fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראשי רשויות המתנגדים לתחנת הגז נפגשו בשטחי משמרות

צורך אזורי. ההפגנה נגד תחנת הגז במשמרות לפני שלושה שבועות. צילום: נירית שפאץ
צורך אזורי. ההפגנה נגד תחנת הגז במשמרות לפני שלושה שבועות. צילום: נירית שפאץ

ביום שני השבוע נפגשו ראשי רשויות באזור המתנגדים לתכנית להקמת תחנת הגז במשמרות. בפגישה נכחו ראש מועצת בנימינה גבעת עדה פינקי זוארץ, ראש מועצת אלונה אריה שרון, ראש מועצת זכרון יעקב זיו דשא, ומנהל מחלקת איכות הסביבה במועצת פרדס חנה-כרכור. כמו כן נכח בפגישה חבר הכנסת מהליכוד יואב קיש.

מטרת הפגישה לגייס את הממשלה לבצע חקיקה מוסדרת שתקבע באילו תנאים ובאילו אזורים בארץ ניתן יהיה להקים תחנות כוח. ראשי הרשויות תמימי דעים כי יש  להסיר כל איום אקולוגי על אזור בקעת הנדיב והמרחב כולו והצהירו כי ימשיכו לעבוד בשיתוף הפעולה בנושא.

פינקי זוארץ מסר לאחר הפגישה: "כל עוד לא קיימת מדיניות ממשלתית ברורה ועקרונות לפיהם ניתן להקים תחנות כוח, אמשיך להיאבק בהקמת תחנות כוח באזורינו. התחנה בקיבוץ משמרות אם תקום מהווה סכנה אקולוגית משמעותית על כל אזור בקעת הנדיב וזהו עוד איום אקולוגי שעלינו להסירו במהירות".

צורך אזורי. ההפגנה נגד תחנת הגז לפני שבועיים. צילום: נירית שפאץ
צורך אזורי. ההפגנה נגד תחנת הגז לפני שבועיים. צילום: נירית שפאץ

במקביל, נפגשו השבוע נציגי מועצת פרדס חנה כרכור עם נציגי מטה המאבק של התושבים, אלון מרחב וארז אריאב. הפגישה התמקדה בדרכים לקידום המאבק המשותף למניעת הקמת התחנה, תוך שימוש בערוצי פרסום להרחבת המאבק הציבורי.

גזבר ומזכיר מועצת פרדס חנה כרכור, רן גלר, ציין: "עמדת ראש המועצה והנהלת הרשות ברורה ונחרצת: לא ייתכן שיציבו באזור אחד מספר מוקדי זיהום שונים. עמדה זו קיבלה חיזוק בפגישה השבוע. מעבר לכך, הצבת תחנת הכוח עלולה להביא להקמתם בהמשך של מתקנים נוספים המבוססים על פעילות התחנה, ולהרחבת המפגע והסכנה עבור התושבים.  פרדס חנה כרכור ממוקמת בסמוך למיקום המיועד של התחנה, עם כל ההשלכות הכרוכות בכך. עם כל זאת, מדובר בשלב ראשוני בו טרם הוגשה בקשה מסודרת למוסדות התכנון, ויש לבחון בזהירות את האפשרויות והחלופות העומדות בפנינו כדי להביא לטיפול יעיל, נכון וארוך טווח בנושא. אנחנו יחד עם התושבים במטרה להוביל, לשתף, לתמוך ובעיקר להביא בכוחות משותפים לשמירה על אויר נקי בישוב ובאזור".

ארז אריאב ציין: "אנחנו רואים חשיבות רבה בהירתמות המועצה יחד עם התושבים למנוע הקמתה של תחנת כוח במשמרות או באזור. אנו מודים למועצה לראש המועצה, חיים געש, על הירתמות חשובה זו, ועל ההתגייסות למען המטרה המשותפת. בהזדמנות זו אני מבקש לאחל לראש המועצה רפואה שלמה והחלמה מהירה. אנו קוראים לתושבים להצטרף למאבק, זהו מאבק של כולנו עבור כולנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות