fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תושבים למען כרכור": אלון עין שמר לא עומד בתנאי ההיתר

לפני פסח הבחינו התושבים במודעה בה מבקשים יזמי המרכז ובעליו, קיבוץ עין שמר, לקבל הקלות בתנאי היתר הבנייה שניתן להם, בכל הנוגע להסדרי התנועה סביבו. התושבים מתנגדים וטוענים: התשתיות לא יעמדו בעומס התחבורתי
פאר, הדר וחוסר התייחסות לתנועה מסביב? מרכז אלון עיר שמר. צילום: נירית שפאץ
פאר, הדר וחוסר התייחסות לתנועה מסביב? מרכז אלון עיר שמר. צילום: נירית שפאץ

 

 

לפני פסח צדה עינם של חברי "תושבים למען כרכור" מודעה צנועה ותמימה כביכול שנתלתה ברחוב, סמוך לצומת כרכור וליד בניין מועצת פרדס חנה-כרכור, המודיעה כי יזמי מרכז "אלון עין שמר Fashion", קיבוץ עין שמר, הגישו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בקשה להקלות ושינוי בתנאי היתר הבנייה שניתן להם בכל הנוגע להסדרת התנועה במקום.

לפי המודעה: "לעניין סעיף 19 ג' הקובע כי לא יוצא היתר בנייה אלא לאחר הסדרת צומת דרכים 6502/65 במתכונת סופית (2 נתיבים לפנייה שמאלה ממערב לצפון) כולל הסדרת דרך 6502 עד 100 מ' מצפון לצומת הכניסה למתחם והתקנת רמזור (אם יידרש) בכניסה למתחם, וכי לא תאוכלס כל בנייה בפרויקט עד לביצוע האמור לעיל".

פאר, הדר וחוסר התייחסות לתנועה מסביב? מרכז אלון עיר שמר. צילום: נירית שפאץ
פועלים לקבל האישורים. מרכז "אלון עין שמר Fashion" (צילומים: נירית שפאץ)

במודעה מבקשים היזמים להפוך את סדר הדברים על פיו ולפטור את עצמם למעשה כמעט מכל התנאים שקיבלו: "שלב ראשון: הקמת ואכלוס 60% מתחום המתחם המסחרי והריסת הבינוי הקיים, ללא צורך בשינוי הסכמה התנועתית. שלב שני: אכלוס המתחם המסחרי במתכונתו הסופית… הגישה למתחם תהיה מהצומת הקיימת בדרך 6502. תנאי לאכלוס 40% הנותרים יהיה קבלת התייחסות נתיבי ישראל לצורך ברמזור צומת הכניסה והתקנת הרמזור (אם יידרש). שלב שלישי: לאחר הקמת המחלף… הגישה אל המרכז המסחרי תהיה ממעגל תנועה מצפון למרכז המסחרי, בהתאם לסיכומים שנערכו עם נתיבי ישראל".

אין זכר בתוכנית חלופית זו להקמת שני נתיבים לפנייה שמאלה, ולהסדרת 100 המטרים צפונה למתחם (לכניסה לכרכור).

הדבר הראשון שבולט לעין מיד במודעה הוא שלמרות שהיה סעיף שקבע שלא יינתנו היתרי בנייה ואכלוס עד להסדרת הצומת במתכונתה המקורית, בכל זאת המרכז נבנה ואוכלס כבר בסתיו שעבר בלי שבוצעה ההסדרה הזאת. היזמים מבקשים לשנות את התנאים בדיעבד, והרושם המטריד שנוצר הוא שהיזמים בנו, פתחו ואכלסו את המרכז רחב הידיים, ללא היתר הבנייה הנדרש ובניגוד ברור לתנאים שחויבו בהם מראש.

 

ככה זה נראה לפני. מה יהיה אחרי? היציאה מצומת כרכור לכרכור, 10:30, השבוע. צילום: נירית שפאץ
ככה זה נראה לפני. מה יהיה אחרי? היציאה מצומת כרכור לכרכור, 10:30, השבוע (צילום: נירית שפאץ)

"תושבים למען כרכור" הגישו התנגדות לבקשה, באמצעות עו"ד סמדר בן דור, עליה חתמו לדבריהם כ-120 תושבים. אחד התושבים: "המרכז נמצא במיקום אסטרטגי, ינקז אליו אנשים רבים, שחלקם הגדול לא יהיו תושבי פרדס חנה-כרכור. כבר היום הכניסה לכרכור מדרך המייסדים פקוקה קשות בשעות הבוקר. במצב שייווצר עקב פתיחת המרכז ואי הוספת נתיבי תנועה, התשתיות לא יעמדו בזה, ועוד רמזור לא יפתור את זה. להתנגדות צורפה חוות דעת של המהנדס אברהם בן עזרא, מומחה, בה הוא מסביר למה ההתנהלות לא תקינה ולמה ההקלה שהיזמים מבקשים היא לא רלוונטית. עכשיו אנחנו מחכים שייקבע מועד לדיון בוועדה".

מקיבוץ עין שמר נמסר בתגובה: "מתחם עין שמר פאשן פועל באופן שוטף אל מול הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לקבלת כל האישורים הנדרשים על פי חוק".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות