fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

54 חודשי מאסר לשודד סניף הדואר בקיסריה

במאי השנה שדד תושב השרון את סניף הדואר המרכזי בקיסריה. בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליו שלוש שנות מאסר בפועל והפעיל את כל עונשי התנאי מעבירות קודמות שביצע הנאשם
השופט אילן שיף
השופט אילן שיף (באדיבות בתי משפט)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עתה (שני) על שמעון בר-אור, בן 55, מהיישוב חרב לאת, שבעמק חפר שלוש שנות מאסר בפועל על ביצוע שוד סניף בנק הדואר במרכז המסחרי בקיסריה. בר-אור הורשע בהתאם להודאתו בעבירות שוד בנסיבות מחמירות, נהיגה בלי רישיון ונהיגה בלי בטוח.

 השופט אילן שיף גזר עליו ארבע שנות מאסר, מתוכן שלוש שנים מאסר בפועל והפעיל את עונשי התנאי שהיו לנאשם. בסך הכל ירצה הנאשם 54 חודשי מאסר בפועל. כמו כן, לנוכח היותו עבריין מועד גם בעבירות תעבורה, נפסל הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה למשך שלוש שנים, החל מיום שחרורו ממאסר והוטל עליו לפצות את בנק הדואר בסך של 2,370 שקלים- יתרת הסכום ששדד מהסניף.

במאי 2012 נכנס הנאשם לסניף בנק הדואר במרכז המסחרי בקיסריה כשהוא חובש כובע, מרכיב משקפי שמש וחמוש במכל תרסיס גז פלפל , לאחר שהחליט לבצע שוד בסניף, ביקר בו מספר פעמים קודם לכן, הבחין בכך שעובדת בו פקידה אחת בלבד וסבר שלא מותקנות בו מצלמות אבטחה. הנאשם ניגש לדלפק השירות בסניף כשהוא אוחז בידו את המכל, הציג אותו לעיני פקידת הבנק המתלוננת, דרש שתמסור לידיו כסף ואיים שיתיז עליה גז פלפל אם לא תעשה כן.

המתלוננת שחששה מפני הנאשם שאיים עליה, מסרה לידיו מקופת הסניף כסף מזומן בסך 6,140 שקלים. הוא נטל את הכסף ונמלט מהמקום ברכב בו נהג למרות שלא היה בעל רישיון נהיגה תקף לרכב ומעולם לא קיבל רישיון נהיגה.

 סגן הנשיאה השופט שיף ציין כי הנאשם הנו עבריין מועד ומאז שנת 2007 הוא עובר עבירות חמורות. זו לו הפעם השישית שהוא מבצע עבירת שוד. הוא גם הסתבך בעבר בביצוע עבירות זיוף ומרמה. כמו כן, עברו התעבורתי מכביד והוא נדון מספר פעמים בגין נהיגה ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח. את העבירות הנדונות ביצע בעת היותו אסיר ברישיון, לאחר שהושת עליו בשנת 2009 עונש מאסר של 42 חודשים בפועל ובעת שהיו תלויים ועומדים נגדו שני עונשי מאסר מותנים בני 12 ושל שישה חודשים.

השופט שיף הבהיר כי בתי המשפט שגזרו את דינו של הנאשם בעבר, התחשבו במצבו ובנסיבותיו האישיות ובמצבו הבריאותי, ונהגו עמו מנהג "בית הלל" וכי נראה, כי הדין אינו חל עליו ומחייבים הפעם החמרה בעונש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות