fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סרט דוקומנטרי מתעד דו שיח אינטרנטי בין ילדים יהודים לערבים

סרטו הדוקומנטרי של טובי ארבל שישודר ביום שלישי הקרוב, מתעד פרויקט נסיוני של מורה ערבייה בבית ספר יהודי
טובי ארבל (צילום: עצמי)
טובי ארבל (צילום: עצמי)
טובי ארבל (צילום: עצמי)
טובי ארבל (צילום: עצמי)

סרטו הדוקומנטרי של טובי ארבל, "יחסים דור 3" ישודר ביום שלישי הקרוב 5.11 בערוץ 33. ארבל, תושב כפר סבא ומורה לתקשורת בבית הספר החקלאי בפרדס חנה כרכור, מלווה בסרט את חיכמת מואסי, מורה ערבייה בבית ספר יהודי, המנהלת פרויקט ניסיוני לדו שיח אינטרנטי בין ילדים יהודים לערבים.

סרטו של ארבל מביא את החששות והפחד מדעות קדומות שהם חלק מחייה ועבודתה של חיכמת, לצד האופטימיות של הילדים ורצונם להכיר ולהיחשף אל האחר. הסרט צולם במהלך שנת הלימודים תשע"ג בבית הספר "אלראזי" בבאקה אל גרביה, בבית הספר רביבים בגני תקווה ובבתי הילדים.

המסע של המורה מואסי בסרט נע בין חששות לאופטימיות בבית הספר, עם בנה, שהיא מעדיפה שישחק כדורגל בקבוצה מעורבת של יהודים וערבים, ועם חברות שמגיעות לא בלי חשש לבקר אותה בבאקה אל גרביה. הפחד מדעות הקדומות, מגזענות ומשיח עם הלא נודע מעיק על מואסי, שלא יודעת לאן הפרויקט יוביל. אבל תלמידי כיתה ו' בבאקה ותלמידיה של מואסי בגני תקווה מפגינים יותר תמימות, אופטימיות ורצון להכיר את האחר ממטעני הפרדיגמות והזיכרון הקולקטיבי של דור הוריהם.

טובי ארבל מספר כי הרעיון לסרט עלה בדעתו בעקבות עבודתו בביה"ס החקלאי בפרדס חנה. בבית הספר לימדו בשנה שעברה שלוש מורות ערביות, ועכשיו מלמדות בו ארבע מורות ערביות. "תהיתי איך הן מסתגלות מול התלמידים, מול אפשרות של גזענות, מול חברה אחרת מזו שלהן. אל הילדים מבית הספר בגני תקווה הגעתי דרך המורה שלהם, שאותה אני מכיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות