fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בפריפריה יש מוות מיותר – לא אנשים מיותרים"

יו"ר תנועת "גשר", וחברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ביקרה השבוע בגליל המערבי והבטיחה להילחם נגד הפערים העצומים שבין מרכז לפריפריה בכל תחומי החיים
אורלי לוי אבקסיס (צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור)
אורלי לוי אבקסיס (צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור)

יו"ר תנועת "גשר", וחברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ביקרה השבוע בגליל המערבי והבטיחה להילחם נגד הפערים העצומים שבין מרכז לפריפריה בכל תחומי החיים

יו"ר תנועת "גשר" וחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, ביקרה אתמול (ראשון) ביישובים בגליל המערבי וכן במרכז הרפואי לגליל כחלק ממסע הבחירות של מפלגתה. לוי-אבקסיס, מכהנת בכנת מאז שנת 2009, נולדה בבית שאן ומכירה היטב את הפערים המכונים "פריפריה". במהלך כהונתה בכנסת הציפה וקידמה נושאים חברתיים חשובים.

"כמי שגרה בפריפריה הגיאוגרפית" אמרה לוי אבקסיס "אני מכירה את המשמעויות של הפערים האלו, לדוגמה: כשאני צריכה לקחת את הילד שלי לטיפול רפואי ואין אצלנו מרכז רפואי ראוי, כשאנחנו מסתכלים על הילדים שלנו לטווח הארוך – זה בעייתי. גם כאשר הממשלה כבר מציעה לנו פתרונות, רובם לא מיושמים, מדובר בהצהרות לתקשורת בלבד. עבודה בעיניים."

לדבריה של לוי-אבקסיס, למפלגות הגדולות אין באמת תוכנית עבודה. הן מתעלמות מהאנשים הקטנים בפריפריה, ומה שהתושבים לא מבינים, זה שמפלגה שלא מעלה במצע שלה פתרונות ותוכניות ארוכות טווח לפני הבחירות וודאי לא תעשה זאת אחר כך. "היום, כל שר שנכנס לתפקידו בממשלה" מסבירה לוי-אבקסיס,  "מבחינתו זו מקפצה למשרד הנחשק הבא. הוא גם לא ירצה ליישם את מה שקודמו הציע, כדי לא לתת לו קרדיט. ככה זה בכלכלת בחירות. מבחינת מפלגת "גשר" לא מדובר באג'נדה שולית. אנחנו מאמינים בחשיבה כלכלית נכונה. ככל שנרחיב את אפשרויות התעסוקה – כולנו נרוויח. אנחנו צריכים ליישר קו עם הבדלי המעמדות, ולהשקיע בילדים, במקום להסתכל על זה כהוצאה במקום השקעה".

לוי- אבקסיס התייחסה בדבריה גם לחינוך בגיל הרך ואמרה: "משפחות בפריפריה כושלות תחת הנטל, כשהן צריכות לשלם על פעוטונים סכומי עתק, כיוון שאין בישראל חוק חינוך חובה גם בגיל הרך."מצום הפערים הוא מחויבותנו לציבור. אנחנו רוצים להפוך את תושבי הפריפריה לשחקנים מובילים במשק הישראלי, למרות שהם לא נמצאים במרכז."

לשאלה על מצבה בסקרים הלא מחמיאים מבחינתה, היא אומרת "אני לא מאמינה בסקרים. לא שמחתי כשקיבלנו שמונה מנדטים בהתחלה, ואני לא מודאגת מהתוצאות הנמוכות, למרות שבסקרים האחרונים אחנו בנסיקה. מבחינתי, אני נכנסת עם עוד ארבעה חברי מפלגה במינימום. זה כוח חזק בקואליציה. המפלגות הקטנות מכריחות את הקואליציה לעשות דברים שחברי כנסת בתוך הקואליציה לא יכולים לעשות. גם כשיש חברי קואליציה חברתיים מהמפלגות הגדולות שמנסים להילחם נגד האג'נדה הכוללת, הם נענשים על הדעות שלהם. אם הם יצביעו עם האופוזיציה, יהיו עליהם סנקציות וייקחו להם את הכלים הפרלמנטרים. יש לזה השלכות. זו הסיבה שיש לנו ואקום במערכת הבריאות. כי אין לנו מספיק חברי כנסת "שיתאבדו" על המצב הזה. הכוח שלנו כקבוצה הוא זה שיוביל את הקואליציה לעשות את מה שאנחנו רוצים. הפרצופים משתנים בפוליטיקה אבל הפריפריה לא משתנה, גם בשירותים הבסיסיים. אישה שצריכה טיפולים כימותרפיים ישלחו אותה לחיפה, היא תפסיד יום עבודה, וכך גם מי שמתלווה אליה, מעבר לכך, היא צריכה מישהו שישמור על הילדים, וגם הוא מפסיד יום עבודה או שהיא צריכה לשלם לבייביסיטר. זוהי התנהלות כלכלית לא הגיונית ויותר מכך – לא אנושית."

בהמשך דבריה הדגישה לוי- אבקסיס שתילחם למען המטרות שנחשבות בעיניה לערך עליון:  "יש לי התמחות בכל הנושאים החברתיים הבריאותיים. יש לנו נבחרת מצוינות ויש לנו את הכלים לעשות את זה. הכסף קיים וגם תוכניות העבודה – כל מה שצריך לעשות הוא לעבוד למען אלה שקולם אינו נשמע.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות