fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזבוז: מאות מכשירי חשמל שכבו במחסני עיריית נהריה במשך שנים

מדובר במכשירי חשמל ובהם: טלוויזיות מאוורים, תנורי חימום וכן מוצרי היגיינה שנתרמו לתושבי העיר במהלך מלחמת לבנון השנייה, אך משום מה אוחסנו במחסנים, צברו לחות ועובש וכעת, לא ניתן לעשות בהם שימוש
עיריית נהריה | צילום: דורון גולן
עיריית נהריה | צילום: דורון גולן

מדובר במכשירי חשמל ובהם: טלוויזיות מאוורים, תנורי חימום וכן מוצרי היגיינה שנתרמו לתושבי העיר במהלך מלחמת לבנון השנייה, אך משום מה אוחסנו במחסנים, צברו לחות ועובש וכעת, לא ניתן לעשות בהם שימוש

טלוויזיות במחסני העירייה צילום: עצמי
טלוויזיות במחסני העירייה צילום: עצמי

ציוד בשווי מאות אלפי שקלים נמצא לאחרונה במחסני עיריית נהריה. מבדיקה של "צפון-1" עולה כי מדובר במוצרי חשמל ובכלל זה: טלוויזיות, מקלטי רדיו (טרנזיסטורים), מאווררים, תנורי חימום ומוצרי חשמל נוספים שמאוחסנים במחסנים מסוף שנת 2006 ותחילת 2007 .

ככל הנראה, מדובר במוצרים שנתרמו לעיריית נהריה במהלך מלחמת לבנון השנייה ומיד לאחריה מתוך כוונה של התורמים שהמוצרים יועברו לרווחת תושבי העיר שנזקקו להם וכדי לסייע בשיקום העיר לאחר תום המלחמה. עובדי עיריית נהריה, עוסקים בשבועות האחרונים בסקירה ורישום של הציוד הרב שהושאר במחסנים, כולו ארוז בקרטונים מקוריים שנמצאו במתחם המידעטק ובמחסני דרום של העירייה. יצוין כי מעבר למוצרי החשמל,  במתחם המידעטק אותרו, בין היתר, מאות פחים עם ציפוי מוזהב עטופים באריזות ללא שימוש וכן, מתקנים מוזהבים (אדניות) שהיו מיועדים ככל הנראה לצמחייה.

"אין לתאר מה שהולך שם", סיפר אחד העובדים "משטחים שלמים של מגבונים לחים שכבר התייבשו, תחבושות הגייניות, מכשירי חשמל ובכללם:  עשרות תנורים, מפזרי חום, מאות מכשירי טלוויזיה, טרנזיסטורים ומאווררים, שוכבים במחסן 13 שנה, אף אחד לא טרח להעבירם לשימוש הציבור, על פניו, נראה שאין מה לעשות עם הציוד שכן,  רוב הקרטונים העלו עובש, חלקם ספגו לחות לאורך השנים ולכן לא ניתן לעשות בהם שימוש. באשר לטלוויזיות: ברוב המקרים מדובר במקלטי טלוויזיה ולא במסכים, כפי שקיימים היום – ועם זאת, כולם חדשים וארוזים באריזותיהם המקוריות. כעובד עירייה ותיק, אני יכול לומר שלא פעם ניסינו לדבר על הדברים, לבקש שיטפלו בכך, אבל אמרו לנו שזה לא לשימוש כרגע והמשיכו כל הזמן לגייס תרומות לציוד נוסף למשפחות נזקקות, רובו נמצא במחסנים".

בימים אלה, פועלים בעירייה על בניית רשימות מלאי עדכניות ובחינת תקינותו של הציוד הרב, שחלקו הגדול, כאמור, ימצא את הדרך לפחי האשפה בשל בלאי ופקיעת תוקף שימוש. "הציוד הזה היה מחוץ לתחום", הוסיף השבוע עובד אחר, "לא ברור למי שמרו את זה ולמה. אתה הולך במחסנים מביט במדפים ופשוט מתמלא כעס על בזבוז של ציוד שרובו תרומות שניתן היה להשתמש בו ועכשיו חלקו איבד מערכו".

בתגובה לדברים נמסר מעיריית נהריה: "הציוד הרב התגלה בעקבות סיור של הנהלת העיר במחסנים ובימים אלה, אנו עורכים בדיקה מקיפה לציוד הכולל חפצי נוי, אביזרים הגייניים ומכשירי חשמל רבים. לצערנו בשל אחסון רב שנים, הציוד לא ראוי עוד לשימוש והוא יפונה לאלתר מהמחסנים".

מטעמו של ראש עיריית נהריה לשעעבר ז'קי סבג, לא נמסרה תגובה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות