fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש אישור (זמני)

ההורים בפרדס חנה-כרכור נושמים לרווחה. בית הספר האלטרנטיבי "הבית העגול" קיבל רישיון זמני
הורים וילדים חוגגים את קבלת הרישיון (צילום: ורד שדה אלסברג)

 

ביום רביעי שעבר קיבלו הורי עמותת בית הספר האלטרנטיבי "הבית העגול", רובם תושבי פרדס חנה-כרכור, את הבשורה שייחלו לשמוע כבר שנים: לאחר מאבקים רבים, בית הספר קיבל רישיון זמני ממשרד החינוך.

בית הספר מוגדר עתה כמוכר שאינו רשמי, כפי ששאף להיות, ולא עומדת כל שאלה לגבי קיומו. מיכל בן צבי, תושבת פרדס חנה, אם לשני ילדים שלומדים בבית העגול _ הבן, הנמצא כבר בשנתו החמישית בבית הספר, והבת, הנמצאת בשנתה הראשונה – היא חברה בצוות ההיגוי של בית הספר. היא לא מודאגת מכך שהרישיון מוגדר כזמני, ומסבירה שמדובר כפי הנראה בחלק מהליך שגרתי: "הרישיון תקף עד סוף השנה, כפי שהדבר פועל בחוק, ובדרך כלל מחדשים אותו פעם נוספת. זו הפעם הראשונה שבה קיבלנו רישיון רשמי, וסביר להניח שזה יהיה כבר לתמיד. זו התוצאה של המגעים שהתחילו בהידברות עם משרד החינוך מהשנה שעברה. המנהלת החדשה שלנו, עדי אייל, אחראית במידה רבה לכך שקיבלנו רישיון".

הורים וילדים חוגגים את קבלת הרישיון (צילום: ורד שדה אלסברג)
הורים וילדים חוגגים את קבלת הרישיון (צילום: ורד שדה אלסברג)

 

הידברות זו החלה לאחר שמוצה מאבק משפטי מתיש של שלוש שנים, שכלל בקשות לרישיון שנדחו וצווי סגירה, ודרש משאבים, אורך רוח ונחישות מהורי בית הספר.

במהלך המאבק המשפטי עבר בית הספר מפרדס חנה לאלוני יצחק, ובתחילת שנת הלימודים שעברה הוצא לו צו סגירה והורים של כ-100 תלמידים התבקשו לרשום אותם לבתי ספר אחרים בסביבה. בהמשך התקיים הדיאלוג בין הצדדים, בית הספר העביר את מקומו לחדרה ועלה על דרך המלך.

לדברי בן צבי, המשפט שהמחיש את המצב למשרד החינוך, לאחר שהתחיל פרק ההידברות בין הצדדים, היה משפט שאמר רונן וולף, תושב פרדס חנה, מהורי בית הספר ומוביליו: "לדרוש מאיתנו לעבור למערכת החינוך הרגילה זה כמו לדרוש מטבעוני לאכול בשר".

בימים אלה נערכים בבית הספר לשנה הבאה. "עשינו חגיגת הורים וילדים, ואנחנו מתכננים לעשות חגיגה של הבית העגול לדורותיו. בית הספר ממשיך לפעול במקומו הנוכחי, בצפון חדרה, והמדיניות שלנו נשארה כשהייתה. החינוך נשאר דיאלוגי, הילדים עדיין לא מחויבים להיכנס לשיעורים. הצלחנו לגשר על הפערים עם משרד החינוך, ואנחנו ממלאים אחרי דרישותיו בלי שזה יפגע באג'נדה ובדרישות שלנו. מצאנו דרכים לגשר על הפערים. בשנה הבאה ייפתח מחדש הגן ונקלוט ילדים מגיל 5 עד גיל 12".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות