fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביקור הנשיא

נשיא המדינה שמעון פרס ערך אתמול ביקור חג לרגל חג הקורבן, בקרב העדה הדרוזית בירכא. בין הברכות דיבר גם על המצב הביטחוני בארץ ובצפון: "נסראללה שואף שכל אזרח בלבנון יחזיק טיל המכוון נגד ישראל"
שמעון פרס והשייח אמין טריף
שמעון פרס והשייח אמין טריף (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

נשיא המדינה שמעון פרס ערך אתמול (חמישי), ביקור חג בקרב העדה הדרוזית בגליל לרגל חג הקורבן, עיד אל אדחא. בנאום שנשא הנשיא בבית הספר בירכא ובתשובות לתלמידים וכתבים התייחס הנשיא גם לסוגיות מדיניות בטחוניות והתבדח על הדיווחים על חזרתו למירוץ הפוליטי.

בסוגיית איראן אמר הנשיא כי הוא מעודד מחיזוק והפעלת הסנקציות הכלכליות נגד איראן. ״ העם האיראני מבין שמנהיגיו מעדיפים אורניום מועשר לבני עמם מאשר אוכל לילדים ואין ספק שכולנו מעדיפים לפתור סוגיה זו בדרכים לא צבאיות".
הנשיא הדגיש שכל האופציות מונחות על השולחן כולל האופציה הצבאית. לגבי סוריה אמר הנשיא כי הוא תקווה שהמלחמה הפנימית תגיע לסיומה.״ מדובר במלחמה של שליט עריץ הרוצח את ילדיו. מאות ואלפי ילדים נרצחו על ידו ואני תקווה כי הכאב ושפיכות הדמים ייפסקו.״

בתשובה לשאלה הנוגעת לכניסת המל״ט לשטח ישראל, לפני מספר שבועות אמר הנשיא: ״אני לא מתרגש מכך. חיזבאללה הוא איום בטחוני על לבנון יותר מאשר על ישראל. נסראללה שואף שכל אזרח בלבנון יחזיק טיל המכוון נגד ישראל. הוא לוויין של כוחות הרשע בטהרן, הוא תומך בשפיכות הדמים בסוריה והוא מפרק ומפורר את לבנון שהיתה תמיד בבסיסה ארץ רודפת שלום״. בהתייחס לתהליך השלום קרא הנשיא לשוב כמה שיותר מהר לשולחן המשא ומתן והדגיש כי אבו מאזן הוא פרטנר לשלום.

שמעון פרס והשייח אמין טריף
שמעון פרס והשייח אמין טריף (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

במסגרת הביקור נפגש הנשיא עם תלמידים מחוננים במעבדות הטכנולוגיה של בית הספר "ודרכא", בירכא וערך מפגש עם בכירי העדה הדרוזית במתחם הקבר של מנהיגה הרוחני של העדה השייח אמין טריף. הנשיא ברך את העדה הדרוזית ביום חגה ואמר:״ כשאני רואה את פניכם אני רואה את פני השלום. אני שמח להיות כאן וגאה בעדה הדרוזית על דרכה האצילית והיפה. חגם של הדרוזים הוא חג למדינת ישראל כולה. חג שמח, כל עם ואנתום בחיר״.

פקס מבקר בבית הספר בירכא
פקס מבקר בבית הספר בירכא (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)הנשיא התקבל בברכה
הנשיא התקבל בברכה
הנשיא התקבל בברכה . פרס ומכובדי העדה אתמול בירכא (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות