fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילדי המדינה התאחדו

מהאירוע (צילום: נירית שפאץ)
מהאירוע (צילום: נירית שפאץ)

בשבוע שעבר נערכה פגישת מחזור מיוחדת: ילידי 1948, שנולדו עם המדינה וחגגו ביחד איתה יום הולדת 70 השנה, התכנסו לכנס בבית הספר אלונים בפרדס חנה. כאן למדו יחד עד כיתה ד', כשאלונים היה בית הספר הממלכתי חילוני היחיד במושבה. ב-1958 נפתח בית ספר מרחבים במערב המושבה, וחלקם עברו לשם. אבל הזהות המשותפת של ילדי מרכז המושבה, שהיו ביחד עוד מתקופת הגן, לא ניתקה עם השנים, והם נפגשו במהלך השנים מספר פעמים, שהפעם האחרונה הייתה לפני 10 שנים. במפגש לפני שבוע נרשמה נוכחות מרשימה של כ-90% מבני ובנות הכיתה, שכיום חיים במקומות שונים ברחבי הארץ, לכבוד האירוע הסמלי. להוסיף על הסמליות, בשנה הקרובה ימלאו 50 שנה לאיחוד המושבות פרדס חנה וכרכור.

יוזמי ומארגני האירוע, שנערך בספריית אלונים, היו מאירה פישביין, גדי הקר, מאיר זילברשטיין ואלי אפל. מאירה פישביין אמרה: "השנה, כשזכינו וציינו יום הולדת 70, רצינו לפגוש את חברי הילדות. מיד שפתחנו את הקבוצה נוכחנו לדעת שכולם באותה הרגשה. למרות שרובנו עסוקים עם נכדים ומשפחה, אני שמחה לראות שהרוב הצליחו לפנות זמן ולהגיע. בית ספר אלונים הוא המקום בו הכרנו, רוב בני השכבה. אולי במהלך המפגש נצליח לזהות מה נשאר מאז ועד היום ומה השתנה. אני מודה לבני ובנות הזוג של המארגנים, שעזרו".

לימור סמואלוב, מנהלת בית ספר אלונים כיום, אמרה במפגש: "אני מאוד שמחה ונרגשת לארח אתכם פה. תפקידי כמנהלת הוא גם לאפשר חיבורים מעניינים בתוך הקהילה. בית הספר אלונים הוא הוותיק במושבה. מה שקורה היום בתוך הכיתות הוא חדשני, אבל הכיתות הן כמו פעם. אני מאחלת לכם בריאות טובה והנאה מהמשפחות שלכם, ושתזכו לחגוג פה גם בעשור הבא".

במפגש השתתפה גם המורה שלימדה אותם בכיתה ד', חנה הרמן, שהפליאה לזהות את תלמידיה לשעבר ולזכור כיצד היו בשנות היסודי המוקדמות שלהם. חנה קראה את שמות התלמידים אחד אחד, כמו פעם, כל תלמיד אישר את נוכחותו, וכולם שתו לחיים. חנה הזכירה לתלמידיה איך זכו לחגוג יחד עשור למדינת ישראל. ואת מה שחנה לא זכרה, הזכירו לה, כשבמעגל עפו מיד זכרונות, וזיכרון רדף זיכרון: הם למדו באותו בניין בו התכסו, ועשו בכיתה כיסוי למחברת לכבוד עשור למדינה; נזכרו גם במורים לאנגלית ולמלאכה, במורה להתעמלות חיים הדר שכל המושבה הכירה, במנהל, בן אברם, במורה חנה חזנוב שהכניסה בהם את האהבה לטבע, תורנויות במסעדה בהם הכינו כדורי שוקולד, ובמשפטי מפתח כמו "העובר במגרש – אין לו שכל, יש לו קש". אחר כך הצטלמו מתחת לעץ האלון בבית הספר, והמשיכו משם למרכז המושבה, לבית הכנסת הגדול, בית הראשונים, בית האיכר והשוק הישן המחודש. לחלק מהמשתתפים היו חנויות בשוק בימים ההם, והם מאוד התרגשו לראות את החנויות בשוק כיום. כך עמדו ילדי המדינה, העלו זכרונות ונפרדו בהתרגשות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות