fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: הפירות והירקות נחטפו

יוזמות נוספות לצמצום פערי התיווך: "תות נייר" בזכרון יעקב מקיים בימי שלישי מכירה של תוצרת חקלאית, ובחודש הבא ייפתח בפרדס חנה שוק איכרים
בית חם לחקלאים. מהמכירה בחצר תות נייר. צילום: פרטי
בית חם לחקלאים. מהמכירה בחצר תות נייר. צילום: פרטי

 

תנועת המכירה הישירה מחקלאי לצרכן ממשיכה לצבור תאוצה באזור. בשבועות הקודמים היה מדובר בגל של יוזמות פרטיות של חקלאים שקראו לציבור דרך הרשת לבוא ולקטוף אצלם פירות, או לבוא ולקנות ישירות מהמשק שלהם פירות במחיר שלא כולל פערי תיווך, וזכו לעתים קרובות להיענות יפה מצד ציבור שבא לרכוש פירות במחיר משתלם ולתמוך במאבקם.

בית חם לחקלאים. שקד נוימן בחצר "תות נייר". צילום: נירית שפאץ
בית חם לחקלאים. שקד נוימן בחצר "תות נייר" (צילום: נירית שפאץ)

בשבועיים האחרונים עברה התנועה לשלב המאורגן והמשודרג יותר, ולצד המשך של יוזמות מכירה פרטית של חקלאים במשקיהם, עלו יוזמות לארגן את השיטה יותר. כך החלה קבוצת "מחאת הפלפלים" לפרסם בדף הפייסבוק "מחאת הפלפלים – התאגדות החקלאים" רשימה ארצית של משקים המוכרים תוצרת חקלאית ישירות לצרכן, המתעדכנת באופן קבוע וזוכה לעניין רב מצד תושבי הארץ כולה. גופים מקומיים בסביבה החלו לתמוך ביוזמות ולעודד אותן, כמו מועצת בנימינה-גבעת עדה, שמפנה בפירוש אנשים לרשימת המשקים, בירכה על היוזמה.

במקביל, מרימים את הכפפה גם עסקים ויזמים השואפים לארח מכירות תוצרת חקלאית ולהביא את הסחורה קרוב יותר לבתיהם של תושבים נטולי רכב או עסוקים שמתקשים להגיע עד למשק עצמו – ועם זאת, לא לקנות ברשתות השיווק ולשלם פחות עבור הסחורה. יוזמות כאלה רואים בשבועיים האחרונים גם בזכרון יעקב וגם בפרדס חנה~כרכור.

בזכרון יעקב החלו בעלי "תות נייר" במדרחוב לארח בחצר המקום מדי יום שלישי אחר הצהריים מכירות של פירות ממשקי הסביבה. "בשבוע שעבר נמכרו כאן אפרסקים, נקטרינות, משמשים, תאנים ושסק אורגני ממשקי הסביבה", מספר בעלי תות נייר, שקד נוימן. "יותר מ-100 אנשים היו פה, והפירות ממש נחטפו. החקלאי היה צריך לנסוע פעמיים כדי להביא עוד. אנחנו ממשיכים במסורת".

בפרדס חנה~כרכור הודיעו השבוע על שוק איכרים חדש שייפתח ב-10 ביוני בחצר בית בנגורה ברחוב המושב ויתקיים מדי יום שישי בשעות 08:30 עד 16:00.  המארגנים מתכוונים להפוך את אירוע המכירה למעין הפנינג קבוע עם הפעלות לילדים, מוזיקה ואפילו הופעות חיות.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות