום.

ד"ר רפאל פרטר (צילום: ניר עצמון)
ד"ר רפאל פרטר (צילום: ניר עצמון)

1. הקפידו על ישיבה ישרה: שבו על הכיסא כשכל הישבן מונח על גבי המושב וכפות הרגליים על הרצפה. הניחו את אמות הידיים על השולחן ושימרו על זווית של 90 מעלות במרפקים. סדרו את גובה הכיסא כך שתוכלו להישיר מבט אל המסך שלפניכם מבלי להטות את הראש למעלה או למטה.

2. בצעו נשימה מודעת: שעות ארוכות של ישיבה בעבודה גורמות לנשימה רדודה ולא סדירה. סגלו לעצמכם הרגלי נשימה מודעת – קחו שאיפה ארוכה דרך האף בנחת וברוגע, אל כיוון הטבור, החזיקו מעט את האוויר בחלל הבטן ואז נישפו את האוויר דרך הפה באיטיות. חיזרו על התרגיל שלוש פעמים ברצף, פעם בשעה. נשימה מודעת אינה דורשת מאמץ מיוחד ולכן היא מאוד מומלצת במהלך יום עבודה. ביצוע תרגילי נשימה במהלך היום יסייע לכם להרגיש מרוכזים, רעננים ומלאי אנרגיה להמשיך את היום.

3. תרגילי מתיחות: ישיבה ממושכת מול המחשב, ואפילו בחדר ישיבות, גורמת לגוף להתכווץ ולהרבה מאוד פעולות פנימיות להאט את הקצב. מומלץ מדי מספר שעות לקום, לעמוד ולבצע מתיחות. כדאי לעמוד מאחורי הכיסא על קצות האצבעות, להרים ידיים ולמתוח אותן לכיוון התקרה תוך כדי נשימה מודעת – שאיפה ונשיפה איטית. לאחר מכן יש להוריד את הידיים ולנופף אותן מצד לצד כשהגוף מתנועע גם הוא לצדדים.

© הכותב הוא כירופרקט מומחה, המנהל הקליני של מרכז רפאל לרפואה משלימה, www.rephael.co.il

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות