fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: חברי המועצה דורשים דיון דחוף על מערכת החינוך

חברי המועצה הגר פרי- יגור ורון לירם טוענים להיעדר שקיפות וקבלת החלטות ללא מליאת המועצה. במכתב הם מציינים כי בוטל טקס יום הזכרון באנדרטה גינת גיבורים, סגירת בית הספר שילה ועוד
מועצת פרדס חנה כרכור
מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

חברי סיעת "ביחד עם העבודה", הגר פרי יגור ורון לירם, פנו ביום ראשון למועצה במכתבים בקריאה לקיום דיון דחוף, עוד לפני חול המועד פסח, בנוגע לסוגיות שעלו לאחרונה ביישוב בנושאי חינוך. מתוך מכתבי הפנייה: "לאחרונה אנו עדים לשורה של צעדים חד צדדיים ובעלי השלכות קצרות וארוכות טווח, שנוקטת המועצה בתחום החינוך וזאת בלי שהתקיים עליהם דיון בוועדת החינוך או במליאת המועצה. תושבים רבים מלינים ומעלים טענות שמקורן ברובן היעדר שיתוף מצד המועצה בהליכי קבלת החלטות, כמו גם סירוב לפגישות בפורומים שונים מצד בכירי המועצה".

מועצת פרדס חנה כרכור
מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

בין הנושאים שפורטו במכתב כזקוקים לדיון דחוף מופיעה ההחלטה על ביטול טקס יום הזיכרון באנדרטה בגינת הגיבורים וקיום טקסים חלופיים בבתי הספר בנימוק שנמסר על ידי המועצה לכך הוא ריבוי התלמידים ובעיה בבטיחות כשהם צועדים אל האנדרטה.

לדברי לירם: "ניתן לפתור בעיה זו בקלות ע"י ליווי של הורים מתנדבים ותכנון מסלול ההליכה, כפי שנעשה בשגרה כשתלמידים הולכים לאירועים באולם המתנ"ס במושבה". חלק מהנושאים הנוספים: סגירת בית הספר שילה; אי בהירות בנושא פתיחת גן נוסף בבית הספר הדמוקרטי; מחסור במקום לפעילות תנועת הנוער העובד והלומד; הבקשות שסורבו לפתיחת גן ממלכתי דתי בכרכור, שיספק את צרכי הילדים בגיל טרום טרום חובה; בניית קומה נוספת בבית ספר מעיינות במהלך שנת הלימודים.

עתירה

חבר מועצת פרדס חנה רון לירם
דעות שונות. רון לירם (צילום: נירית שפאץ)

בשבוע שעבר הוגשה עתירה לבית משפט ע"י נציגי ההורים במעיינות בנוגע לבנייה, וצפוי  להיערך דיון בבית משפט ביום חמישי בבוקר מול המועצה ומשרד החינוך. חברי המועצה מסתמכים על סעיף 131/ב לצו המועצות הנותן בידי ועדת ביקורת את הסמכות להורות על כינוס לאלתר של ועדה זו או אחרת.

לירם אמר בנושא: "תפקיד הוועדות הוא להמליץ למועצה על דרכי פעולה ראויות. אני רוצה שסוף סוף יהיה דיון במועצה בנושאים שונים, ונוכל לשמוע דעות שונות ולא רק את דעתו של ראש המועצה. כך אולי גם יתקבלו החלטות לטובת התושבים. אני מבין את הטענה שהחלטות בנושאים אלה צריכות להתבצע על ידי גורמים מקצועיים, אך גם בקרב התושבים יש גורמים מקצועיים שיש טעם להקשיב להם".

תגובת מועצת פרדס חנה כרכור: "אל לחבר המועצה לערב גורמים ושיקולים פוליטיים בהחלטות המתקבלות על ידי גורמי המקצוע המיומנים במועצה ובמשרד החינוך. ראשון השיקולים של אגף החינוך ומשרד החינוך הינו טובת התלמידים וזאת תוך ראיית התמונה הרחבה הן לטווח הקצר והארוך. בהמשך לכך נדגיש כי – טקס יום הזיכרון של בתי הספר בגן הגיבורים לא בוטל אלא הועבר לשטח בית הספר למען ביטחונם של התלמידים.

"גן דמוקרטי חדש ייפתח בשנת הלימודים תשע"ה והוא ישרת הורים רבים המבקשים להעניק לילדיהם חינוך איכותי על פי הזרם המשקף את תפיסת עולמם, הרחבתו של בית ספר מעיינות מתבצעת על פי תוכנית פעולה בה היו מעורבים כלל גורמי המקצוע כולל משרד החינוך אשר לו כאמור חלק מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות של הדרג המקצועי באגף החינוך בישוב. פרדס חנה כרכור הוא ישוב אשר גדל ומתפתח בקצב מסחרר ומונה כיום כ-36,000 תושבים, בהתאם לכך על הרשות להיערך לגידול המשמעותי במספר התלמידים ולקבל החלטות מקצועיות ואחראיות גם אם אינן פופולריות בקרב קבוצות שונות באוכלוסייה.

"עם הגידול, אנו עדיין ישוב המנסה לשמור על צביון קהילתי וכפרי כולל הפעלת פורום שיתוף ציבור בנושא החינוך, למיטב ידיעתנו אנו בין הישובים המעטים בסדר גודל זה אשר יוזם פעילות מסוג זה המעודד ומשתף את ההורים באופי החינוך במושבה. דלתנו פתוחה ואנו קשובים לקולות השונים ולחששות העולים בגין השינויים המדוברים, אך מחויבותנו הינה בראש ובראשונה הינה לתלמידים ולתהליך קבלת החלטות מקצועי וענייני".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות