fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: סוללת עפר בשכונת נווה רותם הפכה להר אשפה

סוללת עפר הפכה להר אשפה בשכונה המתפתחת. דיירת במקום מתלוננת על ריחות נוראיים
סוללת הפסולת בשכונת נווה רותם (צילום: נירית שפאץ)
סוללת הפסולת בשכונת נווה רותם (צילום: נירית שפאץ)

במשך שנים נמצאת בשכונת נווה רותם המתפתחת בפרדס חנה, סוללת אפר המורחבת מאשפה וציוד בניין.  תושבת המקום מספרת כי כבר זה ארבע שנים היא פונה לכל גורם אפשרי במועצה – דרך המוקד, וישירות, בהתרעות על הנזק הסביבתי שסוללה זו גורמת, ובמקום לפנות אותה, נעשה פינוי זבל בדרך שיטתית של גריפה וערימת עוד ועוד אשפה על הסוללה ההולכת ומתארכת, וכיום מקיפה את השכונה מצדה המערבי.

סוללת הפסולת בשכונת נווה רותם (צילום: נירית שפאץ)
סוללת הפסולת בשכונת נווה רותם (צילום: נירית שפאץ)

הסוללה מורכבת מסוגי אשפה שונים, כולל אסלות ישנות, שקיות, גזם וכל סוג אשפה שהוא, שנגרפת אל הסוללה בכל פעם שמנקים את שטח השכונה. תושבת השכונה מוסיפה כי בל"ג בעומר האחרון פונה ונוקה השטח ממערב לשכונה המשמש להבערת מדורות, וכל מה שפונה נגרף, כרגיל, לסוללה. במקום שורר ריח של זבל, ולדבריה, הוא חממה לנחשי צפע, וכמו כן מרכיבי הפלסטיק של הפסולת עלולים לזהם את המים והאדמה בשכונה. "אני משתדלת לשמור פה על איכות סביבה ולטפח כאן פינת חמד", היא מספרת, "וערימת הענק הזאת, שמגיעה ממש עד בתי התושבים, לא מאפשרת את זה".

מהמועצה נמסר: "מרבית השטח הינו קרקע של מנהל מקרקעי ישראל. פנינו למנהל מספר פעמים בבקשות לפינוי השטח.  אנו רואים בחומרה תופעת השלכת פסולת במקום שאינו מיועד לכך, ובוודאי כשמדובר בפסולת בניין. בהמשך לכך אנו מבצעים חסימות בדרכים שונות בכדי למנוע השלכת פסולת חדשה, וכן פועלים להגברת את הפיקוח באזור זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות