fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעשו שלום

גל מון ציפורי, מטפלת ומורה בשיטת תטא הילינג מפרדס חנה, גדלה בבית שבו השכל וההיגיון שיחקו תפקיד מרכזי ובצעירותה למדה תואר בפיזיקה. לאחר שעשתה הסבה למשחק, הבינה שאם תשחרר אמונות שמזיקות לה תוכל לחיות בשלום עם גופה ונפשה. הדרך לשם עברה גם בהצגה בה הופיעה בעירום מלא
בבית האינטימי שלי. גל מון ציפורי. צילום: נירית שפאץ
בבית האינטימי שלי. גל מון ציפורי (צילום: נירית שפאץ)

 

גל מון ציפורי, בת 43, נשואה טרייה, מגדירה את עצמה כמישהי שמלמדת נשים לאהוב את עצמן יותר, לפרוץ דרך בחיים ולעשות שינויים דרך אהבה. בחמש השנים האחרונות היא מטפלת ומורה בתטא הילינג, ובעסק "בריאה בתנועה" היא משלבת עבודה תנועתית, רגשית ואנרגטית, לריפוי של מערכת היחסים עם הגוף, שלום עם הגוף, שלום עם הנשיות ושלום ביומיום, כלומר שלום עם כל מיני דמויות פנימיות שמונעות מאיתנו להגשים את עצמנו. "גם גברים מגיעים לקורסים של תטא הילינג, אבל 'בריאה בתנועה' זה לנשים בלבד".

למה רק נשים?

"זה נוצר מתוך שלושה דברים שמעסיקים והעסיקו אותי בחיי. לאור השינויים שעברתי עם גופי, נשיותי וההגשמה העצמית שלי, ראיתי שהקשר בין מלחמה בגוף, מלחמה בנשיות וחוסר הגשמה עצמית הוא ייחודי לנשים".

למה את מתכוונת?

"כשאני שואלת בסדנאות 'מי פה חושבת שהיא צריכה דיאטה?', 95 אחוז עונות: 'אני'. גם אני הייתי מגיל צעיר מאוד בדיאטה. הדיאטה הראשונה הייתה בגיל 6 או 7, וזה למרות שהייתי ילדה רזה. למדתי בלט והשוויתי את עצמי לבלרינות על הפוסטרים. גם אמי הייתה תמיד בדיאטה, וכמוה כל הנשים שהקיפו אותי. גדלתי בבית של אקדמאים. אבא פרופסור למיקרוביולוגיה ואמא דוקטור לביוכימיה. בית של ראש, לא של גוף. שני הוריי הם גם נכי פוליו. זה בית שבו הגוף נתפס כאמצעי להעביר את הראש ממקום למקום".

מלחמה ושלום. גל מון ציפורי. צילום: אורית אביזמילמלחמה ושלום. גל מון ציפורי (צילום: אורית אביזמיל)

בשנות ה-20 לחייה, אחרי שהלכה עם הראש ועשתה תואר בפיזיקה, עשתה הסבה למשחק. "חייתי מהראש, אבל תפסתי את עצמי כרגשנית ורגישה. היום, כמטפלת, הרגישות והאמפתיה הן כלים טובים ומטרה, אבל אז תפסתי את הרגשנות כפגם. לא ידעתי שמלחמה ברגש קשורה למלחמה בגוף. כשחקנית קיבלתי ביקורת שאני מוכשרת, אך מנותקת מגופי. זה היה שוק בשבילי: מה זאת אומרת? איפה הנתק? ולמה צריך שאתחבר לגוף שלי? אבל כשחקנית שאפתנית, התחלתי לעשות דרך בנושא. למדתי ריקודי בטן, ובגיל 29 קיבלתי תפקיד בהצגה 'אהבות אחרונות בהוליווד', שהציגה בפסטיבל עכו, ובה הייתי אמורה לשחק תפקיד של יפהפייה, זה כלל גם קטע קצר של עירום מלא. הפסיכולוגית שלי דאז המליצה לי על תרגיל: לדבר עם הגוף שלי ולומר לו שהוא יפה ומיני ושאני אוהבת אותו. ועדיין, זה לא התקבל על דעתי. אחרי חודש של חזרות לקחתי את הבמאי לשיחה ואמרתי לו: 'למה בחרת בי לתפקיד? זאת הצגה קומית?".

למה חשבת ככה? העובדה שבחרו בך לתפקיד הזה כבר אומרת שחשבו שאת יפה מספיק בשבילו.

"נכון, אבל לא היו לי קולטנים לקבל את זה, ולא נתתי למציאות לבלבל אותי. כחמישה חודשים לפני ההצגה עברתי תהליך של שינוי תודעה, ראשון מסוגו בחיי. אחרי חמישה חודשים גם הופעתי בעכו בעירום מלא בהצגה, וגם ראיתי מישהי אחרת כשהסתכלתי במראה. כאילו הסתובבתי עם משקפי שמש שלא ידעתי על קיומם, ופתאום הם ירדו. שאלתי את עצמי, 'אולי יש עוד דברים שלא ידעתי על קיומם והם גורמים לי סבל?'. התחלתי את מסע המודעות שלי, וגיליתי דברים רבים כאלה, שקיימים ופועלים אצלי ואצל אחרים".

מה גילית?

"האמונות שלנו, 'אני לא שווה', 'אני לא קיימת…'. אנחנו מאבדים את התחושה שאנחנו שווים כשאנחנו מבינים בינקות שהרצון שלנו לא נחשב לנוכח אמונות קולקטיביות, ואנחנו לומדים לסמוך על סמכות ולא על שיפוטנו. לי, למשל, הייתה אמונה גנטית משפחתית שאמרה: 'אנשים הם רעים והעולם הוא מקום מסוכן'. כשמסתובבים עם אמונות כאלה, פחות מעיזים. אפשר לבדוק אמונות כאלה במבחן שריר".

בבית האינטימי שלי. גל מון ציפורי. צילום: נירית שפאץ
בבית האינטימי שלי. גל מון ציפורי (צילום: נירית שפאץ)

אם האמונות האלה מוטבעות בך ובאחרים מעבר להיגיון, מה עושים?

"תטא הילינג עוזרת להרחיב את מה שאפשרי עבורנו דרך שינוי אמונות, כשמתחברים לאנרגיית המקור מצד אחד ולתת המודע מצד שני. לומדים להאט את גלי המוח דרך מדיטציה מאוד פשוטה, ובהאטה הזאת מתחברים לאורך גל שנקרא תטא, שאופייני לזמן שינה. לכן בשינה חולמים חלומות שהם שער לתת המודע. בתטא הילינג עושים זאת בערות מלאה ובשליטה מוחלטת על מה שקורה, כמו טכנאי מחשבים שנכנס לתוכנה, מוצא את הבאג ומשחרר אותו. אם יש לי אמונה כמו 'אנשים הם רעים', 'אני לא יכולה להצליח כי מישהו יחבל לי בזה', אני יכולה לצלול לתת המודע לילדות, למקום והזמן שבהם שמעתי וקלטתי את המסר הזה וליצור ריפוי אנרגטי. לפעמים זה עובד באופן מיידי ולפעמים צריך תהליך יותר ארוך, אבל זה עובד. עבדתי גם בשיטות אחרות, אבל מה שאני אוהבת בתטא זה את היכולת לקחת את המטופלות שלי למקומות הכי כואבים ברכות ובעדינות בלי ליצור הצפה. אישה באחד הקורסים שלי גדלה בבית שבו הסבתא הייתה ניצולת שואה. לנכדה לא הייתה מיטה משלה, ומגיל 4, כשהסבתא הייתה מתעוררת בצרחות, תפקידה היה להרגיע אותה. יצרנו ריפוי לילדה הפנימית הזאת, שמאוד נפגעה מהתפקיד הזה. כאישה היו לה חרדות מאוד גדולות, שלא היו שלה בכלל. מגיעות נשים שרוצות זוגיות ולא רוצות לשחזר את דפוס הזוגיות של הוריהן, שרוצות לשפר מערכות יחסים עם ילדיהן, או להיכנס להריון, להפוך משכירות לעצמאיות, לעבור דירה ועוד".

בסדנה "בריאה בתנועה", מון ציפורי חוזרת לתהליך שעברה אחרי אותה הצגה ב-2002, ומספרת: "תוך שנה-שנתיים גיליתי שהמלחמה בגוף הייתה הסחת דעת, והמלחמה האמיתית הייתה סביב השאלה אם להיות אישה, מלחמה ברגשות שלי, וגם ניסיון להתחמק מהפחד להגשים ולבטא את עצמי. חוסר קשר עם הגוף חורג בהרבה מהעניין של דימוי גוף נמוך. תינוקות כועסים וכואבים ופוחדים וצוהלים עם כל הגוף. אנחנו לומדים לברוח מהגוף, לא להחצין רגשות ולהגביל אותם לראש, לדבר את הרגשות במקום להרגיש אותם. אני עושה עבודה רגשית, מנטלית ואנרגטית, גם בסדנאות, באירועים פרטיים ועסקיים. לאחרונה עשיתי סדנה ל~100 נשים מחברת החשמל והן נהנו מאוד. הבית שאני גרה בו, עברתי אליו לבדי בעודי גרושה ועכשיו אני גרה בו עם בן זוגי. זה מקום שנשים באות אליו להשאיר הכל מאחוריהן, את כל ה'צריך', לנוח ולהיטען מחדש בכוחות ובשמחה. פעם בחודש יש ערב נשים חגיגי שבו עושים כל פעם שינוי תודעה בנושא אחר, למשל: הגשמת חלומות, כסף, יצירת הרמוניה בין 'צריכה' ל'רוצה', והתשלום בערב כזה הוא לפי היכולת והרצון. מי שמגיעה אלי מרחוק או רוצה חופש, יכולה להישאר לישון באחד מחדרי האירוח, בתשלום סמלי".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות