fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"העבודה עם פרידמן מעלה את הרמה שלי"

יואב עומר משדות ים זכה בפעם השנייה ברציפות באליפות העולם לנוער, וכבר מסומן כתקווה הישראלית לטוקיו 2020. את הקרדיט הוא נותן למאמן שלו, מדליסט הזהב לשעבר
יואב עומר. יעשה קפיצת מדרגה (צילום: מועדון השיט שדות ים)

"הייתי בגיבוש בשייטת ועברתי אותו. הייתי אמור להתגייס במרץ, אבל כמה שבועות קודם לכם הגעתי למסקנה שאני צריך לקבל החלטה, ספורט או צבא. החלטתי לבחור בשיט והחלטתי שאני הולך עם זה עד הסוף"

שש מדליות לגולשי הנוער של ישראל באליפות העולם שננעלה השבוע בלימסול, קפריסין. בראש הרשימה עמד הגולש יואב עומר, שזכה באליפות העולם בפעם השנייה ברציפות.

עומר משדות ים, אלוף העולם מאשתקד, הגן על תוארו וכבר ביום שישי, לפני שיוט המדליות, הבטיח את מדליית הזהב ואת התואר העולמי בזכות יכולת יוצאת מהכלל.

את המדל רייס שנערך בשבת סיים עומר במקום הראשון ואת כל התחרות עם 14 נקודות שליליות בלבד. גילי אמיר, יו"ר איגוד השיט, בירך את הגולשים והמאמנים על ההישגים המצוינים. "הגולשים האלה הם הפנים שלנו למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020", הוסיף אמיר.

עומר כאמור נחשב לדבר הבא בגלישה הישראלית ולאחת התקוות הגדולות למדליה באולימפיאדה הקרובה. מיד עם הנחיתה התפנה הגולש לראיון מיוחד על ההישג המדהים שלו.

ספר על התחרות?

"התחרות התחילה בארבעה ימים עם רוח מאוד חזקה ותנאים קשים שגרמו להמון עייפות ומאמץ פיזי. התחרות הייתה צמודה עד ליום החמישי, יום לפני שיוט המדליות ואז הרוח הפכה לחלשה וזה זעזע את התוצאה ומכיוון שהייתי יציב בשני המקרים זה איפשר לי לפתוח פער שהביא לי את הניצחון".

מה גרם לך להיות יציב מהאחרים?

"אני חושב שזה בעיקר עבודה קשה לפני התחרות. ידעתי שאני גדול פיזית ויהיה לי קשה עם רוח חלשה ולכן עשיתי הכנה בארץ. בנוסף, הניסיון מלפני שנה מאוד עזר לי ואין תחליף לניסיון וביחד הגעתי מאוד ממוקד".

מה היה שונה הפעם לעומת התחרות לפני שנה?

"הזכייה שלי לפני שנה הייתה הפתעה גדולה כי הייתי צעיר יותר והתחרות הייתה נורא צמודה והכל הפך להפכפך ועד הרגע האחרון לא ידעו מי יהיה בשלישייה. זאת הייתה תחרות ברמה גבוהה".

יואב עומר. יעשה קפיצת מדרגה (צילום: מועדון השיט שדות ים)
יואב עומר. יעשה קפיצת מדרגה (צילום: מועדון השיט שדות ים)

אומרים בשיט שחשוב להגיע לשיא ברגע הנכון.

"הרגשתי טוב לפני התחרות. באוגוסט התחלתי להתאמן תחת גל פרידמן שעשה לי הכנה מצוינת עם תוכנית עבודה מדויקת. אין ספק שהוא יודע הכי טוב איך להגיע לשיא ואני שמח שהגעתי מוכן לתחרות".

לפני שנה דיברת על דילמה בין צבא לשיט. הגעת להחלטה?

"הייתי בגיבוש בשייטת ועברתי אותו. הייתי אמור להתגייס במרץ, אבל כמה שבועות קודם לכם הגעתי למסקנה שאני צריך לקבל החלטה, ספורט או צבא. החלטתי לבחור בשיט והחלטתי שאני הולך עם זה עד הסוף".

מה המטרה הבאה?

"עוד ארבעה ימים אני טס לתחרות באוסטרליה ומשם אני ממשיך לתחרות בניו זילנד. מדובר בתחרות עולמית סגורה, משמע מכל מדינה מגיע רק נציג אחד והנציג הטוב ביותר, מדובר בתחרות היוקרתית של השנה. המטרה הבאה באמת היא לעלות לבוגרים, למרות שמדובר בתהליך לא פשוט".

מדוע לא פשוט?

"אני חושב שזה עניין של שלושה דברים: התמדה, עבודה חכמה וכוח רצון. אין קסמים וצריך לעבוד קשה כדי להיות טוב גם בבוגרים. אין קיצורי דרך וצריך לעבוד חכם ולעבוד קשה. לא סתם הופכים אלופי עולם, ואם כבר לעלות לבוגרים – אז להגיע גם להישגים".

באיגוד השיט מסמנים אותך כמטרה לקראת טוקיו 2020.

"אני מרגיש את הדיבורים, אבל זה נורא רחוק ואין ספק שיש מחשבות, אבל המטרה היא לא רק להגיע לשם ולעשות את כל התהליך בדרך, אלא גם להגיע מוכן ולעשות תוצאות טובות בטוקיו ולנסות ולחשוב גבוה גם באולימפיאדה. רק עבודה קשה תביא אותי לשם".

אולי העבודה עם פרידמן תביא להישג דומה לשלו?

"אין ספק שהוא הכי יכול לעזור לי להגיע להישגים. אני לא מזלזל באף אחד שהיה באולימפיאדה, אבל הוא הגיע לזהב והעבודה איתו מעלה את הרמה שלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות