fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכירו את מכבי פרדס חנה

קבוצת כדורעף בנות חדשה נרשמה באגודת הכדורעף. הבנות של בית הספר החקלאי ברנקו וייס יהיו חברות הנבחרת
הנבחרת כדורעף מכבי פרדס חנה
הנבחרת כדורעף מכבי פרדס חנה (צילום: בר שני)

במועדון החדש שנרשם השבוע באיגוד הכדורעף ישחקו בנות בלבד, תלמידות בית הספר החקלאי 'ברנקו וייס' והוא פתוח לכל הספורטאית ביישוב. את הקבוצה יאמן יבגניי ליפשין, שזכה השבוע לקרדיט גדול מסגן יו"ר איגוד הכדורעף בישראל, גדעון רוזנשטיין שמיתג אותו כמאמן הנשים הטוב בישראל.

ליפשין בן 47, עלה לישראל לפני 14 שנים מהעיר טולה הסמוכה למוסקבה עבר עשיר בכדורעף גם כשחקן וגם כמאמן. בתחילת הקריירה הוא שיחק בקבוצות מצמרת הטבלה הרוסית והצטיין גם במדי מספר קבוצות באירופה. לאחר מכן כשעלה לישראל שיחק בקבוצות צמרת מהליגה הישראלית דוגמת מטה אשר, מכבי תל אביב, וכפר סבא. במסגרת קריירת האימון, אימן ליפשין את קבוצת הפאר צסק"א מוסקבה. אשתו ילנה גם היא שחקנית כדורעף מקצועית בעברה פרשה מכדורעף פעיל, בדיוק כמו בעלה כשהם בני 40. ב-14 השנים האחרונות עבד ייבגני כמאמן נוער בקבוצת תיכון חדרה המצליחה.

סגן יו"ר איגוד הכדורעף גדעון רוזנשטיין מספר כי בשנים עברו שיחקו בנים מבית הספר ברנקו וייס בפרדס חנה, בקבוצה משותפת יחד עם תיכון חדרה וכי השנה מייחלים בחקלאי לשינוי: "השנה ביקשו ייבגני והשחקניות אתגר חדש שהוא השתתפות בליגת הנוער של האיגוד. השבוע ממש בדקה התשעים, רשמנו את הקבוצה באיגוד תחת השם "מכבי פרדס חנה" שבסיסה היא קבוצת הכדורעף בנות של החקלאי".

הנבחרת  כדורעף מכבי פרדס חנה
מתרגשות. נבחרת הכדורעף מכבי פרדס חנה (צילום: בר שני)

בכדורעף הנשים בארץ ישנה ליגה בכירה, הליגה הראשונה ומתחתיה מספר ליגות מחוזיות, כשבכל אחת מהליגות המחוזיות יש עשר קבוצות אשר פרדס חנה תהיה אחת מהן. מועדון הכדורעף של החקלאי כולל השנה 85 בנות החל מגיל חטיבת הביניים ועד כיתה יב', וזאת לצורך ההשוואה לעומת 20 בנות שהתחילו את המגמה בשנה שעברה.

לליפשין, המאמן הקשוח לא מעט ביקורת על הנוער הישראלי: "הנוער הישראלי מפונק, לא רוצה להתאמץ, ואם קשה לו באימונים, ההורים באים בטענות. אם אין משמעת עבודה, דיאטה מתאימה ודבקות במטרה, לא נגיע לשום מקום. בלי רצון לא יהיה פה לעולם הספורט הישגי". יחד עם זאת ייבגני מעיד על עצמו כאחד שיודע להיות גם מאמן אך גם חבר: "ספורטאי צריך לבוא מאהבה ולא מחובה. אני חבר שלהם, בלי דיסטנס, אבל גם יודע לדרוש. יש הרבה אנרגיה אצל ילדים, צריך לתת לזה להתפרץ ועדיף שזה יקרה במסגרת ספורטיבית".

אחת משחקניות המועדון, תלמידת כיתה יב' בחקלאי, בר שני מספרת: "אני מאוד מתרגשת לקראת תחילת הליגה. בינתיים אנחנו מתאמנים פעמיים בשבוע. אימונים עם משמעת ומאמן מצוין, שקודם כל רואה את השחקניות ואחר כך את עצמו. הוא חבר, הוא מאמן, הוא רופא. אם יהיו יותר מאמנים כמוהו, רמת הכדורעף בארץ הייתה גבוהה בהרבה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות