fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חריש: המפחמות מרתיעות רוכשים

ראש מועצת חריש מבין שמשפחות חוששות לרכוש דירה בעיר בשל מפגע המפחמות, והצהיר כי בכוונתו להביא מערכת לניטור אוויר ראשונה מסוגה בארץ שתסייע בנושא
פגיעה תדמיתית בעיר. מימין: יצחק קשת ואבי גבאי בביקור. צילום: מועצה מקומית חריש
פגיעה תדמיתית בעיר. מימין: יצחק קשת ואבי גבאי בביקור. צילום: מועצה מקומית חריש

מיד לאחר שבדצמבר האחרון אישרה הממשלה תקציב של יותר ממיליארד שקלים לפיתוח העיר חריש, עלה נושא המפחמות, כשפעילים בנושא השתמשו מיד בעובדה שחריש, הנמצאת בתנופת בנייה אדירה ועומדת בפני אכלוס של עשרות אלפי משפחות, נמצאת באזור המשופע מהמפגע.

ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, אף אמר בדצמבר: "מיליארדים מושקעים בהקמת עיר חדשה בחריש, ויש קמפיין מדי ערב בו רואים בתים יפים והכל נקי, אבל זה לא מצולם בחריש בערב. אז הכל מלא בעשן המפחמות. מי שיקנה שם בית לא יישאר לגור שם בגלל עשן המפחמות והמחלות הנגרמות מכך".

כמה אבק יש כאן? קשת עם מתקן המערכת לניטור אוויר שהותקנה בשבוע שעבר. צילום: מועצה מקומית חריש
כמה אבק יש כאן? קשת עם מתקן המערכת לניטור אוויר שהותקנה בשבוע שעבר (צילום: מועצה מקומית חריש)

ראש מועצת חריש, יצחק קשת, ניצב בפני האתגר של פיתוח עיר חדשה ואכלוסה בצל הצגת הדברים הקודרת הזאת. בדצמבר צוטט גם הוא, כשהוא מציג את הקושי שלו בדיון בנושא המפחמות בוועדת הפנים של הכנסת: "אני מדי יום מקבל פניות מעשרות תושבים קיימים ופוטנציאלים שדואגים ומתלוננים. אנו רוצים להקים פה עיר של 100 אלף איש ומשקיעים מיליארדים, אבל בשביל זה צריך לדאוג גם לאיכות אוויר ואיכות החיים, כי כל הישובים בסביבה נפגעים מכן וצריך לפעול לפתרון מיידי".

בשבוע שעבר נתן קשת ביטוי מפורש בנוגע לחששותיו בדבר הפגיעה במיתוג העיר, בפגישה עם השר להגנת הסביבה, אבי גבאי שביקר בחריש. "סוגיית המפחמות עלולה להוות גורם מרתיע למשפחות צעירות שרכשו בחריש או שמעוניינות לרכוש דירה בחריש", ציין קשת, "נושא איכות הסביבה הוא נושא חשוב וראשון במעלה בקביעת איכות החיים ובריאות הציבור ועל כן אעשה כל שביכולתי על מנת לקדם אותו".

מהמועצה נמסר כי גבאי התחייב במהלך הביקור כי המשרד להגנת הסביבה יבצע ניטור אוויר ייעודי למפחמות כבר בשבועות הקרובים ויפרסם את תוצאותיו בתוך שלושה חודשים.

במקביל, בשבוע שעבר הוכנסה לשימוש ביישוב מערכת לניטור אוויר שתפקידה לנטר את איכות האוויר ביישוב ביחס לכמות האבק שבו. המערכת לא יכולה לתת מענה לניטור זיהום המפחמות, אך מהצהרותיו של קשת לציבור עולה כי הוא מתכנן גם הבאת מתקן חסר תקדים בארץ שעשוי לסייע בנושא. "אני ממשיך לפעול במרץ להבאת המערכת הראשונה מסוגה בארץ לבדיקת איכות האוויר מבחינת המפחמות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות