fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתוני הלמ"ס: הגירה חיובית לפרדס חנה

על פי נתוני הלמ"ס שהתפרסמו השבוע: בפרדס חנה וזיכרון יעקב ההגירה החיובית נמשכת. בשנה האחרונה נוספו למעלה מ- 900 תושבים חדשים ליישובים אלה
קבוצת אלמוג המושבה הלבנה-(קרדיט: טוטם)
קבוצת אלמוג המושבה הלבנה-(קרדיט: טוטם)

השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף משרד הפנים, את דו"ח הרשויות המקומיות השנתי לשנת 2012, הכולל נתונים פיזיים ומידע לגבי אוכלוסייה, חינוך, רווחה, בנייה, נתונים כספיים וחברתיים ב-255 הרשויות המקומיות בישראל. בין השאר, מציג הדו"ח גם מאזני הגירה שלילית מול הגירה חיובית בערים השונות. על פי נתוני הלמ"ס, הישובים פרדס חנה וזיכרון יעקב הם בין היישובים המובילים בארץ בהגירה חיובית.

מהנתונים עולה כי בשנת 2012 עברו לפרדס חנה כרכור 1,895 תושבים מיישובים אחרים, ו- 1294 בלבד עזבו את היישוב לטובת יישובים אחרים. פירוש הדבר הוא הגירה חיובית של 601 תושבים אל היישוב, דבר הממשיך את המגמה משנת 2011, אז היגרו אל העיר 524 תושבים חדשים. בזכרון יעקב המגמה דומה בשנתיים האלה: בעוד שב-2012 עזבו את היישוב 680 תושבים בלבד, נכנסו אליה מיישובים אחרים 998 תושבים. הנתון מעיד על הגירה חיובית של 318 תושבים לעיר וממשיך את המגמה מ-2011 , אז היגרו אל העיר 334 תושבים חדשים.

משווקים ויזמים של פרויקטים חדשים בפרדס חנה כרכור וזכרון יעקב מספרים כי נתוני ההגירה החיוביים בדוח מעידים על התפתחות הבנייה החדשה והסטנדרט הגבוה שנכנס ליישובים אלה בבנייה הפרטית למגורים. כך, לדוגמא, בפרויקט "פסגת חלומות זכרון יעקב" של חברת אמירי גן ביישוב, 40% מהרוכשים עד עתה הם תושבי חוץ. בפרויקט נבנים 30 בתים צמודי קרקע על רחוב כ"ט בנובמבר בסמוך לשכונת "חלומות זכרון".

קבוצת אלמוג המושבה הלבנה-(קרדיט: טוטם)
קבוצת אלמוג המושבה הלבנה-(קרדיט: טוטם)

יקיר יעקובי, מנהל שיווק פרויקט "פסגת חלומות זכרון יעקב" של חברת אמירי גן, אמר בנושא: "נתוני הלמ"ס משקפים את ההתפתחות שחלה בזכרון יעקב בשנים האחרונות, מבחינת תנופת הבנייה והסטנדרט הגבוה שלה כאשר ההוכחה לכך היא ההגירה החיובית לעיר. מחירי הבתים צמודי הקרקע בזכרון יעקב עדיין אטרקטיביים מאוד ביחס למרכז הארץ או השרון הצפוני. הדבר המביא לכאן רוכשים רבים מחוץ לעיר – משפרי דיור וזוגות צעירים הרוצים להגשים את החלום לבית צמוד קרקע בישוב כפרי. בפרויקט שלנו כמעט מחצית מהרוכשים ורבים מהמתעניינים הנם תושבי חוץ, בעיקר מאזור חיפה וכן מעט מאזור המרכז. שכן הרכבת בבנימינה מנגישה את העיר למקומות העבודה במרכז, ומציעה לרוכשים מחוץ לעיר איכות חיים, בנייה מרווחת ועודף מתקציב הדיור שיכול לשמש למטרות פנאי, חינוך, חיסכון והעלאת רמת החיים".

קבוצת אלמוג ושטרית אחזקות אחראיים לאחד ממיזמי הנדל"ן המעניינים שיצאו לשיווק בעת האחרונה בפרדס חנה. מדובר בפרויקט המושבה הלבנה המציע 108 קוטג'ים דו משפחתיים בני 5 חד', על מגרשים בשטח הנע בין 230 ל-400 מ"ר, ומאובזרים במפרט גבוה הכולל מחסן בן 6 מ"ר ושתי חניות פרטיות צמודות. מאז היציאה לשיווק לפני כחודשיים נמכרו למעלה מ-20 יחידות דיור בשלב א' של הפרויקט, הכולל 44 קוטג'ים דו משפחתיים שאכלוסם צפוי לדצמבר 2015. עובדה זו מחזקת את המגמה המסתמנת לאור נתוני הלמ"ס, לפיהם הביקושים למגורים בפרדס חנה ממשיכים להיות גבוהים.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות