fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבק הורים נגד עזיבת רופאה את מרפאת יובלים בכרכור ללא מחליף קבוע

מרפאת יובלים. צילום: פרטי
מרפאת יובלים. צילום: פרטי

בשבוע שעבר קיבלו הורי ילדים המטופלים במרפאת יובלים בכרכור הודעה כי רופאת הילדים הוותיקה ד"ר ילנה סמוילוב עוזבת את עבודתה במרפאה ב-31.12 ונכון לעכשיו אין לה רופא קבוע מחליף. "על מנת להמשיך ולהעניק לכם שירות רפואי איכותי, החל מתאריך זה ועד הגעת רופא קבוע, יינתן שירות ע"י רופא מחליף במרפאה. מומלץ בתקופת המעבר לקבוע תור לקבוע תור בטלפון למרפאה", נכתב בהודעה.

ההורים הגיבו מיד בדאגה רבה על החדשות כשהבינו שבשיא החורף צפויה לחול הידרדרות משמעותית באיכות השירות שיקבלו ילדיהם במרפאה.

רחלי המרוב, אם לארבעה, תושבת היישוב המרכזת את המאבק בנושא, פרסמה פוסט בנושא שהכה גלים מיד וזכה לתגובות רבות, ופנתה ביום ראשון השבוע לקופת החולים עם עצומה שבתוך יום חתמו עליה מאות הורים, והחתימות ממשיכות לזרום. "הורים מודאגים רבים פנו אלי ואמרו כי אם לא תהיה ברירה, יעזבו את הקופה. המשמעות של רצף טיפולי אצל רופא מומחה קבוע, המכיר את הילדים, היא עצומה. רופאת הילדים הנוספת העובדת במרפאה כיום עמוסה כבר עכשיו ולא תוכל להכיל ולטפל בעוד למעלה מאלפיים מטופלים, ולא ניתן גם לפזר את הילדים בין רופאי המרפאות האחרות של קופת חולים כללית ביישוב, כי גם הם כבר עמוסים במטופלים. ניהלתי בעבר מרפאות בקופת חולים מכבי ואני מכירה את הבירוקרטיה והחסמים בקופות החולים. נדרשת הוראה מגבוה כדי למנות רופא חדש קבוע למרפאה. אנו דורשים שזה יהיה רופא מומחה ולא מתמחה, שהוא יעבוד במרפאה מדי יום, ושתהיה אפשרות לקבוע תורים באינטרנט ולא רק דרך הטלפון כפי שמובן מההודעה שקיבלנו עם עזיבתה של ילנה במייל. ברור שבמשרד המרפאה לא יעמדו בלחץ של כל כך הרבה פניות בטלפון".

מרפאת יובלים. צילום: פרטי
מרפאת יובלים. צילום: פרטי

מתוך העצומה שהופנתה לקופת החולים: "לפני מספר ימים נודע לנו כי מחר ד"ר ילנה סמוילוב מסיימת את תפקידה בסניפנו. באותה הודעת מייל נודע כי  לא יהיה לה מחליף קבוע, רופא ילדים בעל התמחות מלאה… סניף יובלים משרת כמות אוכלוסיה גדולה המבורכת בכמות ילדים רבה. ד"ר ילנה טפלה בכאלפיים ילדים. לא ייתכן שלא יתמנה רופא מומחה ברפואת ילדים באופן קבוע במקומה! משמעות המצב שבריאות ילדנו בידי רופאים/מתמחים מזדמנים וחסרי ניסיון רב. בהעדר רופא קבוע לא יהיה רצף טיפולי החשוב כל כך ברפואת ילדים. אנו דורשים כי בטווח הזמן המידי, לאמור עד עשרה ימים, יגיע רופא מחליף קבוע למרפאה. למותר לציין, כי אין לנו חשוב מאשר בריאות ילדינו. הורדת איכות הטיפול הרפואי בהם תביא רבים מאתנו לעבור לקופת חולים שתתן שרות רפואי טוב יותר לילדינו".

מקופת חולים נמסר בתגובה: "אנו פועלים כדי לתת שירותים רפואיים זמינים ואיכותיים באמצעות מיטב המומחים. לאחרונה רופאת הילדים ביקשה לעבור למרפאה אחרת ואנו מודים לה על השנים בהן טיפלה בילדים במרפאת יובלים. לאור המעבר של ד"ר סמואלוב אנו פועלים כדי לגייס רופא ילדים שיעבוד באופן קבוע במרפאה. עד למציאת פתרון קבוע ובכדי להבטיח מענה, ניתן שירות של רופאי ילדים מבתי החולים וזאת לצד השירותים הקיימים במרפאה .נמשיך לפעול בכדי להבטיח טיפול רפואי באיכות ובזמינות וצר לנו על אי הנוחות הזמנית שנוצרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות