fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרכור: מהמורות יש, מדרכות אין

צפון רחוב המושב. צילום: נירית שפאץ
צפון רחוב המושב. צילום: נירית שפאץ

פרדס חנה וכרכור החלו את דרכן כיישובים כפריים, ובמיוחד ניכר הדבר בכרכור. עם השנים התרחש ביישוב גידול מסיבי באוכלוסייה ואיתו תנופת בנייה; הוא קיבל צביון עירוני וגם הצרכים הפכו עירוניים יותר. אך כבישים רבים ביישוב אינם סלולים, או סלולים רק בחלקם. כבישים רבים נסללו לפני עשרות רבות של שנים, השתבשו לחלוטין עם הזמן ולא תוקנו ולא נסללו מחדש, והם צרים מאוד ומלאים במהמורות, שמזיקות לרכבים ומסכנות את הנוסעים.

לא פחות בעייתי הוא המחסור במדרכות. כבישים רבים, ביניהם גם דרכים תוססות למדי שרכבים רבים עוברים בהן, הם חסרי מדרכות לגמרי. דרכים רבות אחרות מצוידות במדרכה רק בצד אחד.

רחוב המגדל. צילום: נירית שפאץ
רחוב המגדל (צילום: נירית שפאץ)

ברחוב המגדל, למשל, הכביש אינו סלול, ולכן רכב מעל 4 טון לא יכול להיכנס אליו. הרחוב בנוי לכל אורכו וגרים בו לא מעט אנשים עם רכבים, ובחלקו הוא אף משמש צומת שעוברים בו רכבים רבים בדרכם. דרך עירון, שאינה דרך צדדית ומשמשת אנשים רבים, סלולה רק בחלקה, עד לנקודה שבה היא הופכת לדרך עפר. אפילו רחוב המושב המרכזי, התוסס בעסקים, סלול כראוי – עם מדרכות – רק בחלק שמדרום לדרך הבנים, ומשם צפונה – מקטע לא קצר – הוא משובש מאוד, צר מאוד ונטול מדרכות.

דרך עירון הסלולה מסתיימת ונמשכת כדרך עפר. צילום: נירית שפאץ
דרך עירון הסלולה מסתיימת ונמשכת כדרך עפר (צילום: נירית שפאץ)

הורים לילדים שרוכבים על אופניים מסתכנים בכבישים עם מעבר של כל כלי רכב בהעדר מדרכה, קשישים מתקשים ללכת על העפר, כששני רכבים צריכים לעבור זה מול זה נדרש מבצע לולייני, וכשמגיע החורף נוצר לעיתים בוץ רב. לאחרים זה מפריע פחות, ויש שדרכי העפר ומה שנותר מהצביון הכפרי גם קוסמים להם. אך ברור שהאכלוס המסיבי שהתרחש ביישוב, צורכי האוכלוסייה המשתנים ועצם העובדה שאנשים רבים יותר ועסקים רבים יותר חיים בו בצפיפות רבה יותר, הביא אותו למצב שבו נדרשות בו תשתיות עירוניות מפותחות יותר – ובראש ובראשונה, סלילת כבישים ומדרכות.

רחוב המושב. צילום: נירית שפאץ
רחוב המושב (צילום: נירית שפאץ)

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "המועצה פועלת ללא לאות לפיתוח ולחידוש היישוב. תקציב הפיתוח גדל משנה לשנה ועמד בשנה האחרונה על כ-74 מיליון שקלים, מתוכם כ-10 מיליון שקלים הופנו לסלילתם וחידושם של הכבישים. עם זאת, חשוב להזכיר כי פערי התשתיות במושבה משקפים יישוב ותיק בעל צביון כפרי אשר במשך שנים רבות לא חודש. סלילת הכבישים מחייבת תקציב נרחב ותיאום עם גורמים רבים וכוללת העתקת התשתיות הקיימות (בזק, חברת החשמל וכו'). המלאכה רבה ואנו פועלים במרץ, עקב בצד אגודל, בכל שנה להרחיב ולהסדיר את הדרכים – סלילת כבישים חדשים וחידושם של  הישנים. השנה נסללו כבישים רבים, בהם סמטת פאר, מתתיהו, רחובות המושבה הלבנה ועוד. לגבי הרחובות אליהם מתייחסת הפנייה: הקטע הלא סלול בדרך עירון היה עד לשנה זו דרך לא סטטוטורית. השנה, במסגרת עבודות הפיתוח של השכונה החדשה בטריז, הוא הוכר כסטטוטורי ומתוכנן לסלילה ולביצוע בפועל במסגרת זו. כמו כן, גובשה והוגשה תוכנית מפורטת לפיתוח וחידוש הכבישים ברחובות המושב והמגדל. אנו פועלים לקידום, התוכנית וביצועה ייצא לפועל כחלק מתוכנית העבודה השנתית בשנים הקרובות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות