fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: הפגנות 'כהנא חי' וקריאות מוות לערבים

אמש הפגינו פעילי אל ייהוד במרכז ביג בפרדס חנה ואיימו על עובדים ערבים במתחם. תושבים שנכחו במקום טענו כי המשטרה לא התערבה למרות שנכחה במקום. תושב פרדס חנה: "כל מכונית שהיו בה תושבים מהמגזר הערבי דפקו על החלונות וסימנו לנוסעיה מוות"
דגל ישראל
דגל ישראל צילום: פנתרמדיה

המתיחות, ההפגנות וההתפרצויות האלימות ברחבי הארץ לא פסחו על פרדס חנה. בשבת סוערת שבה התרחשו הפגנות ויידוי אבנים מיישובים ערביים על רכבים בוואדי ערה וכבישי הסביבה, האירועים בפרדס חנה החלו במוצ"ש אחרי שבמשך השבת קראו חברי קבוצה בפייסבוק בשם "כנופיית אל יהוד" להפגין בכל הארץ ב-21:30, ותיאמו ביניהם את ההפגנות.

עשרות מפגינים הגיעו למרכז ביג בפרדס חנה עם  דגלי ישראל, שרו את ההמנון, קראו קריאות גנאי כמו "מוות לערבים". לאחר מכן המשיכו את ההפגנות במחנה 80 ובכיכר הדקלים במרכז המושבה. ניידות משטרה ליוו את האירועים ושמרו מפני אירועי אלימות.

תושב פרדס חנה, ששהה במרכז עם משפחתו כשפרצה המהומה, מספר: "50-60 גברים, מגיל 15 עד 30, חלקם עם חולצות של "כהנא חי", עשו סיבוב עם צעקות ודגלים מול כל החנויות שבכולן יש עובדים ערבים וקונים ערבים. מכוניות צפרו לאות הזדהות. רכב משטרה נסע אחריהם, שאלנו את השוטרים למה לא עוצרים אותם והם ענו לנו שאין להם כוח אדם לעשות את זה. ישבנו ליד המקדונלדס והמפגינים הציצו לתוך החנות שבהן עובדים ערבים, צעקו "מוות לערבים", "חנין זועבי זונה".

עוד מספר התושב כי חלק מהאנשים מחאו להם כפיים, ואחרים היו המומים. "היה ברור שאם מישהו יתחיל להתווכח איתם זה יתפוצץ בפנים. ערבים שרצו לנסוע משם לא העיזו לצאת למכוניות שלהם. בצוואר הבקבוק של היציאה מהמרכז הם עצרו, עמדו וצעקו. חלק מהאנשים שהיו במרכז התלוננו על המפגינים, והמפגינים איימו עליהם וצעקו "מוות לשמאלנים". השוטרים לא עצרו אף אחד, הרבה אנשים התקשרו למשטרה, וראיתי שש ניידות במקום, אבל אף אחד לא הפסיק את זה במשך יותר משעה. כל מכונית שהיו בה תושבים מהמגזר הערבי דפקו לה על החלונות וסימנו לנוסעיה מוות. בלי קשר למהומות שיש אצל ערבים עכשיו, זה בלתי נתפס שיהודים יכולים בכזאת קלות להפוך לשונאי אדם. המשטר שלנו מאפשר את זה ותומך בזה, וזה הפך לקולות לגיטימיים".

רחביה ברמן, פעיל שמאל, נכח במקום עם חברו תושב פרדס חנה מתאר: "המפגינים צעקו 'ערבים הביתה', 'יהודי נשמה, ערבי בן זונה'. התעמתי מילולית עם המפגינים ובתגובה זכיתי למטר של גידופים, איחולי מוות לי ולילדיי ויריקות רבות. המפגינים הקיפו אותי ואת חברי ואיימו עלינו. שוטרים שהיו במקום פינו אותם מדרכנו כדי שנוכל להגיע לאוטו ולנסוע".

חברו, ג.ש מספר: "חנינו ונעמדנו, ואז התמקדו בנו. קיללו וזרקו פחיות. התנפלו על המכונית שלנו וגם על מכוניות של ערבים. בדרך חזרה לרכב, כ-40 מהם הקיפו אותנו בקריאות, קללות ויריקות. בעזרת המשטרה חולצנו משם בשלום".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בהפגנה נעצר תושב פרדס חנה, בן 21, שנחקר ושוחרר בתנאים מגבילים. משטרת מחוז חוף רואה בחומרה ניסיונות להפרות סדר ותפעל למיצוי הדין נגד המפירים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות