fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חריש ירדה במדרג הסוציו-אקונומי

בהודעה ממשרד הפנים שפירסם ראש המועצה, יצחק קשת, צוין כי היישוב מתמודד עם אוכלוסייה קשת יום המצריכה משאבים מוגדלים. קשת: "זו בשורה גדולה לתושבים"
יישוב מצוקה קטן או עיר צומחת? העיר החדשה חריש בבנייה צילום: יוסף כהן
יישוב מצוקה קטן או עיר צומחת? העיר החדשה חריש בבנייה צילום: יוסף כהן

ראש מועצת חריש, יצחק קשת, פרסם השבוע הודעה שהתקבלה ממשרד הפנים, לפיה חריש תיחשב – כפי הנראה, לפחות עד סוף השנה האזרחית הנוכחית – כשייכת לאשכול חברת-כלכלי 3, במקום לאשכול 7 שהייתה שייכת לו עד כה. ההודעה, שנחתמה במכתב שממוען למשרדי הממשלה לפני כשלושה שבועות, מסתמכת על החלטת ממשלה מדצמבר 2015.

במכתב מנומקת ההחלטה: כשנקבע דירוג האשכול של חריש ב-2013, על סמך נתונים סטטיסטיים ממפקד האוכלוסין של שנת 2008, חריש עדיין הייתה שייכת לאותה מועצה עם היישוב קציר, ורוב תושבי המועצה היו מקציר. בהמשך, כפי שמפורט במכתב: "כיום היישוב חריש מונה כ~300 בתי אב. 140 מבין 300 המשפחות (47 אחוז) מטופלות במחלקה לשירותים חברתיים. היישוב מתמודד עם אוכלוסייה קשת יום המצריכה משאבים מוגדלים ומייצרת הכנסות נמוכות לרשות וניתן לקבוע כי האשכול החברתי 7, הנסמך כאמור על נתוני עבר מהתקופה בה הרשות המקומית כללה את קציר וחריש, אינו משקף נכונה את המציאות בחריש".

יישוב מצוקה קטן או עיר צומחת? העיר החדשה חריש בבנייה צילום: יוסף כהן
יישוב מצוקה קטן או עיר צומחת? העיר החדשה חריש בבנייה (צילום: יוסף כהן)

מה משמעות הדבר, וכמה זמן תוכל חריש ליהנות מההסדר הזמני? המכתב מסביר: "בכל מקום בו משרדכם עושה שימוש במדד החברתי~כלכלי, תיחשב חריש כאילו היא רשות באשכול חברתי-כלכלי 3. החלטה זו תהיה בתוקף עד לפרסום מדד חברתי-כלכלי של חריש כרשות עצמאית על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נכון להיום, מועד הפרסום המשוער של מדד מעודכן כאמור הינו סוף 2016".

קשת הביע שביעות רצון רבה מההחלטה, ובהודעה לציבור מסר כי היא באה בעקבות מאבקו: "מדובר בבשורה גדולה לעיר ולתושביה, בהווה ובעתיד, שמתקנת עיוותים בירוקרטיים שהיו קיימים עד כה, ומאפשרת לי להביא לעיר יותר משאבים ויותר תקציבים, לשדרג את איכות החיים בעיר והמוכנות שלנו לקליטת התושבים החדשים. במשך שנתיים נאבקתי ברשויות במטרה לשנות את הדירוג, וכעת סוף סוף המאבק נשא פרי".

במהלך השנה הקרובה עתידה חריש להתאכלס במהירות ואוכלוסייתה עתידה לתפוח באופן משמעותי מאוד ולהשתנות במאפייניה, ולכן קשה לדעת מה יעלה במפקד האוכלוסין הבא ולאיזה אשכול תשתייך חריש בעתיד. לא יהיה מופרך להניח שחלק ניכר רוכשי הדירות החדשים ביישוב אינם מרקע של מצוקה כלכלית קשה. עכשיו נשאר לחכות ולראות.

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות