fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היתושים כבשו את אחוזה ירוקה

תושבי השכונה מספרים על מכת יתושים חמורה לאורך כל חודשי האביב והקיץ ללא מענה ראוי מצד מהמועצה.
גינה ציבורית במזרח כרכור. גם היתושים נהנים. צילום: נירית שפאץ
גינה ציבורית במזרח כרכור. גם היתושים נהנים. צילום: נירית שפאץ

תושבי כרכור, ובעיקר אחוזה ירוקה, מתלוננים על מכת יתושים ולדבריהם הם לא רואים מצד מועצת פרדס חנה~כרכור ניסיון לעשות דבר רציני בנושא.

תושב שכונת אחוזה ירוקה בכרכור מספר: "זה גיהינום, המטרד חמור מאוד. אני ובת זוגי כבר שנתיים לא יכולים בכלל לשבת בגינה. באחוזה ירוקה התושבים לא יוצאים מהבתים ממרץ עד אוקטובר. כבר שנים שאני פונה למוקד ולמחלקת תברואה. מהמוקד שולחים מישהו שבא, מסתכל על התברואה ולא עושה כלום. גם חברים שלי פנו וללא תוצאות".

תושבת רחוב נבטים בכרכור מספרת: "אני גרה באחוזה ירוקה שש שנים, והיתושים כאן הם מטרד. אין לנו הצטברות מים באף כלי, הם פשוט נמצאים בגלל הדשא שאוגר מים וכנראה מתרבים בסביבתו. ערימות היתושים לא מאפשרות לצאת החוצה, לא במרחב הפרטי ולא במרחב הציבורי, כמו גן השעשועים ברחוב העלייה, למשל. זה בלתי נסבל והמועצה אינה מרססת. רחוב נבטים, בו אני גרה, סובל רבות מהתופעה, וכבר מהשנה שעברה פנינו מספר פעמים למוקד המועצה. בכל פעם התגובה הסתכמה בזה שהמועצה שלחה מישהו שפטר אותנו באמירה 'יש בטח עציץ עם מים עומדים'".

גינה ציבורית במזרח כרכור. גם היתושים נהנים. צילום: נירית שפאץ
גינה ציבורית במזרח כרכור. גם היתושים נהנים (צילום: נירית שפאץ)

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "המועצה מבצעת ניטור במידה וקיימים מקורות מים בשטחים ציבוריים אשר לא יבשו. עם זאת מבקרה על פניות תושבים בנושאי יתושים, מרביתן המוחלט של הפניות מתייחסות למקורות מים בשטחים פרטיים. לשם כך אנו מפרסמים באמצעי התקשורת, בהם דף הפייסבוק שלנו, הנחיות לתושבים בנוגע לייבוש מקוואות מים. על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה יבוש מקורות מים עומדים מאפשר צמצום ואף מניעה של היתושים. אנו מנצלים במה זו וקוראים לתושבים ליבש מקורות מים עומדים בסביבת ביתם- צמיגים, בריכות שאינן בשימוש, נזילות מים ממקורות שונים ועוד. נשמח להמשיך ולעמוד לרשות התושבים באמצעות פניה למוקד העירוני 106 או פניה לאגף שפ"ע במועצה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות