fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טוויסטר

מרום מור מקיסריה מגדיר את עצמו "מנטליסט ואמן חושים". בפועל, הדברים שהוא עושה פשוט מדהימים. הוא לא אומר שיש לו כוחות על טבעיים (אבל גם לא מכחיש), מצליח לגרום לאנשים לחשוב על מה שהוא רוצה, מכופף כל דבר שתרצו ובדרך לכבוש את הבמות הגדולות בעולם הוא ישתף פעולה עם אורי גלר
מור מרום ואורי גלר (צילום: עצמי)
מור מרום ואורי גלר (צילום: עצמי)

"הקהל הישראלי הוא סקרן וחשדן, לעומת הקהל בחו"ל ששם אין את החשדנות. כשהספקן הישראלי נשבר, זה הרגע שבו הוא גם מתחיל ליהנות". את הניתוח הזה אומר מרום מור, בן 32, תושב קיסריה, "מנטליסט ואמן חושים".

ומדוע בחרתי לפתוח בכתבה דווקא בקטע הזה? כי כמו כל הקהל הישראלי, גם אני חשדן…ובסוף הראיון, בתרגיל פשוט יחסית, אבל כזה שמותיר אותך ללא מילים, הוא גרם לי להבין שהוא אכן מסוגל לקרוא מחשבות או לגרום לי להתנהג בצורה מסוימת.

מרום מור נולד בטבריה. בן בכור במשפחה בת 5 נפשות. אביו עובד חברת חשמל, אמו עובדת בנק לאומי. בגיל צעיר עברה המשפחה להתגורר במושב תלמי אלעזר, ומור מגדיר את עצמו כמי שתמיד היה "ילד שונה". "כל הילדים סקרנים", הוא מספר, "אבל אני תמיד הייתי אובר סקרן ועשיתי דברים משוגעים נקרא לזה שאחרים לא עשו. במילים אחרות תמיד היה לי את הקטע שלי".

לקטע של הטלפתיה הוא הגיע בעקבות מופע שראה בגיל 12. "הייתי במופע של איצ'קו. פשוט הוקסמתי, והייתי חייב לברר איך הוא עושה את זה אז הלכתי אליו מאחורי הקלעים. הוא הסביר לי שיש דברים שנולדים איתם, ואולי גם לי יש את זה וצריך לפתח את זה. הוא הציע לי להיות אסיסטנט שלו, וכך התחלתי. תוך מספר חודשים כבר הופעתי איתו. התחלתי ללמוד את התחום בצורה מטורפת".

אז בוא נתחיל מההגדרה המדויקת. מה אתה בעצם?

"אני מנטליסט ואמן חושים. ממש לפני כמה ימים ישבתי באיזה מקום ואנשים הציעו לי את השם 'טוויסטר', בגלל שכל מה שאני נוגע בו או מסתכל עליו מסתובב. כפיות, מזלגות וכו'. אולי אני אלך על זה…".

יש לך כוחות על טבעיים?

"אני לא אומר שיש לי כוחות ולא אומר שאין לי. אני אמן חושים שמגיל צעיר מאוד חידד את חמשת החושים שלו לרמות הרבה יותר גבוהות מהאדם הממוצע". ומה אתה עושה? "קורא מחשבות, מכופף כפיות, מזלגות, מזיז דברים בכוח המחשבה, מה שנקרא סוגסטיה, טלקנזיס. אני יכול לגרום לאנשים לשכוח נתונים, אני יכול לתת טיפים למנכ"לים איך לשבור את הקרח עם הלקוחות שלהם. למעשה אני מנתח את המוח האנושי וכל יום לומד עליו דברים חדשים.

"אני טוען שאנחנו כאנשים נולדים ככמה טייפקאסטים, ולכל טייפקאסט יש התנהגות אחרת וצורת מחשבה אחרת. וכל סוג יש עליו את ההשפעה שלו. במופע אני גם יכול לגרום לאנשים לחשוב פתאום על אותו דבר. הם בהלם. אני יכול לגעת למישהו באף ולגרום למישהו אחר שבכלל לא נמצא ליד לחוש את התחושה הזו. באחד המופעים האחרונים העליתי אשה לבמה, ואמרתי לה שיש בלטה של צחוק ובלטה של עצב. היא עמדה על כל אחת מהן ובאמת לא הבינה איך זה קורה לה".

מה נוהגים לשאול אותך?

"שתי השאלות הכי נפוצות הן 'אתה יכול להעלים את אשתי?' ו'אתה יכול לנחש את המספרים בלוטו?'. אז שיהיה ברור. אני לא נביא, ולא מתיימר להיות סופרמן. אני מאוד טוב במה שאני עושה ואני איש שיווק מצוין"

החלום הגדול של מור הוא לפרוץ את גבולות ישראל ולהצליח ברמה הבינלאומית. ואחד הגורמים שמשפיעים עליו הכי הרבה הוא אורי גלר. הוא מגדיר אותו כמנטור שלו :"התחלתי ללמוד על האיש ולהתכתב איתו. הוא מאוד שיתף פעולה. כשהייתי לפני מספר שבועות בלונדון שלחתי לו מייל וכתבתי לו שאני פה. לא ציפיתי לקבל תשובה כזו מהירה ובטח לא הזמנה לאחוזה שלו. אבל זה מה שהיה. בלי לתאם ובלי שום תוכנית. הגעתי אליו לאחוזה, ופשוט הוקסמתי מהבן אדם".

הסיפור המלא יתפרסם ביום שישי הקרוב ב:"חדשות חדרה".

מור מרום ואורי גלר (צילום: עצמי)
מור מרום ואורי גלר (צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות