fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גבי אשכנזי בנהריה: "אם רונן מרלי יהיה ראש עיר כמו שהיה בצבא, הרווחתם"

הרמטכ"ל לשעבר ציין בכנס בחירות כי ההרתעה מול חיזבאללה בצפון תקפה ולא התייחס כלל למיגון הצפון. על הצטרפותו לפוליטיקה אמר: "הצטרפתי ל'כחול לבן' כיוון שהרגשתי שאם נצליח לייצר אלטרנטיבה, לא אוכל לעמוד מהצד"
גבי אשכנזי (צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור)
גבי אשכנזי (צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור)

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי נאם אתמול בערב (מוצ"ש) בכנס של מפלגת "כחול לבן" בקרלטון בנהריה. בכנס נכחו ראש עיריית נהריה רונן מרלי, חברי רשימת המפלגה אלעזר שטרן ורות וסרמן לנדה, סגן ראש עיריית מעלות – תרשיחא מוטי בן דוד וכ-300 מתושבי נהריה והסביבה.

"אני בעיקר באתי לשמוע, להקשיב וללמוד", אמר אשכנזי. "הצטרפתי ל'כחול לבן' כיוון שהרגשתי שאם נצליח לייצר אלטרנטיבה, לא אוכל לעמוד מהצד, ואני שמח שהקמנו את האיחוד הזה, כי ישראל היא באמת לפני הכל. בשנים האחרונות מטריד אותי מה שקורה כאן. אנחנו באנו לשנות".

כאמור, הכנס הוקדש בעיקר להיכרות עם צרכי התושבים בצפון, ואשכנזי ענה לשאלות שעלו מן הקהל, אולם, אף לא אחד מהמשתתפים העלה את הנושאים הבוערים ביותר לתושבי הגליל המערבי: תוכנית "מיגון הצפון" אותה קידם שר הביטחון אביגדור ליברמן טרם התפטר, ומתווה הטבות המס שיצר עיוותים מהם נפגעו רבים מתושבי הגליל המערבי.

בתוך כך, במסגרת המענה לשאלת הביטחון וההתנהלות מול עזה בדרום, נתן אשכנזי את גבול הצפון כדוגמה להרתעה חזקה ולביסוס רגיעה בת 13 שנים, מאז מלחמת לבנון השניה. אולם, כאיש צבא בכל רמ"ח איבריו, שהצפון נשקף מעיניו לא פעם כזיכרון מימי שירותו הצבאי, הוא הפליא להתעלם לחלוטין מהעובדה שחיזבאללה בנה לאורך כל הזמן הזה מנהרות החודרות לשטח יישובי גדר בישראל וכי יש למגן את העורף הצפוני מפני מתקפה עתידית, כך שלא הביא איתו בשורה אמיתית לתושבי הצפון בעניין חשוב זה; ורק הוסיף "נלחמנו בגבול הצפון וכשראינו את האורות של הישובים, הבנו על מה אנחנו נלחמים".

באשר למצע המפלגה בתחום הרווחה והשירותים החברתיים ציין אשכנזי כי "כחול לבן" תפעל למען הורים צעירים ותדאג לקחת אחריות על החינוך מגיל לידה. "המדינה לא יכולה לקחת אחריות על התינוקות שלנו?" שאל את הנוכחים, וענה באותה נשימה "זה מה שאנחנו נעשה!"

עוד ציין כי הממשלה בראשות מפלגת "כחול לבן" תדאג להקים בית חולים בקריות, ותדאג לתוספת מיטות בבתי החולים בפריפרייה, שכן, תוחלת החיים בפריפרייה נמוכה מתוחלת החיים של תושבי מרכז הארץ, והשירותים הבריאותיים הניתנים בצפון לוקים בחסר. בנוסף, תדאג ממשלה בראשותם לתחבורה משופרת באזור.

בחירות 2019 בפתח, ומצד אחד, תושבי הצפון לא שואלים את השאלות הנכונות שיסייעו להכרת הצרכים הרלוונטיים לפיתוח והצלת עתיד האזור כולו. ומצד שני, אשכנזי לא החכים להבין שתושבי הפריפריה נואשו מסיסמאות.

על ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, אמר אשכנזי: "אני מכיר אותו עוד מתקופת הצבא, ואם הוא יהיה ראש עיר כמו שהיה בצבא, הרווחתם בענק".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות