fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השדות יהפכו לאזור תעסוקה

אזור התעשייה הישן בפרדס חנה עומד לקבל זריקת מרץ: השבוע נדונה הוועדה המקומית תוכנית שאמורה לחבר את אזור התעשייה למרכז ביג, בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר המופקדת
הרחבה משמעותית. החלק האחורי של מרכז ביג (צילום: נירית שפאץ)
הרחבה משמעותית. החלק האחורי של מרכז ביג (צילום: נירית שפאץ)

במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בפרדס חנה דנו ביום שני השבוע בתוכנית הקשורה לאזור התעסוקה, סביב רחוב תדהר באזור התעשייה הישן, שמאחורי מרכז ביג. השבוע דנו בוועדת המשנה בשטח שבין המפעלים והמוסדות הקיימים לבין מרכז ביג עצמו. מדובר בכרבע משטח רחב ידיים שמיועד לתעסוקה בתוכנית המתאר, המייעדת הרחבה משמעותית ושאפתנית לאזור התעשייה הישן.

אזור התעשייה הישן הקיים, הכולל מפעלים שונים ומוסדות כגון אילנית, חבוי נכון להיום הרחק מאחורי השדות שמאחורי מרכז ביג, והעוברים בכביש הראשי לא משגיחים בקיומו. עד לשנתיים האחרונות הייתה ההזנחה בו שם דבר, ובעלי העסקים והעובדים נאלצו להתנהל בכבישים משובשים ומסוכנים מימי המנדט הבריטי, ללא תאורת רחוב, ללא פינוי אשפה וללא מספרי רחוב. רק בשנתיים האחרונות ניכרו במקום צעדים של שינוי: חלק מהכבישים בו נסללו מחדש, ביניהם כביש הגישה הראשי החוצה את המתחם, רחוב תדהר. אחד מבעלי העסקים במקום אמר השבוע: "אמנם עוד אין תאורת רחוב, אבל סלילת הכביש שיפרה משמעותית את חיינו, ואנחנו מרוצים מכך".

גם הוספת תחנת אוטובוס מאחורי מתחם ביג צמצמה את המרחק שנטולי הרכב צריכים ללכת כדי להגיע אל המתחם, ובכך קירבה את אזור התעשייה הישן לנגישות לתחבורה ציבורית. יש להניח שהשיפורים האלה מאפשרים גם הם את יישום התוכנית להרחבה של כל אזור התעסוקה.

פרוטוקול הדיון והחלטות הוועדה עוד לא פורסמו נכון לאמצע השבוע, אך ידוע כי התוכנית עוסקת בתעסוקה קיימת וגם באפשור שימושים עתידיים, והתוצאה היא חיבור השטח הבנוי הקיים של אזור התעשייה למרכז ביג, בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר המופקדת, שנמצאת עכשיו בהליך של התנגדויות. אישור התוכנית בסמכות ועדה מחוזית, והמלצות הוועדה המקומית יועברו אליה.

המצב השתפר. רחוב תדהר המוביל לאזור התעשייה הישן (צילום: נירית שפאץ)
המצב השתפר. רחוב תדהר המוביל לאזור התעשייה הישן (צילום: נירית שפאץ)

 

לפני כחודש הצטרפה המועצה ליזמים פרטיים, אף היא כיזם. התוכנית הובאה אז לדיון בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, ולבקשת חברת הוועדה, הגר פרי יגור, הועברה לדיון במליאת המועצה. פרי יגור טענה אז כי טרם התקבלה החלטה במליאה על הצטרפות המועצה כיזם, לכן דרשה שלפני הדיון התכנוני יתקיים דיון במועצה כנדרש בחוק, כדי להכריע אם המועצה מצטרפת כיזם או לא. הדיון במליאה בנושא התקיים בתחילת החודש, והוחלט בו פה אחד שהמועצה אכן מצטרפת כיזם לתוכנית. כך היה אפשר לדון השבוע בתוכנית מבחינה תכנונית.

הגר פרי יגור אמרה: "ההסתכלות שלי הינה הסתכלות רחבה בכמה מישורים, גם תכנוניים וגם כלכליים בהקשר של התועלות שיכולות להניב קרקעות לתעסוקה להכנסות לרשות המקומית בראייה לטווח ארוך. לאחר ששאלתי את כל השאלות וקיבלתי את כל התשובות, תמכתי בהצטרפות כיזם".

הרחבה משמעותית. החלק האחורי של מרכז ביג (צילום: נירית שפאץ)
הרחבה משמעותית. החלק האחורי של מרכז ביג (צילום: נירית שפאץ)

 

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר: "אחד היעדים המרכזיים בתוכנית המתאר החדשה של פרדס חנה~כרכור הוא הרחבת אזורי מסחר ותעסוקה במטרה להעצים את ממד הכלכלה האורבאנית ולחזק את עצמאותה הכלכלית של פרדס חנה-כרכור. בגיבוש תוכנית המתאר ניתן דגש לפיתוח הישוב ולקידום עצמאותו הכלכלית מתוך תפיסה רחבת היקף המקודמת בשנים האחרונות במגוון אפיקים על ידי ראש המועצה וההנהלה המקצועית. התכנית שנדונה השבוע החלה לפני כחמש שנים, עברה שינויים לאורך תקופה זו, כאשר כיום היא למעשה חלק ממימוש הבסיס הכלכלי שבתוכנית המתאר. התכנון כולל פיתוח אזור תעסוקה ממתחם ביג עד אזור התעשייה הישן, כולל שטח חקלאי בלב המתחם. השטח החדש מיועד לשימושים מגוונים – מסחר, אולמות אירועים ועוד על מנת לספק מענה לצרכים המתפתחים של היישוב. אנו שמחים על הצבעתם פה אחד של חברי הוועדה למען תוכנית חשובה זו, גם אם הדבר היה כרוך בעיכוב של חודשיים בשל התעקשות טכנית של אחד מחברי הוועדה. כאמור התוכנית הומלצה ותועבר לדיון לוועדה המחוזית".

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות