fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחירות 2019: העם עם ביבי – גם בגליל המערבי

כחול לבן התייצבה אחרי הליכוד אם כי בפער ניכר ומפלגת העבודה כמעט נמחקה זוהיר בהלול: "הייתה לנו הזדמנות להחליף שלטון אבל המגזר הערבי מרגיש שהוא מחוץ למשחק ומכאן אחוזי ההצבעה הנמוכים שהביאו שוב ניצחון לזיקה המהפנטת של ביבי על הבייס שלו"
יצאו להצביע שמעון ודורית לנקרי צילום: יגאל סויסה

כחול לבן התייצבה אחרי הליכוד אם כי בפער ניכר ומפלגת העבודה כמעט נמחקה זוהיר בהלול: "הייתה לנו הזדמנות להחליף שלטון אבל המגזר הערבי מרגיש שהוא מחוץ למשחק ומכאן אחוזי ההצבעה הנמוכים שהביאו שוב ניצחון לזיקה המהפנטת של ביבי על הבייס שלו"

תושבי הערים המרכזיות בגליל המערבי יישרו השבוע קו עם המגמה הארצית בבחירות כשחלק גדול מהם בחר להצביע לליכוד או בעצם לבנימין נתניהו. בני גנץ ומפלגת כחול לבן התייצבו אחריו, אם כי בפער ניכר ועל חשבון מפלגת העבודה שהתרסקה גם בפריפריה. סדר היום החברתי שטומן בחובו חשיבות עצומה לתושבי הפריפריה, שאותו הובילו שר האוצר משה כחלון ואורלי לוי לא זכה לתמיכה משמעותית ברשויות, ובסיכומו של דבר מהתפלגות הקולות עולה בבירור כי נרטיב ההצבעה גם בגליל המערבי עסק בשאלת האמון או אי האמון בראש הממשלה על רקע החשדות הפליליים התלויים ועומדים נגדו.

נהריה

בנהריה הצביעו כ-66 אחוז מבעלי זכות הבחירה, הליכוד זכה בנהריה ל-41 אחוז מכלל קולות המצביעים, כחול לבן של בני גנץ גרפה 23 אחוז, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן זכתה ב-10 אחוזים מהקולות. כולנו של משה כחלון זכתה ב-5 אחוזים, ש"ס בראשות אריה דרעי קיבלה בנהריה ארבעה אחוזים ומפלגת העבודה של אבי גבאי וזהות של משה פייגלין זכו בנהריה לשלושה אחוזים כל אחת. גשר של אורלי לוי, איחוד מפלגות הימין והימין החדש של בנט ושקד זכו לכ-2 אחוזים כל אחת.

עכו

אחוז ההצבעה בעכו עמד בבחירות האחרונות על כ-58. הליכוד זכה ל-39 אחוז מכלל הקולות הכשרים. מפלגת חד"ש- תע"ל בראשות איימן עודה זכתה בעכו לכ-11 אחוז, מפלגת כחול לבן סיימה עם כ-10 אחוזים. ישראל ביתנו ומפלגת ורע"מ-בל"ד זכו בעכו לכ-10 אחוזים כל אחת. ש"ס זכתה לכשישה אחוזים מכלל קולות המצביעים. כולנו  וזהות זכו לכשני אחוזים בלבד כל אחת. איחוד מפלגות הימין, מר"צ של תמר זנדברג, מפלגת העבודה, הימין החדש וגשר, זכו למאות בודדות של קולות בעכו.

מעלות-תרשיחא

כ-60 אחוז בעלי זכות הצבעה הגיעו לקלפיות בעיר ביום שלישי האחרון, כ-30 אחוז מתוכם הצביעו לליכוד, 17 אחוז הצביעו לישראל ביתנו, כ-11 אחוז נתנו את קולם לכחול לבן. מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה גרפה כתשעה אחוזים מכלל הקולות הכשרים. ש"ס ואחוד מפלגות הימין זכו לחמישה אחוזים כל אחת. זהות, כולנו ומר"צ זכו במעלות תרשיחא לכשלושה אחוזים כל אחת והימין החדש, מפלגת העבודה וגשר זכו למאות בודדות של קולות כל אחת.

שלומי

בשלומי הצביעו השבוע כ-70 אחוז מכלל בעלי זכות ההצבעה, מתוכם זכה הליכוד לכ-47 אחוז מהקולות הכשרים. מפלגת כחול לבן זכתה בשלומי לכ-17 אחוז. ישראל ביתנו זכתה לכתשעה אחוזים. ש"ס של דרעי זכתה לכשישה אחוזים מכלל המצביעים, כולנו של כחלון סיימה בשלומי עם ארבעה אחוזים מכלל הקולות הכשרים. המפלגות זהות וגשר זכו לכשלושה אחוזים כל אחת. איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ומפלגת העבודה קיבלו בשלומי כשני אחוזים כל אחת.

כפר ורדים

יותר מ-78 אחוז מכלל בעלי זכות הבחירה מימשו את זכות ההצבעה שלהם בכפר ורדים ויותר ממחצית מהם, 51 אחוז הצביעו למפלגת כחול לבן. מפלגת העבודה קיבלה בכפר כ-12.5 אחוז מכלל המצביעים, תוצאה דומה קיבל גם הליכוד. מר"צ זכתה לשמונה אחוזים וכולנו של כחלון התייצבה על 5 אחוזים. אורלי לוי קיבלה בכפר ורדים מעט יותר משלושה אחוזים והימין החדש נותר מאחור עם שני אחוזים.

ראש החטיבה למדעי המדינה במכללה האקדמית גליל מערבי, ד"ר אסנת עקירב מסבירה: "המסקנה פשוטה: הציבור הצביע עם הלב ולא עם הראש ומעבר לזה, אחוז ההצבעה הנמוך בקרב המגזר הערבי, הוא האחראי הישיר על המצב שנוצר".

ח"כ לשעבר מטעם העבודה, זוהיר בהלול, הביע השבוע את אכזבתו לנוכח התוצאות: "הפעם היה לנו סיכוי לעשות את זה", הוא מסביר, "למולו של ביבי התייצבו שלושה גנרלים בעלי תדמית נקייה, אחראית ושקולה, אלא שאז התערבו החיים עצמם בסיפור: ערביי ישראל שמאסו במצב הפכו למנוכרים, מודרים ומופלים, עייני ערך חוק הלאום ובחרו להצביע ברגליים, מה שהוריד את אחוז ההצבעה ואיתו את הסיכוי של כחול לבן להתחזק".

בכל הנוגע למצבה של מפלגת העבודה אמר בהלול: "גבאי ריסק את אמינות המפלגה והנהיג אותה בצורה טרגית, היא נתפשת היום כמפלגה ארכאית עם סדר יום מדיני רופס ולכן אי אפשר לומר שאני מופתע אל נוכח ההתרסקות".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות