fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החזון של כץ: לעלות על רכבת בכרמיאל ולרדת באילת

שר התחבורה ישראל כץ והשר לפיתוח הנגב והגליל השיקו באורט בראודה תוכנית ללימודי מקצועות הרכבת
עדי אלדר וישראל כץ
הרכבת לכרמיאל במתקדמת בקצב מהיר. משיקים את תוכנית הלימודים החדשה (צילום: אלכס הובר)

טקס השקת תוכנית לימודים חדשה, ראשונה מסוגה, שפותחה בארץ ללימודי הנדסאי מכונות בהתמחות ברכבת, התקיים ביום שלישי השבוע במכללת אורט בראודה בכרמיאל במעמד ראש העירייה עדי אלדר, שר התחבורה ישראל כץ והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום.

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, התייחס לפרויקט ואמר: "אנו פועלים כל העת על מנת להרחיב את מגוון אפשרויות ההשכלה הגבוהה והתעסוקה בנגב ובגליל. שיתוף הפעולה עם רכבת ישראל ועמותת עתידים עונה על שני תחומים שהמשרד בראשותי שם עליהם דגש מיוחד. משיכת סטודנטים וצעירים באמצעות היצע מסלולי לימוד ושדרוג תשתיות התחבורה שהן קריטיות לפיתוח הפריפריה. תוכנית זו היא חלק ממגוון פרויקטים ייחודיים שאנו מקדמים במטרה לפתח את הכלכלה והתעסוקה בנגב ובגליל ולעודד את ההתיישבות באזורים אלו".

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ אמר: "ההחלטה לפתוח את מסלול הלימודים בכרמיאל ובבאר שבע היא החלטה אסטרטגית שתביא לתרומה משמעותית באקדמיה ובפיתוח הפריפריה".

עדי אלדר וישראל כץ
הרכבת לכרמיאל במתקדמת בקצב מהיר. משיקים את תוכנית הלימודים החדשה (צילום: אלכס הובר)

כץ הודיע כי העבודות על קו הרכבת בין קרית שמונה לכרמיאל מתקדמות בקצב מהיר: "כבר בקדנציה הבאה נוכל לחנוך את קו הרכבת מכרמיאל ולהתחיל בביצוע שאר התוכניות לקווי רכבת נוספים בגליל ובנגב שנמצאות כעת בתכנון. החזון הוא שאזרחי מדינת ישראל יוכלו לעלות בתחנת הרכבת בכרמיאל ולרדת בתחנת הרכבת אילת. פקידי האוצר עדיין לא התעייפו מלנסות לגנוז חזון זה אבל אני בגיבוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא אתן לזה לקרות".

במסגרת התוכנית שיזם משרד התחבורה, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ועמותת ידידי עתידים, יחלו ללמוד עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ג, כ-50 סטודנטים בשתי כיתות לימוד, אחת באזור הגליל במכללת אורט בראודה בכרמיאל, והשנייה באזור הנגב במכללה הטכנולוגית בבאר שבע.

תוכנית הלימודים תימשך 17 חודשים רצופים ותכלול 400 שעות לימוד בנושא הרכבת. הסטודנטים יידרשו בסיום הלימודים לבצע פרויקט גמר או סטאז' של כשלושה חודשים במוסכי הרכבת השונים. הסטודנטים שהתקבלו לתכנית יזכו במלגת לימודים ומלגת מחיה ויועסקו ברכבת ישראל למשך שלוש שנים, בהן יתחייבו להתגורר בנגב או בגליל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות