fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: גל פריצות בשכונות הוביל להקמת משמר אזרחי

תושבי שכונות נווה אשר, מגד, מגד הצעירה ופרחי הדר סובלים מגל פריצות לאחרונה. השבוע הם נפגשו בגן הציבורי והחליטו על הקמת משמר אזרחי שיורכב מהדיירים שיסייר בשכונות
גן וייל, שכונת נווה אשר צילומים: יעל כהן פארן
גן וייל, שכונת נווה אשר (צילומים: יעל כהן פארן)
 גן וייל, שכונת נווה אשר צילומים: יעל כהן פארן
גן וייל, שכונת נווה אשר (צילומים: יעל כהן פארן)

תושבי שכונות נווה אשר, מגד, מגד הצעירה ופרחי הדר שבפרדס חנה סובלים בחודש האחרון מגל פריצות לבתיהם. בשכונות, השקטות והפסטורליות בדרך כלל, נגנבו לאחרונה רכבים, והתושבים מספרים כי בנוסף, גם מהבתים נגנבו חפצים. מדובר בדרך כלל בפריטים מטלטלים וקטנים בגודלם, אך משמעותיים, שגניבתם משבשת את החיים, בנוסף לפגיעה בתחושת הביטחון: מחשבים ניידים, תיקים עם כסף ותעודות ועוד. "זה מטריד, התושבים מודאגים והפריצות לא נפסקות. נראה כאילו הפורצים עוברים בית אחר בית. כל פעם אנחנו שומעים על שכן נוסף שמביתו נגנבו דברים", כך מספרת אחת מתושבות השכונה.

ביום שבת נפגשו 60 מדיירי השכונות בגן וייל שבשכונת נווה אשר. מטרת הפגישה הייתה לארגן משמר אזרחי שיפטרל ברחובות האזור, ידווח למשטרה על פעילות חשודה ובכך ימנע גניבות. ביעילות מרשימה התארגן המשמר באופן מיידי והחל לפטרל בשכונה כבר באותו לילה, ומאז הוא פעיל, אך הצטרפות של תושבים נוספים תועיל למטרה עוד יותר.

יעל כהן פארן, אף היא תושבת האזור, נכחה בפגישה, והיא מספרת: "אנחנו לא מחליפים את המשטרה, אלא עובדים בשיתוף פעולה איתה. מפגינים נוכחות, ואם רואים משהו חשוד, מתקשרים למשטרה. אנחנו מזמינים אנשים להצטרף. חשוב גם שאנשים יהיו מודעים לבעיית הפריצות, ינעלו היטב את הבית וכל החלונות, יתקינו אזעקות. נכון לעכשיו, אי אפשר לישון בחלונות פתוחים. מומלץ גם להקפיד לגבות את המחשב, לישון עם ארנקים ומפתחות של אוטו בחדר השינה. המשטרה עושה כמיטב יכולתה, ואנחנו מקווים שבשיתוף פעולה בין תושבי השכונה והמשטרה נצליח ביחד להרתיע את הגנבים. אנחנו קוראים לכולם להתנדב בצורה מסודרת למשמר האזרחי."

בפגישה נכח חבר המועצה וחבר ועדת ביטחון איציק בוחבוט- לוין מספר: "הביטחון חשוב לי מאוד. הוזמנתי לפגישה על ידי אחד התושבים שתיאר לי את המצב. באתי, הקשבתי לבעיות ונתתי עצות כמיטב יכולתי. היוזמה להתארגן במשמר אזרחי היא יוזמה ברוכה, וכל מי שרוצה להתייעץ בנושא מוזמן לפנות אלי בכל שאלה".

מהמשטרה נמסר כי השבוע נעצר תושב טייבה החשוד בכך שהיה מעורב בחלק גדול מההתפרצויות. אני מנסה לקבל פרטים נוספים, ואעביר אותם אם יהיו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות