fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התלמידים חוצים כביש סואן בדרכם לבית הספר

לתלמידים בבית הספר החקלאי בפרדס חנה, אין הסעות מסודרות לבית הספר. לטענת ההורים, תחנות ההורדה רחוקות, וזמני הגעת האוטובוסים בעייתית. "איך הילדים ילכו מעל קילומטר ברגל"? שאל חבר המועצה אבי כאכון. המועצה בתגובה: "פנינו ל"אגד" כדי להתאים את הקו לצורכי התלמידים"
חבר מועצת פרדס חנה, אבי כאכון
חבר מועצת פרדס חנה, אבי כאכון (צילום עצמי)

להורי התלמידים בבית הספר החלקאי בפרדס חנה נמאס שלילדיהם אין הסעות מסודרות לבית הספר. 
התלמידים, משתמשים בתחבורה הציבורית ובקווי האוטובוס  ויורדים בתחנות קבועות. לטענת ההורים תחנות ההורדה רחוקות מבתי התושבים בפרדס חנה וכרכור. ההורים אף טוענים כי צריך לתזמן מחדש את זמני הגעת האוטובוסים.

חבר מועצת פרדס חנה, אבי כאכון
לא קיבל תשובות. אבי כאכון (צילום עצמי)

אם לילדה הלומדת בבית הספר מספרת: "המועצה התחייבה להקים וועדה שתדון בהסעות. כיום היא נותנת כרטיסיות רק לזכאים כאשר כיתות יא' יב' לא זכאים. מאות התלמידים של תיכון החקלאי צריכים לחצות את כביש 65 המסוכן ולצעוד כקילומטר בכדי להגיע למעבר חציה בו אפשר לעבור בבטחה". כתוצאה מכך הורים לוקחים את התלמידים לבית הספר דבר שיוצר עומסי תנועה מטורפים בכניסה".

חבר המועצה מסיעת ש"ס אבי כאכון החליט להרים את הכפפה  לדבריו הוריהם של התלמידים התקשרו אליו זועמים.
"לאוטובוסים יש שעות מסוימות כך שאם תלמיד מסיים אחרי השעה 13:00 הוא בבעיה, בנוסף אין הסעות לתוך כרכור. תלמידים צריכים לצעוד בימי הקיץ החמים או לחלופין בימי הגשם. מדובר במרחק לא מבוטל".

תחנת אטובוס
צילום אילוסטרציה

כאכון הגיש הצעה לסדר ליו"ר המועצה חיים געש וכתב: "פניתי אלייך במכתב וקיבלתי תגובה ממנהלת לשכתך שרשמה שאין בעיות עם התחנות וההגעה לבית הספר, בנוגע לשעות האוטובוסים, למועצה אין שליטה על כך. אנחנו בפתחו של החורף. איך הילדים ילכו מעל קילומטר ברגל"?

בהצעה לסדר מציע כאכון  שהמועצה תקים מערך הסעות מסודר, מתחנות בתוך כרכור ובתוך פרדס חנה. הסעה שתגיע עד שערי בית הספר בדיוק כפי שהיה לפני מספר שנים".

ממועצת פרדס חנה נמסר בתגובה: "שאלת אופן ההגעה של התלמידים לבית הספר עלה בעבר לדיון במליאת המועצה, בעקבותיו הוקמה ועדה נרחבת. המלצות הוועדה היו מעבר מהסעה מאורגנת לחלוקת כרטיסיות אוטובוס לתלמידים. המועצה פנתה באופן יזום לחברת "אגד" בכדי להתאים הקו לצורכי התלמידים.  תחנה מוסדרת בכניסה לבית הספר, התאמת לוחות הזמנים לשעות הגעה ויציאה של התלמידים מבית הספר , ותגבור הקווים בשעות הנדרשות.

"יצוין כי על פי משרד החינוך המועצה מחויבת בארגון (ולא מימון) הסעות מאורגנות לתלמידים בכיתות ד'-י' אשר המרחק משער בית הספר לביתם עולה על 3 ק"מ. כיום המועצה מארגנת ומממנת (למרות שאינה מחויבת במימון) הסעה לתלמידים אשר עומדים בקריטריונים של משרד החינוך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות