fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוצאים מהבית

זה התחיל בהופעה ביתית בפרדס חנה והפך ללהיט בכל הארץ. "באושר ובעושר"' המופע הזוגי של שי אביבי ומיכל ליבדינסקי מספק הצצה ייחודית למשפחה הישראלית. "אין מתכון להחזקת זוגיות, אבל יש מרכיבים שיכולים לעזור לזה, ומבחינתנו אחד הדברים שמאוד חשובים זה כנות", מסבירה ליבדינסקי
שי ומיכל
שי ומיכל (צילום: עצמי)

אחרי 16 שנה יחד החליטו בני הזוג  שי אביבי ומיכל ליבדינסקי, תושבי פרדס חנה, שהם מעלים את הזגויות על הבמה במופע משותף באושר ובעושר. מופע מערכונים מרירים מתוקים על זוגיות, משובצים בשירים בליווי מוזיקלי של אורי רגב. בני הזוג נישואים 11 שנים, שני ילדים, וגרים בפרדס חנה כבר יותר מחמש שנים. הרעיון להופעה נולד בפרדס חנה לפני שנה וחצי, וכבר למעלה משנה שהם מריצים אותו במופע מצליח המעורר סקרנות רבה. שי אביבי ידוע כשחקן מהחמישייה הקאמרית ומסדרות הטלוויזיה "ילדי ראש הממשלה" ו"המשרד", ורעייתו, מיכל, היא תסריטאית שהמופע הביא אותה אל קדמת הבמה.

בני הזוג לבידינסקי עוסקים רבות בנושא הזוגיות. הם גם הוציאו משחק קלפים בשם "אמת או חובה-זוגות", משחק חברתי שקשור לנושא האהבה והזוגיות. בדף הפייסבוק שלהם הם כותבים בלוגים על חיי האהבה והנישואין, וגם פרסמו את "מילון הזוגיות" כפי שהם רואים אותה. ליבדנסקי, מספרת על הופעה מאתגרת, החיים ומה שמסביב.

שי ומיכל
"הגורם הראשון שמעיפים כשאין זמן זה את הזמן הזוגי יחד". שי ומיכל (צילום: עצמי)

"ההצגה נולדה מתוך מצוקה אישית, מהקשיים בחיים המשותפים, ומהתחושה שזה רק אצלנו ככה, ושאצל אחרים הכל ממש בסדר. נכתבו כל מיני מערכונים שנשמרו במגירה. לא באמת חשבנו שיקרה עם זה משהו. לפני שנה וחצי, במסגרת האירוע של 'חנוכת בית' שהרמנו בפרדס חנה, שבמהלכו היו שמונה הופעות בשמונה בתים, חשבנו שזו הזדמנות לעשות את המערכונים האלה באופן חד פעמי. התגובות היו כל כך נלהבות, שעשינו עוד פעם, ואז עוד פעם, ומפה לשם המשכנו עד היום. התגובות חזקות, והקהל צמא והבנו שיש צורך בהופעה מהסוג הזה בתקופה הזאת".

התכנים משתנים עם הזמן, מהצגה להצגה, או שהם קבועים?

שי אביבי ומיכל ליבדינסקי
אמת או חובה? שי אביבי ומיכל ליבדינסקי (צילום עצמי)

"התכנים משתנים כל הזמן ומתעדכנים בהתאם לתהליכים הזוגיים שאנחנו עוברים, וגם בהתאם לאומץ שאנחנו צוברים ומאפשר לנו כל פעם לגעת עוד קצת בנושאים שמציקים לנו. בהתחלה הייתה בעיקר התרגשות מאוד גדולה מעצם זה שאנחנו בחוץ עם החומרים האישיים האלה. עם הזמן כבר התרגלנו לזה, ומכיוון שאנחנו עושים את זה כל כך הרבה פעמים, אנחנו מעמיקים כל פעם עוד קצת בחומרים, מבינים אותם יותר, ומדייקים את ההגשה שלהם".

איך מקבל אתכם הקהל? יש תגובות מיוחדות?
"הקהל עובר חוויה בהופעה. לפעמים זו תחושת מבוכה, לרוב זו תחושת הקלה. יש הקלה מאוד גדולה כשחושבים שהסרט שעוברים הוא רק שלך, ואז פתאום לראות אותנו מדברים על המצוקות האלו בקלילות, תוך כדי צחוקים, ופתאום ההרגשה הזאת שבעצם אצל כולם זה ככה, ואפשר להירגע. התגובות הן בעיקר על  הזדהות גדולה עם התכנים שאנחנו מביאים, ותחושה של הקלה. גילינו שיש המון ריפוי רק מעצם העובדה שמדברים על דברים, שלא תמיד נוהגים לדבר עליהם, גם לא עם חברים קרובים. חוץ מההופעה, יש משחק קלפים שהוצאנו בשם 'אמת או חובה – זוגות', שעוזר לעשות את הדבר הזה  שהוא כאילו פשוט, אבל משום מה נהיה מסובך לדבר יחד. יש מסך ערפל בכל מה שנוגע למקומות הכואבים בזוגיות, וכשמתחילים לפזר את הערפל על ידי שיתוף ודיבור, משהו טוב קורה".

מה לדעתך האתגר בזוגיות של ימינו?
"האתגר הגדול של הזוגיות בימינו הוא באמת להחזיק מעמד יחד. בעבר גירושים היו בושה גדולה, היום היד כבר הרבה יותר קלה על הדק. אנשים נשארים בזוגיות מכל מיני סיבות: לפעמים זה פחד מהלא נודע, לפעמים זו בחירה כלכלית, לפעמים כדי שהמשפחה תישאר יחד ולא תתפרק, ולפעמים מהתקווה שיגיע הסוף הטוב, לחיות באושר ועושר עד עצם היום הזה. אין מתכון להחזקת זוגיות, אבל יש מרכיבים שיכולים לעזור לזה, ומבחינתנו אחד הדברים שמאוד חשובים זה כנות. לדבר כמה שיותר על הכל, על המצוקות והכאבים, כמו גם על הדברים הטובים, ולא להסתיר בבטן. עוד גורם חשוב הוא לבלות זמן איכות יחד. במרוץ המטורף של החיים – אחרי פרנסה, מילוי צרכי הילדים, אחזקת הבית וכו' – אין זמן.

"הגורם הראשון שמעיפים כשאין זמן זה את הזמן הזוגי יחד. הכי קל להעיף את זה. אבל בעצם על זה עומד הבית. על קשר הלב בין ההורים. זמן האיכות הזוגי עוזר להיזכר למה בכלל אנחנו כאן יחד, להיזכר בניצוץ הראשוני שחיבר בין שני הלבבות, וכשזוכרים ומרגישים את החיבור, כל ההתנהלות בבית נראית אחרת לגמרי."

האם גם הזוגיות שלכם עוברת מהפך?
"אין ספק שההופעה מעבירה אותנו כל מיני תהליכים. הם עוד לא לגמרי ברורים לנו. מה שבטוח זה שיש משהו חזק, לעבור את ההרפתקה הזאת יחד, לראות איך החומרים שלנו פוגשים את הקהל, ומה זה עושה להם. כרגע אנחנו מתרכזים בהופעה שתופסת תאוצה. אין לנו מושג מה יהיה בהמשך".

ההופעות הקרובות של "באושר ועושר": 8.5 ו-29.5 צוותא 2 תל אביב,  22.5 תאטרון הידית, פרדס חנה, 24.5 תאטרון ירושלים.

השתתפה בהכנת הכתבה: נירית שפאץ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות